Nordmann3 Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 For noen år siden så jeg mye rart, men nå kan jeg ikke lenger sjekke de jeg hadde sett på. Er det noen som har noen morsomme åpne ip kameraer dere har funnet? Hvordan finner man åpne ip kameraer? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Det finnes vel egne sider som indekserer slike, men ellers er det portskanning (sjekk med ISP-en din før du gjør det) eller bruk av f.eks. Shodan som har gjort grovarbeidet for deg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Portscanning er ulovlig og flagges ganske kjapt av ISP. Det genererer masse unødvendig trafikk og "spammer" mottakeren. I beste tilfelle får du en streng advarsel på mail. I verste fall stenger de kontoen. Shodan-søkemotoren er ikke gratis, så hvis du vil betale for "moroa" er du litt sær Endret 24. februar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Portscanning er ulovlig og flagges ganske kjapt av ISP. Det genererer masse unødvendig trafikk og "spammer" mottakeren. I beste tilfelle får du en streng advarsel på mail. I verste fall stenger de kontoen. Shodan-søkemotoren er ikke gratis, så hvis du vil betale for "moroa" er du litt sær Kan du vise til hjemmel og eventuelt rettspraksis for at Norman-saken ikke lenger gir presedens for at portskanning er lovlig? Det virker som du er ganske sikker i din sak, og en uttalelse fra NSM relativt nylig hintet om at det var ulovlig, så det kunne vært interessant å se. Shodan er for øvrig freemium. Endret 24. februar 2015 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå