kal.50 Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Har en Win 8.1 lisens som ligger på original DVD .. Kan den brukes som boot media for å starte image filen av hele systemet (som jeg har fått kopiert inn på en ekstern disk) ? Når jeg skal prøve å lage oppstart-diagnose media i Win 8.1 får jeg kun USB pinne som mulig valg. Har ingen og tenkte da lage en DVD plate men finner ingen mulighet til å gjøre det. Image filen jeg har på den eksterne disken må vel ha noe å boote fra ? Er eneste mulighet og kjøpe en USB pinne eller vil Win 8.1 plata gjøre jobben ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Ja, en vanlig Windows DVD har også den funksjonen. Du får valg om å reparere eller installere. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Nå for tiden kan man kjøpe operativsystemet som dlc i tillegg til at det legges inn som recovery partisjon på ferdigbygget oem pcer. Da får man jo ingen DVD. Er heller ikke alle som bruker DVD brenner/spiller lengre. Så da er det jo veldig bra at kan lage bootbar USB pinne fra kontrollpanelet. Men må si at er jo litt rart ikke rescue på CD/DVD er mulig å lage. Endret 24. februar 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Takker ! (måtte ta en backup før jeg i angst skal update Magican og ny firmware på min Pro SSD.) Endret 24. februar 2015 av kal.50 Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg har plassert et image av OS'et på en vanlig snurredisk , ved hjelp av et 3 partsprogram. Har ved hjelp av dette programmet laget en oppstarts CD som jeg kan boote ifra. Ved behov er det bare å boote opp ifra CD'en og restore imaget. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg har plassert et image av OS'et på en vanlig snurredisk , ved hjelp av et 3 partsprogram. Har ved hjelp av dette programmet laget en oppstarts CD som jeg kan boote ifra. Ved behov er det bare å boote opp ifra CD'en og restore imaget. Enkelt og greit. Hva er galt med de programmene som følger med Windows 8 til nettopp dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå