oya Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hvordan kan jeg få krom-look ting? Finnes det krom-spray man kan kjøpe? Isåfall, Hvor kan jeg få kjøpt det? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 du kan vel kjøpe glanset sølvlakk eller noe slikt på bilverksteder (de har ofte slikt for å reparere riper på biler) men finnes jo i malerbutikker også sikkert... Lenke til kommentar
oya Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Snakka med en kompis som jobber på en malingsbutikk. De hadde bare sølv-lakk. Lurer på hvordan resultatet på det blir... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Snakka med en kompis som jobber på en malingsbutikk. De hadde bare sølv-lakk. Lurer på hvordan resultatet på det blir... Resultatet blir som regel veldig matt... Men kjør på med noen strøk klarlakk så blir det bedre. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 de selger krom-lakk på biltema! aner ikke hvorfor Punkin Penguin hater den, men kanskje han vil kommentere det? :-) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Tro hva det ville kostet å få kromma hele kabinettet, tenker da på om man sender det inn og får jobben gjordt. Hadde for en del år siden div deler til en amcar inne og det kosta jo litt. Lenke til kommentar
oya Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Til de som vil ha en link: Kromlakk Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Vell, chrome lakken er ganske elendig egentlig... Det bare flasser osv...Men prøv med noen lag med klarlakk, kansje det blir bedre da... Men jeg ville heller foretrekt å sendt de inn til folk som "chromer" kabinettet eller hva du skal chrome... da setter de delen nedi vann, med noen "stoffer" og strøm, og vips, så har du Chrome...EKte Chrome Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Vell, chrome lakken er ganske elendig egentlig... Det bare flasser osv...Men prøv med noen lag med klarlakk, kansje det blir bedre da... Men jeg ville heller foretrekt å sendt de inn til folk som "chromer" kabinettet eller hva du skal chrome... da setter de delen nedi vann, med noen "stoffer" og strøm, og vips, så har du Chrome...EKte Chrome Hvilket folk er det som jobber med å chrome kabinett da? Og hvor mye koster det? Lenke til kommentar
Daron Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Enkelte bilverksteder/bilopprettningssteder har slikt utstyr.. Prøv også Bilopphøggere.. Må nesten bare prøve å ringe rundt litt.. Ikke så veldig mange steder som gjør det lengre.. Alternativt hvis det ikke er så veldig mye som skal, så har du jo et alternativ.. gullsmeder kan belegge ting med gull øg sølv(og bronse?) med samme teknikk.. Vet ikke helt prisen.. men skal det brukes gull koster det selvfølgelig en del.. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Eller bare dyppe hele kassa i flytende krom? *grin* *grin* *grin* Lenke til kommentar
oya Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Eller bare dyppe hele kassa i flytende krom? *grin* *grin* *grin* hehe Lenke til kommentar
insider Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Eller bare dyppe hele kassa i flytende krom? *grin* *grin* *grin* hehe det er tingen Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 En kamerat fikk sitt kabinett chroma hos Braathens (de dyppa casen i ett bad og vips - ekte chrome ) - Det kosta han heldigvis ingenting i og med at det var onkelen hans som jobba der, hehe. - problemet med å dyppe casen i chrome, spesielt den typen de bruker på fly, er at skal du modde casen din etterpå er det bare å kjøpe nytt kabinett. Han slet ut x antall skiver til Dremelen enda jeg sa han ikke skulle prøve - man lærer så lenge man lever Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 den lakken frå biltema er dårleg. Ingen chrome effekt i det heile teke. kjøpte boksen for ei veke sida og prøvde den på ein bilgrill. det er ein grei sølv/gråfarge, men LANGT ifrå chrome.(lokke på biltema sprayboksen er berre eit salgtriks) Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Nå skal jeg fortelle om hvorfor kromlakken på BT er det råtneste som finnes... først, den blir ikke krom...kunne såvidt skimte megselv i lakken... neste skritt er at hivs du tar på den, oksiderer den (Al-pulver reagerer som FY)... dermed prøvde jeg klarlakk, og da sprekker hele kromlaget opp... offeret bar en stakkars cort-bassgitar Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hvordan kan jeg få krom-look ting? Finnes det krom-spray man kan kjøpe? Isåfall, Hvor kan jeg få kjøpt det? bilutstyrforretninger ! de har all slags lakk...det er en i trondheim men jeg husker ikke helt hva den heter Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 En kamerat fikk sitt kabinett chroma hos Braathens (de dyppa casen i ett bad og vips - ekte chrome )- Det kosta han heldigvis ingenting i og med at det var onkelen hans som jobba der, hehe. - problemet med å dyppe casen i chrome, spesielt den typen de bruker på fly, er at skal du modde casen din etterpå er det bare å kjøpe nytt kabinett. Han slet ut x antall skiver til Dremelen enda jeg sa han ikke skulle prøve - man lærer så lenge man lever Det er nok sikkert lurt og presisere at det _ikke_ skal hardforkrommes hehe... Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 hardforkrommes!!! SÅ UTROLIG KULT!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå