Gå til innhold

Apple Watch – dette må du vite

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry Apple; Det siste jeg har planer om, er å begynne med klokke igjen!

Den forrige jeg hadde varte i 20 år uten å hverken lade eller bytte batteri, og nå som håndleddet mitt begynner å få normal farge igjen, og min iPhone 6 viser både tid, dag og dato, og mer til, så skal det ekstremt mye til før jeg tar på meg en klokke igjen!

Dette minner meg om denne tråden fra 2001 hvor fans slakter iPod for å være "nok en MP3 spiller"(og vi vet alle resten av den historien!)

Dette er langt mer enn bare en klokke, vi vet ikke hvor bra iWatch blir enda men innlegget ditt blir for tåpelig.

De første tablet trådene var vel også vel negative. It has happend before and it will happen again..noe i den durn.
Lenke til kommentar

Jada, dere er alle oppegående mennesker, og fikk helt sikkert med dere ironien og at jeg satt ting litt på spissen :wee:

Når det er sagt, så er jeg grunnleggende skeptisk uansett; fordi denne 'klokken' aldri vil kunne gjøre noe annet enn telefonen (som den er helt avhengig av) også kan. Pulsmåler unntatt såklart. Jeg vil aldri ha behov for pulsmåler; jeg vet jeg er i live, og når jeg trener vil jeg ha fred fra den slags.

Apple har selv sagt at 'klokken' må ha en iPhone som 'veien ut på nett'.

'Klokkens' lille display blir for smått for meg, og når jeg likevel kan gjøre det samme på telefonen som ligger 20 cm unna, så foretrekker jeg det.

Jeg har veldig vanskelig for å forestille meg oppgaver som kan løses bedre på 'klokken' enn på telefonen.

Jeg tror vi har med å gjøre et skapt behov, og derfor en ny flopp ala Sony minidisc, Phillips DCC osv.

Lenke til kommentar

Jada, dere er alle oppegående mennesker, og fikk helt sikkert med dere ironien og at jeg satt ting litt på spissen :wee:

Når det er sagt, så er jeg grunnleggende skeptisk uansett; fordi denne 'klokken' aldri vil kunne gjøre noe annet enn telefonen (som den er helt avhengig av) også kan. Pulsmåler unntatt såklart. Jeg vil aldri ha behov for pulsmåler; jeg vet jeg er i live, og når jeg trener vil jeg ha fred fra den slags.

Apple har selv sagt at 'klokken' må ha en iPhone som 'veien ut på nett'.

'Klokkens' lille display blir for smått for meg, og når jeg likevel kan gjøre det samme på telefonen som ligger 20 cm unna, så foretrekker jeg det.

Jeg har veldig vanskelig for å forestille meg oppgaver som kan løses bedre på 'klokken' enn på telefonen.

Jeg tror vi har med å gjøre et skapt behov, og derfor en ny flopp ala Sony minidisc, Phillips DCC osv.

Når det gjelder trening er jeg litt enig, alle sitter å leser hvor mange kalorier og skritt de går om dagen, men informasjonen brukes jo ikke til "en dritt" uannsett for 90% av befolkningen.

Apple Watch vil dog spare oss for dagens i-landsproblemer med å ta opp telefonen hver gang man får et varsel, lese melding, skifte sang osv. Dette i seg selv tror jeg faktisk kan bli overraskende nyttig.

Klokken skal ikke løse ting bedre enn telefonen, men den skal være et suppliment til telefonen som løser enkle oppgaver kjappere. Den blir nok også avhengig av at Siri blir oppgradert og fungerer skikkelig, slik at man også kan svare på meldinger osv på norsk - og det må fungere elegant.

Å ikke se nytteområde til Apple Watch blir nesten det samme som å ikke se nytteområdet til fjernkontrollen på TVen. Den skal ikke gjøre noe mer, den skal gjøre ting enklere. Første utgave blir nok veldig begrenset, men sålenge teknologien holder følge ser jeg svært mange nytteområder for smartklokker i fremtiden.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...