Gå til innhold

krom-look

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell, chrome lakken er ganske elendig egentlig...

Det bare flasser osv...Men prøv med noen lag med klarlakk, kansje det blir bedre da...

Men jeg ville heller foretrekt å sendt de inn til folk som "chromer" kabinettet eller hva du skal chrome... da setter de delen nedi vann, med noen "stoffer" og strøm, og vips, så har du Chrome...EKte Chrome :D

Lenke til kommentar
Vell, chrome lakken er ganske elendig egentlig...

Det bare flasser osv...Men prøv med noen lag med klarlakk, kansje det blir bedre da...

Men jeg ville heller foretrekt å sendt de inn til folk som "chromer" kabinettet eller hva du skal chrome... da setter de delen nedi vann, med noen "stoffer" og strøm, og vips, så har du Chrome...EKte Chrome :D

Hvilket folk er det som jobber med å chrome kabinett da? Og hvor mye koster det?

Lenke til kommentar

Enkelte bilverksteder/bilopprettningssteder har slikt utstyr.. Prøv også Bilopphøggere.. Må nesten bare prøve å ringe rundt litt.. Ikke så veldig mange steder som gjør det lengre..

Alternativt hvis det ikke er så veldig mye som skal, så har du jo et alternativ.. gullsmeder kan belegge ting med gull øg sølv(og bronse?) med samme teknikk.. Vet ikke helt prisen.. men skal det brukes gull koster det selvfølgelig en del..

Lenke til kommentar

En kamerat fikk sitt kabinett chroma hos Braathens (de dyppa casen i ett bad og vips - ekte chrome :))

- Det kosta han heldigvis ingenting i og med at det var onkelen hans som jobba der, hehe.

- problemet med å dyppe casen i chrome, spesielt den typen de bruker på fly, er at skal du modde casen din etterpå er det bare å kjøpe nytt kabinett. Han slet ut x antall skiver til Dremelen enda jeg sa han ikke skulle prøve :lol:

- man lærer så lenge man lever :woot:

Lenke til kommentar

den lakken frå biltema er dårleg. Ingen chrome effekt i det heile teke. kjøpte boksen for ei veke sida og prøvde den på ein bilgrill. det er ein grei sølv/gråfarge, men LANGT ifrå chrome.(lokke på biltema sprayboksen er berre eit salgtriks)

:grumpy:

Lenke til kommentar

Nå skal jeg fortelle om hvorfor kromlakken på BT er det råtneste som finnes...

først, den blir ikke krom...kunne såvidt skimte megselv i lakken...

neste skritt er at hivs du tar på den, oksiderer den (Al-pulver reagerer som FY)...

dermed prøvde jeg klarlakk, og da sprekker hele kromlaget opp...

offeret bar en stakkars cort-bassgitar

Lenke til kommentar
En kamerat fikk sitt kabinett chroma hos Braathens (de dyppa casen i ett bad og vips - ekte chrome :))

- Det kosta han heldigvis ingenting i og med at det var onkelen hans som jobba der, hehe.

- problemet med å dyppe casen i chrome, spesielt den typen de bruker på fly, er at skal du modde casen din etterpå er det bare å kjøpe nytt kabinett. Han slet ut x antall skiver til Dremelen enda jeg sa han ikke skulle prøve :lol:

- man lærer så lenge man lever :woot:

Det er nok sikkert lurt og presisere at det _ikke_ skal hardforkrommes hehe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...