Califor Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Etter å ha sittet en stund på nettet uten å ha fått klarhet i dette henvender jeg meg hit! Har lest meg greit opp på 23/5 regelen, men er noe usikker på om jeg kvalifiserer til denne mtp. matte. Jeg har teoretisk matte fra vg1 og realfagsmatte 1 fra vg2. vil dette være tilstrekkelig eller trenger jeg noe mer? spm. 2: På Vg3 strøk jeg i eksamen realfagsmatte 2. men har 2 i standpunkt. Dette vil da si at jeg ikke har generell studiekompetanse? tips til hvordan best fikser det ordinære vitnemålet (har ikke kapasitet til å ta opp R2) jobbet de siste årene og har ikke tatt tak i dette så takk til de som frisker opp et noe rustent hode På forhånd takk! Lenke til kommentar
Califor Skrevet 2. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2015 Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Okei, så du har sikkert sett de tre kravene du må oppfylle får å kunne gå under 23/5-regelen: Du må fylle 23 år eller meir det året du søkjer om opptak. Du må dokumentere at du har fullført og bestått alle dei seks studiekompetansefaga. Norsk – hovudmål, sidemål og munnleg Engelsk Historie Samfunnsfag Matematikk Naturfag Du må dokumentere minst 5 års arbeidspraksis og/eller utdanning. Når du har 2 i standpunkt har du per definisjon bestått faget. Har du bestått resten av de seks i tillegg, vil jeg tro du er innafor. Hvis du er i tvil er det stort sett veldig greit å spørre hos Samordna opptak. De har greie på alt mulig sånn Lenke til kommentar
OVOXO Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Etter å ha sittet en stund på nettet uten å ha fått klarhet i dette henvender jeg meg hit! Har lest meg greit opp på 23/5 regelen, men er noe usikker på om jeg kvalifiserer til denne mtp. matte. Jeg har teoretisk matte fra vg1 og realfagsmatte 1 fra vg2. vil dette være tilstrekkelig eller trenger jeg noe mer? spm. 2: På Vg3 strøk jeg i eksamen realfagsmatte 2. men har 2 i standpunkt. Dette vil da si at jeg ikke har generell studiekompetanse? tips til hvordan best fikser det ordinære vitnemålet (har ikke kapasitet til å ta opp R2) jobbet de siste årene og har ikke tatt tak i dette så takk til de som frisker opp et noe rustent hode På forhånd takk! Hvis du strøk på R2 eksamen, men bestod på standpunkt regnes det dessverre fortsatt som stryk R1 tilsvarer S1+S2 så hvis du har andre fag som kompensere for å få godkjent generell studiekompetanse tror jeg det går greit (er ikke sikker på om det gjelder for 23/5 regelen også) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå