SelbuRmx Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Hei. Ble noen striper på meg i dag. Hele situasjonen er egentlig tullete. Jeg er rød og skulle i høyre felt, rett frem i rundkjøringa.La merke til att motpart (blå) kom, men så ikke att han hadde slik fart som han hadde.Jeg blinket og begynte å legge meg over da vi dultet borti hverandre. Virket som han holdt seg hard på pur f*** Jeg har vell vikeplikt ved feltskifte. Men han har vel heller ikke rett til å tviholde på retten sin ? Kunne vel ha unngått dette om jeg hadde holdt meg i filen min. Og han kunne vel ha unngått det ved å slakket litt på gasspedalen. Men men, shit happens. Ble bare noen små striper på begge bilene, men motpart skulle absolutt skrive skademelding. Jobber på bilverksted så jeg har jo mulighet til å få på noe lakk billig. Noen som har en formening om dette ? Eller erfaringer med lignende ? Kanskje en paragraf av noe slag ? Har ikke vært borti dette før.Beklager kvaliteten på tegningen min, har ikke en fremtid som kunstner i paint. Endret 24. februar 2015 av SelbuRmx Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Er du i ferd med å skifte felt har du vikeplikt uansett. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Står det vikepliktskilt ved påkjøringen han kom fra? Eller er det vanlig fletteregel? 1 Lenke til kommentar
SelbuRmx Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 Er du i ferd med å skifte felt har du vikeplikt uansett. Ja jeg er egentlig klar over det.. Står det vikepliktskilt ved påkjøringen han kom fra? Eller er det vanlig fletteregel? Usikker, skal se når jeg drar på jobb i morgen tidlig. E6 vi kommer fra. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Og skjedde det der du tegnet eller lenger opp? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Står det vikepliktskilt ved påkjøringen han kom fra? Eller er det vanlig fletteregel? Usikker, skal se når jeg drar på jobb i morgen tidlig. E6 vi kommer fra. Vi har en lignende avkjøring fra E6 her i trondheim som går ut på kryssende vei noe ala det du tegner, og der er det vikeplikt for alle som skal kjøre inn på veien. Hvordan var sammenstøtet? Traff dere side mot side eller på siden. Du kan jo argumentere om at du sjekket både filen, blindsonen, og så blinket deg over, men at han kom i stor fart fra påkjøringsrampen og opp på siden av deg mens du var i ferd med å bytte fil? Lenke til kommentar
SelbuRmx Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 Og skjedde det der du tegnet eller lenger opp? Det skjedde sånn ca der jeg tegnet det ja. Det var motparten som tegnet på skademeldinga og han tegnet det også slik. Men han tegnet att jeg var lengre bak, noe som ikke kan stemme da jeg har riper på bak skjerm og han har på fram fangeren. Står det vikepliktskilt ved påkjøringen han kom fra? Eller er det vanlig fletteregel? Usikker, skal se når jeg drar på jobb i morgen tidlig. E6 vi kommer fra. Vi har en lignende avkjøring fra E6 her i trondheim som går ut på kryssende vei noe ala det du tegner, og der er det vikeplikt for alle som skal kjøre inn på veien. Hvordan var sammenstøtet? Traff dere side mot side eller på siden. Du kan jo argumentere om at du sjekket både filen, blindsonen, og så blinket deg over, men at han kom i stor fart fra påkjøringsrampen og opp på siden av deg mens du var i ferd med å bytte fil? Dette var også på e6, litt lengre nord Høyre bak skjerm på min og venstre side av fram fangeren hans . Det var egentlig slik du beskriver det nederst der. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Dette var også på e6, litt lengre nord Høyre bak skjerm på min og venstre side av fram fangeren hans . Det var egentlig slik du beskriver det nederst der. Skriv egen sakdemelding, beskriv situasjonen slik, og håp at det blir skylddeling? Dersom du kan argumentere godt for at du har både sjekket blindsone og speil, så startet feltskiftet, før han kommer ut på hovedveien så har du en god sak. Pass på å få med at du allerede har startet ditt feltskifte før påkjøringsrampen, altså før han bytter felt over i det du er på tur inn i, dersom det var det som skjedde. Jeg er nesten siker på at han enten har vikepliktskilt, eller at det er fletteregel med vikeplikt for begge to, når man skal ut på den veien der. Det betyr at dere har vikeplikt for hverandre, dersom ulykken skjedde i påkjøringen. 2 Lenke til kommentar
SelbuRmx Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Jepp, takk for flotte svar Ja hadde det skjedd lengre ned hadde jeg ikke giddet å lage denne posten en gang Endret 24. februar 2015 av SelbuRmx Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Dette var også på e6, litt lengre nord Høyre bak skjerm på min og venstre side av fram fangeren hans . Det var egentlig slik du beskriver det nederst der. Hvor i trondheim er dette? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Dette var også på e6, litt lengre nord Høyre bak skjerm på min og venstre side av fram fangeren hans . Det var egentlig slik du beskriver det nederst der. Hvor i trondheim er dette? Regner med han mener Steinkjer, Værnes, eller deromkring. Er ingen rundkjøringer på E6 før du kommer dit. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Hvorfor ikke bare linke på gmaps eller lignende. Lenke til kommentar
SelbuRmx Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 Dette var også på e6, litt lengre nord Høyre bak skjerm på min og venstre side av fram fangeren hans . Det var egentlig slik du beskriver det nederst der. Hvor i trondheim er dette? Regner med han mener Værnes, eller deromkring. Er ingen rundkjøringer på E6 før du kommer dit. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Folk nord for trondheim kjører som noen galinger, trudde det bare var oppspinn Finn stedet med google maps eller noe , det hadde vorri stilig. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Ser ut som det er et flettefelt: Edit: Redigerte bort bildet siden det ikke var relevant. Eneste bildet jeg fant av krysset Alle de andre 30 var av ei dame som snakket i mikrofon Endret 24. februar 2015 av bigggan Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Ser ut som bilen du kom borti har vikeplikt også Endret 24. februar 2015 av War Lenke til kommentar
SelbuRmx Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 Haha, rene CSI her Ja de nord for trondheim (Les stjørdal) kjører som noen galinger Bor i ei bygd en halv time unna, som noen sikkert ser på brukernavnet mitt. Men de er gale på stjørdal, ferdig diskutert. Det er det krysset ja, men dette skjedde inn på e14. På bilde der ser vi ut på e6. Google bilen har ikke knipset bilder etter att vegen er bygd om. Men skal se hva jeg kan finne. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg tipper selskapene kommer til å gi skylddeling. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Tror det kommer veldig an på akkurat hvor det smalt. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Ut fra skissen øverst her er det stor fare for skylddeling, rett og slett fordi begge var i en vikepliktsituasjon. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå