Gå til innhold

Valg av ny landeveissykkel


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe ny landeveissykkel men er litt usikker på hvilken type! Har sett meg ut to stykker!

http://bikeshop.no/Sykkel/Komplette-sykler/Landeveissykler/Cervélo/Cervelo-S2-105-Racersykkel-2014-Sort-Blå-Str-54614070192-p0000038954

 

http://bikeshop.no/S...N50-p0000041887

 

Noen som har noen formeninger om disse to evt noen andre sykler i prisklassen 10 000 - 20 000?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Himmelsk forskjell. Du sykler ikke fortere, men du trenger aldri bekymre deg om å skifte vaiere og eller justere girene noen gang mer. Selve giringen er også en drøm i forhold.

Lenke til kommentar

Den andre linken din fungerer ikke. Di2 er luksus. Ikke noe du må ha, men når du først har prøvd det går du ikke tilbake. :p

 

White sikkert bra, men eg synes den er relativt tung iforhold til prisen og den kommer i bare 3 størrelser så det kan være vanskelig å finne en som passer perfekt.

 

Skal eg først bruke 20k på en ny sykkel så betyr også merket en del for min del. Får ikke stilpoeng av å sykle med White hvertfall. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Den andre linken din fungerer ikke. Di2 er luksus. Ikke noe du må ha, men når du først har prøvd det går du ikke tilbake. :p

 

White sikkert bra, men eg synes den er relativt tung iforhold til prisen og den kommer i bare 3 størrelser så det kan være vanskelig å finne en som passer perfekt.

 

Skal eg først bruke 20k på en ny sykkel så betyr også merket en del for min del. Får ikke stilpoeng av å sykle med White hvertfall. :p

 

Det er derfor man kan justere setet og styre, slik at det passer alle mennesker. White dekker størrelser på mennesker som er fra 165 cm til 195 cm.

Den Whiten jeg linket til er 7.8 kilo. Kom gjerne med et annet forslag til karbonsykkel til samme pris, vekt og med Di2, siden du har så sterke argumenter. (/ironi)

 

Siden du er så merkebevist, så for all del hump avgårde med vond rygg på din Cannondale...

 

 

Les litt mer om den Whiten her.

http://www.sykkelmagasinet.no/products/racertest-mars-2014/

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Slapp av? Ingen grunn til å komme med sure kommentarer.

 

Om det ikke kom godt nok frem så er eg jo enig med deg at du sannsynligvis får mest for pengene med White, men det trenger ikke bety at eg hadde kjøpt den. Sykkelen blir ca 8kg med pedaler. Hva er poenget med karbon når den veier like mye som en alusykkel?

 

Burde kanskje skrevet utseendet istedenfor merke, men for meg er det viktig at sykkelen ser bra ut når den koster så mye. Eg synes ikke White kler de røde detaljene. Men det er selvfølgelig pirk.

 

Dessuten har eg verken vond rygg eller Cannondale.. :)

Endret av Kleivis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Men du har heller ingen forslag til sykkel.

Det er ikke sure kommentarer, men du tilfører ingen hjelp og blir satt på plass og avkrevd argumentasjon for dine valg og påstander.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...