billywillie Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Deler nett med nabo og har dette oppsettet. Har denne ruteren og har koblet på 2 d-link 2100 (extendere) for å sende nettet videre til naboen. Naboen har skolebarn som bruker nettet på natta og lurer på om det er mulig å sperre bare extenderne på natterstid. Er rimelig blank på dette med rutere så hvis noen har en enkel frengangsmåte å vise meg hadde jeg vært takknemlig. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 lurer på om det er mulig å sperre bare extenderne på natterstid. Nei. Men kunne kanskje koblet extenderne med koblingsur som bryter strømmen på dem om natta. Ellers så kunne naboen spandere å ha eget nett og kjøpt en ruter som har ønsket funksjonalitet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Dersom Jensen-routeren er eneste router i nettet (det bør den være, siden de andre enhetene er AP/extendere), er det kanskje mulig å sette opp schedulering av tilgangstidspunkter basert på MAC-adresser, eller å sperre for alle MAC-adresser unntatt de som spesifikt skal ha tilgang noen tider på døgnet. Har brukt dette selv på flere forskjellige routere, funker fint (unntatt på min ASUS.....), så det er kanskje mulig på Jensen også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå