Aleks94 Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Hei! Fekk idag svar på min klage på karakter. Jeg valgte å klage på eksamen ettersom jeg følte besvarelsene var bedre enn gitt karakter. Etter litt over en mnd, så har jeg endelig fått svar, og gikk ned en karakter. No er jo dagen ødelagt, men vil denne karakteren la seg gjøre å klage på? Ser selv ikke sammenheng mellom karakter og mine besvarelse... Og har selv sammenlignet karakter med medstudenter, dem jeg øvde mye med.. Vi har tilsvaret samme besvarelse, men per dags dato 2 karakter i forskjell.. Kan min forklaring jeg sendte på klage leses av sensor, og virke negativt? Uansett hvordan det ender får jeg eventuelt ta opp karakter.. Men lurte litt rundt hva jeg eventuelt kan gjøre fra mitt ståsted. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Klagesensur er endelig og kan ikke påklages videre. Du kan eventuelt klage til Sivilombudsmannen, men på dette området er det i praksis bare formelle feil som blir overprøvd der. Hva som blir fremlagt for de nye sensorene varierer fra universitet til universitet, men det skal være en balanse. Noen bruker "blind sensur", det vil si at ny sensor hverken får vite noe om klagen, begrunnelsen, eller den gamle karakteren og begrunnelsen for denne. Andre får både klagen og begrunnelsen for opprinnelig karakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå