Arodem Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Grafikkortet var svakere enn produsenten påstod.Nvidia saksøkes for å ha villedet kundene med GTX 970 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Hva med alle PCene som er blitt solgt med annonserte 4GB RAM og 32bits OS opp igjennom? Bare å sette igang å saksøke folkens! 6 Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Hvis nvidia er villige til å hjelpe folk å få byttet kortet eller hevet kjøpet har jeg vanskelig for å forstå hvorfor man går til søksmål 8 Lenke til kommentar
ChTh Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Herregud! Hvorfor i alle dager bryr folk seg? Kortet koster 3500Kr, sammenlignet med 5500kr 980 så er dette en steal. Men ellers, buy cheap, buy twice 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Tøft, egentlig litt bra at Nvidia blir saksøkt. De har dessverre fart med alt for mange løgner opp igjennom tidene, det at de nå får litt pepper for det er bare hyggelig for forbrukerne. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Hey Audun"mens de siste 500 megabytene er lagt i sin egen del som er betydelig mindre ytelsessterk. ""hevdes det I søksmålet at 500 MB-biten av kortet kjører 80 prosent raskere enn hoveddelen"Riktig eller feil? Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 Hey Audun "mens de siste 500 megabytene er lagt i sin egen del som er betydelig mindre ytelsessterk. " "hevdes det I søksmålet at 500 MB-biten av kortet kjører 80 prosent raskere enn hoveddelen" Riktig eller feil? Hups. 80 prosent saktere, skulle det være, ja. Takk! 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Hehe, syntes det var litt rart, men det hadde vært fint om skrivefeilen der stemte i virkeligheten da Bare hyggelig Endret 24. februar 2015 av Dante's Inferno 1 Lenke til kommentar
Tønne Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Dette er dårlig av Nvidia, bør ikke gjentas. Pc spill krever jo bare mer og mer vram og feilinformere med dette blir surt for kjøperne :/ Endret 24. februar 2015 av Tønne Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Hadde jo forsåvidt vært ok med en slags kompensasjon, ikke at jeg hadde forlangt så mye, men at dette blir realitet har jeg liten tro på. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 De 500MB er forskjellen på å få i det hele tatt aktivert høyere textures i enkelte spill eller ikke. Dem som sier forskjellen er irrelevant er helt komplett idiot. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Nvidia har seilt sin egen sjø i langt tid, så en slik feil skjønner jeg ikke at dem ikke fant før de lanserte kortet. Det beviser jo bare at de ikke engang tester kortene sine ordentlig før de lar oss kjøpe dem. Så lenge Nvidia er villige til å la oss heve kjøpet er jo det bra, men folk må jo da sende Mail, vente i uker/måneder for at denne prosessen skal gå i orden. Fremdeles sløvt av Nvidia og ikke sjekke kortene sine før de sendes til salgshylla! Med denne feilen er ikke 970 verdt 3500kr heller. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Hvis nvidia er villige til å hjelpe folk å få byttet kortet eller hevet kjøpet har jeg vanskelig for å forstå hvorfor man går til søksmål fordi det er nærmest standard aa saksöke alt og alle i usa. 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Syns det må være bra nok at man kan bytte kortet utan noko om og men. Søksmålet er såleis heilt bak mål. Har sjølv kjøpt eit 970 og kjem nok til å kjøpe eit til for SLI. 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Ser ikke helt for meg at jeg kommer til returnere kortet for så å ha alternativet til å bytte meg opp til 980 og betale rundt 2000 i mellomlegg. Lenke til kommentar
Eldin Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg har enda ikke kommet over den katastrofen 9800-kortet jeg hadde var. Sverget å aldri ha et NVIDIA-kort etter det, noe jeg har etterfulgt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Herregud! Hvorfor i alle dager bryr folk seg? Kortet koster 3500Kr, sammenlignet med 5500kr 980 så er dette en steal. Men ellers, buy cheap, buy twice Hva har prisen med saken å gjøre? Mener du søksmålet ikke er greit nå, men hadde kortet kostet 5000 feks hadde det vært greit med søksmål? AtW Lenke til kommentar
ChTh Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Herregud! Hvorfor i alle dager bryr folk seg? Kortet koster 3500Kr, sammenlignet med 5500kr 980 så er dette en steal. Men ellers, buy cheap, buy twice Hva har prisen med saken å gjøre? Mener du søksmålet ikke er greit nå, men hadde kortet kostet 5000 feks hadde det vært greit med søksmål? AtW Ja, det mener jeg. Hvorfor, vel fordi til nåværende pris så er det en skikkelig knallkort, derimot, hadde 980 hatt samme problem så hadde jeg skjønt da de som går til søksmål. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Herregud! Hvorfor i alle dager bryr folk seg? Kortet koster 3500Kr, sammenlignet med 5500kr 980 så er dette en steal. Det er i stor grad en prinsippsak, dersom man lar dette passere uten noen reaksjon, er det også en indikasjon til Nvidia (og andre produsenter9 om at villedende markedsføring er helt OK. Selv om kortet har god ytelse i henhold til pris, har de fremdeles reklamert for et produkt som ikke stemmer overens med det de faktisk har levert. Nvidia har også håndtert saken fryktelig dårlig, da de lenge unnlot å kommentere i håp om at det skulle blåse over. Det har vært tråder på Nvidias egne forum siden november i fjor, og det har vært dårlig med kommunikasjon fra de - i starten insisterte de jo at problemene med kortet var isolerte hendelser. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Herregud! Hvorfor i alle dager bryr folk seg? Kortet koster 3500Kr, sammenlignet med 5500kr 980 så er dette en steal. Men ellers, buy cheap, buy twice Hva har prisen med saken å gjøre? Mener du søksmålet ikke er greit nå, men hadde kortet kostet 5000 feks hadde det vært greit med søksmål? AtW Ja, det mener jeg. Hvorfor, vel fordi til nåværende pris så er det en skikkelig knallkort, derimot, hadde 980 hatt samme problem så hadde jeg skjønt da de som går til søksmål. Enten er det villendene markedsføring, eller så er det ikke det, det blir ikke det fnugg mer eller mindre villedende pga pris. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå