Titanic Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Hei, Jeg kjøpte meg Samsung UD590 28" PC-skjerm i dag i håp om at dette var en skikkelig god skjerm på alle måter. 4K og 1ms responstid måtte jo være bra, tenkte jeg. Jeg ønsker meg en stor skjerm med klart bilde og så lav responstid som mulig. Enn så lenge har jeg bare en bærbar PC med intel core i7 prosessor, ati mobility radeon-grafikk og windows 7 fra 2011 med en trådløs mus. Jeg synes bildet på skjermen er uklart og jeg synes musepekeren lagger ganske mye på skjermen, sammenlignet med skjermen på den bærbare PC-en. Er 4K en umoden teknologi som jeg egentlig burde holde meg unna enn så lenge? Er ikke 1ms responstid det eneste som har noe å si? Da jeg hadde 21" CRT-skjerm som veide 35 kg for 15 år siden var det ALDRI noe problem med lagging mellom PC-en og muspekeren. Vil dette bli bedre med en grei 2K-skjerm eller en vanlig Full HD-skjerm? Det står nå at den bare har 60 hz, men jeg ser at det finnes 144 hz-skjermer på markedet. Da jeg spilte Quake 3 og Counterstrike for 10-15 år siden var det veldig stor forskjell på 60 frames i sekunder og 120 frames i sekundet. Burde jeg ha kjøpt en skjerm med 144 hz? Jeg har ikke lagt inn noen drivere eller noen ting. Er Samsung UD590 jeg gjort et greit kjøp, eller burde jeg levere den tilbake? Endret 24. februar 2015 av selters Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg tipper det lagger fordi PCen din er fra 2011 og støtter trolig bare 24-30hz med 4K, og det er nok det som har blitt satt i innstillingene dine.Med tanke på at det er helt forferdelig å bruke en så lav hz er nok alternativet å enten kjøpe en ny PC eller levere tilbake skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå