Gå til innhold

Vurdering av oppsett, kjøp av stasjonær PC til spilling

Anbefalte innlegg

Heisann! Nå er det en del år siden jeg har vært inne på markedet for datakomponenter, og min gode gamle intel socket 775 baserte stasjonærpc duger ikke lenger for mine behov. Behovet mitt er hovedsaklig spilling, av nyeste utgivelser.

Har laget meg et oppsett som jeg tror skal være ganske bra, mht senere oppgraderinger. Kabinett og alt annet har jeg så jeg trenger ikke noe råd der.

Budsjett på 10-15'000

Komplett handleliste

Råd og innspill ønskes

Endret av mrniira
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å heller gå for Evga supernova 850 G2? Dette er en veldig god psu som anbefales på det sterkeste! (evt 750w versjonen for 100 kroner mindre).

Som EGF sier over her, så burde du heller gå for en større vannkjøling hvis du har plass, eller en Noctua nh-d15 som yter like bra som de EGF foreslår (OBS: skjekk at den passer i kabinettet).

Hvorfor går du for et skjermkort med mini-DP? Ville heller anbefalt Evga 970 ssc eller Asus 970 strix (ville selv gått for Evga 970 ssc fordi du har lov til å bytte kjøler uten å ødelegge garantien).

Du burde også heller gå for 4 stk minnebrikker, siden x99 har 2 minnekanaler med 4 slots hver og det vil da være mer optimalt med 4 minnebrikker f.eks disse

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å heller gå for Evga supernova 850 G2? Dette er en veldig god psu som anbefales på det sterkeste! (evt 750w versjonen for 100 kroner mindre).

Som EGF sier over her, så burde du heller gå for en større vannkjøling hvis du har plass, eller en Noctua nh-d15 som yter like bra som de EGF foreslår (OBS: skjekk at den passer i kabinettet).

Hvorfor går du for et skjermkort med mini-DP? Ville heller anbefalt Evga 970 ssc eller Asus 970 strix (ville selv gått for Evga 970 ssc fordi du har lov til å bytte kjøler uten å ødelegge garantien).

Du burde også heller gå for 4 stk minnebrikker, siden x99 har 2 minnekanaler med 4 slots hver og det vil da være mer optimalt med 4 minnebrikker f.eks disse

Jeg har valgt Corsair HX750i siden jeg mener Corsair bruker komponenter av høyere kvalitet, japanske kondensatorer, og jeg har Corsair link i kabinettet.

Takk for tipset ang minne, skal se litt nærmere på konfigurasjonen.

Hvis du har plass til h110i gt/nzxt kraken x61 så vil de yte en god del mere

Takk for tipset, har plass til 2x120/140 radiatorer så det skal gå bra :)

Lenke til kommentar

Jeg har valgt Corsair HX750i siden jeg mener Corsair bruker komponenter av høyere kvalitet, japanske kondensatorer, og jeg har Corsair link i kabinettet.

Begge to bruker kun japanske kondensatorer og begge to fikk veldig bra resultat fra Jonnyguru (Evga og Corsair) :)

Hvis du har Corsair link så kan du godt gå for HX750i ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Begge to bruker kun japanske kondensatorer og begge to fikk veldig bra resultat fra Jonnyguru (Evga og Corsair) :)

Hvis du har Corsair link så kan du godt gå for HX750i ;)

Jupp

Er det forresten noen som har erfaring med M.2 SSD kontra SATA SSD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...