Gå til innhold

Oppgradere resten av pc


Anbefalte innlegg

For en tid tilbake så spurte jeg om råd her inne med tanke på å oppgradere deler av min ca 4 år gamle pc. Endte da opp med å kjøpe et Geforce GTX 970 og en SSD. Forskjellen var ganske så stor, men i ettertid så har jeg begynt å vurdere og skifte ut resten også. Så jeg har egentlig et par spørsmål igjen.

 

For det første. Er det noen som bygger pc for kundene sine i tillegg til å selge komponenter? Jeg vet Komplett bygger pc for deg, men kun innenfor visse rammer og om det er snakk om en komplett pc. Jeg er nemlig ikke spesielt gira på å bygge dette selv. Vil ikke at en amatør (meg) skal sette sammen min nye pc :p

 

Og for det andre. Kan noen komme med noen gode tips til hvilke komponenter jeg bør gå for? Det jeg da trenger er et nytt kabinett, psu, hovedkort og en ny cpu. Planen er å bruke skjermkortet, RAMen og HD/SSD fra den pcen jeg har nå. Når det gjelder budsjett så er jeg veldig usikker. Jeg brukte ca 4000 på skjermkort og SSD forrige måned, og kan vel kanskje legge noe av det samme i nytt kabinett/psu/hovedkort/cpu. Men budsjettet er litt flytende, da jeg vet som sagt ikke hva man bør legge i slikt.

 

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt sikker på at du ikke vil bygge pc selv? Er egentlig ekstremt lett, jeg var redd for å gjøre det første gang selv, men var veldig lett :) Det vanskeligste som jeg husker var vel og sette kablene i riktig kontakt i hovedkortet, og da slår du bare opp i manualen til hovedkortet så finner du ut hvor de skal :)

Endret av Bjonness406
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det nødvendig og sitere når man er den første som poster? :p

 

Bare bygge selv, 0 stress. Men tja så tight budjsett så regner jeg med du har psu, lagring, kabinett osv. Så kanskje i5 4690k, gigabyte z97 gaming 3, crucial ballistix sport 8gb?

 

En pakke som dette: http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/oppgraderingspakker/hovedkort-cpu-og-ram/intel-i5-4690kz97-a8gbc/206527.7789/

 

Evt i7 hvis du har ram

Lenke til kommentar

Sorry, fikset nå :tease:

EGT, ts sa han ram brikker, men trengte psu, hovedkort, cpu og kabinett

 

Hva med dette? https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/60117

Ligger litt over budsjettet, men kanskje du kan strekke deg litt? Hvis ikke så er det mulig å finne en billigere strømforsyning og kabinett (men med dårligere kvalitet).

 

Edit: Burde kanskje legge til 1 stk vifte også til kabinettet.

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Takker for tips.

 

Har kikket litt på diverse pakker selv, men er vanskelig når man har lite kunnskap om hva som er bra og ikke bra. Men ok. Ser i hvert fall at budsjettet var litt vel stramt ja, og at jeg kanskje bør bruke 5-6000 og også gjenbruke det jeg kan fra gamle pcen. Som feks kabinett (cooler master elite 430). Regner med det kabinettet passer til det meste også i dag?

 

Så etter en liten vurdering så kan jeg bruke kabinett, ram, skjermkort og hd/ssd fra den gamle pcen. Og så kjøpe nytt hovedkort og cpu. Tror jeg trenger ny psu også, da den jeg bruker nå har begynt å slite.

Lenke til kommentar

Kabinettet fungerer, men uten å ha lest tester, så ser det ut som det er litt dårlig luftflyt og du kan kun ha 1 stk vifte i front :/ Hvis du har mulighet/penger til det så burde du legge 6000 kroner i det, da får du det jeg linker til + kabinettvifte og cpu vifte (Cooler master Hyper 212 Evo).

Hvis du skal oppgradere pc'en ved en senere anledning så kan du også ta med deg kabinettet og strømforsyningen videre (ps: 10 års garanti på psu hvis du registrerer den hos evga i løpet av 30 dager).

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...