ohSmishy Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Hei. Jeg har et problem med PC'en som gjør at jeg får lav FPS på alle spillene jeg har. Jeg har oppdatert driverne til GPU og hovedkort. Spillet jeg spiller mest er Counter Strike Global Offensive hvor jeg får 10-30 FPS (Dette skjer ikke før jeg ser en enemy, etter det varer det hele matchen).Specs:GPU - GTX 970 (SC) (EVGA)CPU - i5-4690KPSU - Corsair CX 500WHovedkort - ASUS Z97-K Takk på forhånd. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 skru av vertical sync. Lenke til kommentar
ohSmishy Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 skru av vertical sync. Har det av, uansett går FPS'en opp til 60 men VSync. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Det første som slår meg er at det kan være en underdimensjonert PSU som ikke leverer det den burde. Billigserien til Corsair CX holder trolig lav kvalitet og man kan lure på hvem som har produsert dem , ser alt for mange av RM og CX som tar kvelden eller er rett og slett upålitelige både her på forumet og på noen oppdrag som jeg har tatt på meg for å hjelpe noen med pc problemer. Det kan selvsagt være noe annet , men det er i alle fall der jeg hadde startet å feilsøke. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Har du sjekket om det er noe som throttler? (Ligger CPU og GPU på full ytnytelse under last?) Har du kontroll på temperaturer? Klokker du? Har du forsøkt reinstall av skjermkort drivere (vba DDU), og forskjellig versjon av drivere). Hva slags oppløsning har du (1080p?) Chipsetdrivere inne, nyeste BIOS osv? Det er mye man kan teste. Lenke til kommentar
ChTh Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Buy cheap, but twice... Neida, ville sjekket driverene og tempen på cpu og gpu Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Du har installert alt av drivere? Som beskrevet over her? Chipset, skjermkort, bios etc. Sjekk tempen ja. Viss disse er normale under spilling, så stresstest systemet ditt skikkelig. Med feks BF4 eller Prime95. Viss alt er normalt da (under 80grader) så får man se på strømforsyningen, da det er en PSU av elendig kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå