Lagrange01 Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Hei! Er det noen som vet hvor forskjellige denne eksamen vil bli fra tidligere eksamener? Ser at det skal være 45 oppgaver. Er det fortsatt 3 timers eksamen? Syns 4 minutt på hver oppgave hørtest litt vell lite ut. Tror du at de to eksamene som ligger ut for 2014 er noen lunde like med den vi får i år, eller er det blitt opplyst at den blir veldig forskjellig? Det jeg lurer på er egentlig om fager et "nytt" i år, altså har fager skiftet navn/fagkode i 2015? Det eneste vi har fått beskjed om er at det vil bli fler spørsmål om metode i forhold til hva som er gitt tidligere, og at det er det som gjør at det er litt fler spørsmål. Vi har fått beskjed om at det er lurt å lese de 5 kapitlene i "Forskningsmetode for økonomisk-administrative fag" som også står i pensum Hvor mange spørsmål som vil ha fokus på dette vet jeg derimot ikke, men jeg regner med det blir noe siden det har blitt nevnt i flere forelesninger Overrasker ikke meg. Vårt årskull har blitt grillet fra begynnelsen av (høst 2013). Vi er en del av et eksperiment. Et ondsinnet og sadistisk eksperiment. "Dette årskullet skal vi teste til de ikke tåler mer, slik at vi får kartlagt maksgrensen". Alle tidligere eksamensoppgaver er relativt like i alle fag, men så fort vi får utgitt eksamensoppgavene våre på eksamen, så er det helt nye typer spørsmål, helt nye vinklinger som aldri har blitt gjennomgått osv. Det er bare buss-for-tog-eksamener hele veien. Nå skal de sprenge grensene for hva den gjengse student makter på eksamen rent tidsmessig også. Eller så er det en tvist. Spørsmålene kommer ikke allikevel, han fikk oss bare til å kaste bort tid på å pugge 5 kapitler fremfor å øve på det som gjelder. Uansett hva som skjer, så slår det negativt ut for oss. Garantert. Umulig å flykte fra bullshit i vårt årskull. Labrats, hele gjengen. Foreleserne er de rampete guttungene med forstørrelsesglassene, mens vi er maurene som ligger og blir svidd på bakken. Alltid festlig. Lenke til kommentar
Lagrange01 Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Ikke noen som tilfeldigvis har case oppgaven løst? Vil sammenligne min med noen ? Hei! Er det noen som vet hvor forskjellige denne eksamen vil bli fra tidligere eksamener? Ser at det skal være 45 oppgaver. Er det fortsatt 3 timers eksamen? Syns 4 minutt på hver oppgave hørtest litt vell lite ut. Tror du at de to eksamene som ligger ut for 2014 er noen lunde like med den vi får i år, eller er det blitt opplyst at den blir veldig forskjellig? Det jeg lurer på er egentlig om fager et "nytt" i år, altså har fager skiftet navn/fagkode i 2015? Det eneste vi har fått beskjed om er at det vil bli fler spørsmål om metode i forhold til hva som er gitt tidligere, og at det er det som gjør at det er litt fler spørsmål. Vi har fått beskjed om at det er lurt å lese de 5 kapitlene i "Forskningsmetode for økonomisk-administrative fag" som også står i pensum Hvor mange spørsmål som vil ha fokus på dette vet jeg derimot ikke, men jeg regner med det blir noe siden det har blitt nevnt i flere forelesninger Overrasker ikke meg. Vårt årskull har blitt grillet fra begynnelsen av (høst 2013). Vi er en del av et eksperiment. Et ondsinnet og sadistisk eksperiment. "Dette årskullet skal vi teste til de ikke tåler mer, slik at vi får kartlagt maksgrensen". Alle tidligere eksamensoppgaver er relativt like i alle fag, men så fort vi får utgitt eksamensoppgavene våre på eksamen, så er det helt nye typer spørsmål, helt nye vinklinger som aldri har blitt gjennomgått osv. Det er bare buss-for-tog-eksamener hele veien. Nå skal de sprenge grensene for hva den gjengse student makter på eksamen rent tidsmessig også. Eller så er det en tvist. Spørsmålene kommer ikke allikevel, han fikk oss bare til å kaste bort tid på å pugge 5 kapitler fremfor å øve på det som gjelder. Uansett hva som skjer, så slår det negativt ut for oss. Garantert. Umulig å flykte fra bullshit i vårt årskull. Labrats, hele gjengen. Foreleserne er de rampete guttungene med forstørrelsesglassene, mens vi er maurene som ligger og blir svidd på bakken. Alltid festlig. Lenke til kommentar
Lagrange01 Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Hei! Er det noen som vet hvor forskjellige denne eksamen vil bli fra tidligere eksamener? Ser at det skal være 45 oppgaver. Er det fortsatt 3 timers eksamen? Syns 4 minutt på hver oppgave hørtest litt vell lite ut. Tror du at de to eksamene som ligger ut for 2014 er noen lunde like med den vi får i år, eller er det blitt opplyst at den blir veldig forskjellig? Det jeg lurer på er egentlig om fager et "nytt" i år, altså har fager skiftet navn/fagkode i 2015? Det eneste vi har fått beskjed om er at det vil bli fler spørsmål om metode i forhold til hva som er gitt tidligere, og at det er det som gjør at det er litt fler spørsmål. Vi har fått beskjed om at det er lurt å lese de 5 kapitlene i "Forskningsmetode for økonomisk-administrative fag" som også står i pensum Hvor mange spørsmål som vil ha fokus på dette vet jeg derimot ikke, men jeg regner med det blir noe siden det har blitt nevnt i flere forelesninger Overrasker ikke meg. Vårt årskull har blitt grillet fra begynnelsen av (høst 2013). Vi er en del av et eksperiment. Et ondsinnet og sadistisk eksperiment. "Dette årskullet skal vi teste til de ikke tåler mer, slik at vi får kartlagt maksgrensen". Alle tidligere eksamensoppgaver er relativt like i alle fag, men så fort vi får utgitt eksamensoppgavene våre på eksamen, så er det helt nye typer spørsmål, helt nye vinklinger som aldri har blitt gjennomgått osv. Det er bare buss-for-tog-eksamener hele veien. Nå skal de sprenge grensene for hva den gjengse student makter på eksamen rent tidsmessig også. Eller så er det en tvist. Spørsmålene kommer ikke allikevel, han fikk oss bare til å kaste bort tid på å pugge 5 kapitler fremfor å øve på det som gjelder. Uansett hva som skjer, så slår det negativt ut for oss. Garantert. Umulig å flykte fra bullshit i vårt årskull. Labrats, hele gjengen. Foreleserne er de rampete guttungene med forstørrelsesglassene, mens vi er maurene som ligger og blir svidd på bakken. Alltid festlig. Ikke noen som tilfeldigvis har case oppgaven løst? Vil sammenligne min med noen ? Lenke til kommentar
mafj01 Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Hei! Er det noen som vet hvor forskjellige denne eksamen vil bli fra tidligere eksamener? Ser at det skal være 45 oppgaver. Er det fortsatt 3 timers eksamen? Syns 4 minutt på hver oppgave hørtest litt vell lite ut. Tror du at de to eksamene som ligger ut for 2014 er noen lunde like med den vi får i år, eller er det blitt opplyst at den blir veldig forskjellig? Det jeg lurer på er egentlig om fager et "nytt" i år, altså har fager skiftet navn/fagkode i 2015? Det eneste vi har fått beskjed om er at det vil bli fler spørsmål om metode i forhold til hva som er gitt tidligere, og at det er det som gjør at det er litt fler spørsmål. Vi har fått beskjed om at det er lurt å lese de 5 kapitlene i "Forskningsmetode for økonomisk-administrative fag" som også står i pensum Hvor mange spørsmål som vil ha fokus på dette vet jeg derimot ikke, men jeg regner med det blir noe siden det har blitt nevnt i flere forelesninger Overrasker ikke meg. Vårt årskull har blitt grillet fra begynnelsen av (høst 2013). Vi er en del av et eksperiment. Et ondsinnet og sadistisk eksperiment. "Dette årskullet skal vi teste til de ikke tåler mer, slik at vi får kartlagt maksgrensen". Alle tidligere eksamensoppgaver er relativt like i alle fag, men så fort vi får utgitt eksamensoppgavene våre på eksamen, så er det helt nye typer spørsmål, helt nye vinklinger som aldri har blitt gjennomgått osv. Det er bare buss-for-tog-eksamener hele veien. Nå skal de sprenge grensene for hva den gjengse student makter på eksamen rent tidsmessig også. Eller så er det en tvist. Spørsmålene kommer ikke allikevel, han fikk oss bare til å kaste bort tid på å pugge 5 kapitler fremfor å øve på det som gjelder. Uansett hva som skjer, så slår det negativt ut for oss. Garantert. Umulig å flykte fra bullshit i vårt årskull. Labrats, hele gjengen. Foreleserne er de rampete guttungene med forstørrelsesglassene, mens vi er maurene som ligger og blir svidd på bakken. Alltid festlig. 4 min per spam holder i massevis, mange av spørsmålene trenger man ikke et min på engang. Vår foreleser i Bergen sa til oss at det ikke vil komme noen overraskelser og at tidligere eksamensoppgaver som gjelder. Når det kommer til metode delen av faget, så ble dette gått gjennom av vår foreleser på 2x45 min. Egro så er ikke det akkurat veldig mye. Har man kontroll på tidligere eksamener, samt god forstårelse av casen så burde denne eksamen gå veldig greit for de fleste. Lenke til kommentar
mafj01 Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Hei! Er det noen som vet hvor forskjellige denne eksamen vil bli fra tidligere eksamener? Ser at det skal være 45 oppgaver. Er det fortsatt 3 timers eksamen? Syns 4 minutt på hver oppgave hørtest litt vell lite ut. Tror du at de to eksamene som ligger ut for 2014 er noen lunde like med den vi får i år, eller er det blitt opplyst at den blir veldig forskjellig? Det jeg lurer på er egentlig om fager et "nytt" i år, altså har fager skiftet navn/fagkode i 2015?Det eneste vi har fått beskjed om er at det vil bli fler spørsmål om metode i forhold til hva som er gitt tidligere, og at det er det som gjør at det er litt fler spørsmål. Vi har fått beskjed om at det er lurt å lese de 5 kapitlene i "Forskningsmetode for økonomisk-administrative fag" som også står i pensum Hvor mange spørsmål som vil ha fokus på dette vet jeg derimot ikke, men jeg regner med det blir noe siden det har blitt nevnt i flere forelesninger Overrasker ikke meg. Vårt årskull har blitt grillet fra begynnelsen av (høst 2013). Vi er en del av et eksperiment. Et ondsinnet og sadistisk eksperiment. "Dette årskullet skal vi teste til de ikke tåler mer, slik at vi får kartlagt maksgrensen". Alle tidligere eksamensoppgaver er relativt like i alle fag, men så fort vi får utgitt eksamensoppgavene våre på eksamen, så er det helt nye typer spørsmål, helt nye vinklinger som aldri har blitt gjennomgått osv. Det er bare buss-for-tog-eksamener hele veien. Nå skal de sprenge grensene for hva den gjengse student makter på eksamen rent tidsmessig også. Eller så er det en tvist. Spørsmålene kommer ikke allikevel, han fikk oss bare til å kaste bort tid på å pugge 5 kapitler fremfor å øve på det som gjelder. Uansett hva som skjer, så slår det negativt ut for oss. Garantert. Umulig å flykte fra bullshit i vårt årskull. Labrats, hele gjengen. Foreleserne er de rampete guttungene med forstørrelsesglassene, mens vi er maurene som ligger og blir svidd på bakken. Alltid festlig. Ikke noen som tilfeldigvis har case oppgaven løst? Vil sammenligne min med noen Hvis du blar tilbake noen sider så finner du mange som har løst casen Lenke til kommentar
Alexgalaxy Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Hei! Er det noen som vet hvor forskjellige denne eksamen vil bli fra tidligere eksamener? Ser at det skal være 45 oppgaver. Er det fortsatt 3 timers eksamen? Syns 4 minutt på hver oppgave hørtest litt vell lite ut. Tror du at de to eksamene som ligger ut for 2014 er noen lunde like med den vi får i år, eller er det blitt opplyst at den blir veldig forskjellig? Det jeg lurer på er egentlig om fager et "nytt" i år, altså har fager skiftet navn/fagkode i 2015? Det eneste vi har fått beskjed om er at det vil bli fler spørsmål om metode i forhold til hva som er gitt tidligere, og at det er det som gjør at det er litt fler spørsmål. Vi har fått beskjed om at det er lurt å lese de 5 kapitlene i "Forskningsmetode for økonomisk-administrative fag" som også står i pensum Hvor mange spørsmål som vil ha fokus på dette vet jeg derimot ikke, men jeg regner med det blir noe siden det har blitt nevnt i flere forelesninger Overrasker ikke meg. Vårt årskull har blitt grillet fra begynnelsen av (høst 2013). Vi er en del av et eksperiment. Et ondsinnet og sadistisk eksperiment. "Dette årskullet skal vi teste til de ikke tåler mer, slik at vi får kartlagt maksgrensen". Alle tidligere eksamensoppgaver er relativt like i alle fag, men så fort vi får utgitt eksamensoppgavene våre på eksamen, så er det helt nye typer spørsmål, helt nye vinklinger som aldri har blitt gjennomgått osv. Det er bare buss-for-tog-eksamener hele veien. Nå skal de sprenge grensene for hva den gjengse student makter på eksamen rent tidsmessig også. Eller så er det en tvist. Spørsmålene kommer ikke allikevel, han fikk oss bare til å kaste bort tid på å pugge 5 kapitler fremfor å øve på det som gjelder. Uansett hva som skjer, så slår det negativt ut for oss. Garantert. Umulig å flykte fra bullshit i vårt årskull. Labrats, hele gjengen. Foreleserne er de rampete guttungene med forstørrelsesglassene, mens vi er maurene som ligger og blir svidd på bakken. Alltid festlig. 4 min per spam holder i massevis, mange av spørsmålene trenger man ikke et min på engang. Vår foreleser i Bergen sa til oss at det ikke vil komme noen overraskelser og at tidligere eksamensoppgaver som gjelder. Når det kommer til metode delen av faget, så ble dette gått gjennom av vår foreleser på 2x45 min. Egro så er ikke det akkurat veldig mye. Har man kontroll på tidligere eksamener, samt god forstårelse av casen så burde denne eksamen gå veldig greit for de fleste. Ingen konspirasjon-teori med andre ord:-) Lenke til kommentar
boktrollet Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 2 spørsmål: 1) hvordan løses oppgave 4 i arb.krav 2? 2) hvordan estimeres modell G og H i arb. krav 2?? Meget takknemlig for svar Lenke til kommentar
elimt Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 4 min per spam holder i massevis, mange av spørsmålene trenger man ikke et min på engang. Vår foreleser i Bergen sa til oss at det ikke vil komme noen overraskelser og at tidligere eksamensoppgaver som gjelder. Når det kommer til metode delen av faget, så ble dette gått gjennom av vår foreleser på 2x45 min. Egro så er ikke det akkurat veldig mye. Har man kontroll på tidligere eksamener, samt god forstårelse av casen så burde denne eksamen gå veldig greit for de fleste. Han sa også i en av de siste forelesningene at det var viktig å lese de 5 kapitlene. Det han har gjennomgått i forelesning om metode er lite, men godt mulig det er nok for spørsmålene vi vil få. Vanskelig å si. Noe vil det hvert fall komme, men sikkert helt overkommelig Lenke til kommentar
Thanos Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Hei! Er det noen som vet hvor forskjellige denne eksamen vil bli fra tidligere eksamener? Ser at det skal være 45 oppgaver. Er det fortsatt 3 timers eksamen? Syns 4 minutt på hver oppgave hørtest litt vell lite ut. Tror du at de to eksamene som ligger ut for 2014 er noen lunde like med den vi får i år, eller er det blitt opplyst at den blir veldig forskjellig? Det jeg lurer på er egentlig om fager et "nytt" i år, altså har fager skiftet navn/fagkode i 2015? Det eneste vi har fått beskjed om er at det vil bli fler spørsmål om metode i forhold til hva som er gitt tidligere, og at det er det som gjør at det er litt fler spørsmål. Vi har fått beskjed om at det er lurt å lese de 5 kapitlene i "Forskningsmetode for økonomisk-administrative fag" som også står i pensum Hvor mange spørsmål som vil ha fokus på dette vet jeg derimot ikke, men jeg regner med det blir noe siden det har blitt nevnt i flere forelesninger Overrasker ikke meg. Vårt årskull har blitt grillet fra begynnelsen av (høst 2013). Vi er en del av et eksperiment. Et ondsinnet og sadistisk eksperiment. "Dette årskullet skal vi teste til de ikke tåler mer, slik at vi får kartlagt maksgrensen". Alle tidligere eksamensoppgaver er relativt like i alle fag, men så fort vi får utgitt eksamensoppgavene våre på eksamen, så er det helt nye typer spørsmål, helt nye vinklinger som aldri har blitt gjennomgått osv. Det er bare buss-for-tog-eksamener hele veien. Nå skal de sprenge grensene for hva den gjengse student makter på eksamen rent tidsmessig også. Eller så er det en tvist. Spørsmålene kommer ikke allikevel, han fikk oss bare til å kaste bort tid på å pugge 5 kapitler fremfor å øve på det som gjelder. Uansett hva som skjer, så slår det negativt ut for oss. Garantert. Umulig å flykte fra bullshit i vårt årskull. Labrats, hele gjengen. Foreleserne er de rampete guttungene med forstørrelsesglassene, mens vi er maurene som ligger og blir svidd på bakken. Alltid festlig. 4 min per spam holder i massevis, mange av spørsmålene trenger man ikke et min på engang. Vår foreleser i Bergen sa til oss at det ikke vil komme noen overraskelser og at tidligere eksamensoppgaver som gjelder. Når det kommer til metode delen av faget, så ble dette gått gjennom av vår foreleser på 2x45 min. Egro så er ikke det akkurat veldig mye. Har man kontroll på tidligere eksamener, samt god forstårelse av casen så burde denne eksamen gå veldig greit for de fleste. Ingen konspirasjon-teori med andre ord:-) Folk har hatt dårlig med tid før. På mange oppgaver kan man fort måtte bruke flerfoldige minutter, og folk som sliter i dette faget vil da slite enda mer. De stakkarene som kanskje sikrer seg en ståkarakter eller er litt innafor, vil måtte belage seg på stryk e.l. Jeg er for øvrig ikke en av disse, men jeg kjenner flere dette kan slå negativt ut på. Det er pussig at slike endringer alltid skal gå på bekostning av vårt årskull. At 4 minutter per oppgave er nok for en som er dreven er ikke noe holdbart argument. Man må jo tenke på massene. Lenke til kommentar
mafj01 Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Hei! Er det noen som vet hvor forskjellige denne eksamen vil bli fra tidligere eksamener? Ser at det skal være 45 oppgaver. Er det fortsatt 3 timers eksamen? Syns 4 minutt på hver oppgave hørtest litt vell lite ut. Tror du at de to eksamene som ligger ut for 2014 er noen lunde like med den vi får i år, eller er det blitt opplyst at den blir veldig forskjellig? Det jeg lurer på er egentlig om fager et "nytt" i år, altså har fager skiftet navn/fagkode i 2015? Det eneste vi har fått beskjed om er at det vil bli fler spørsmål om metode i forhold til hva som er gitt tidligere, og at det er det som gjør at det er litt fler spørsmål. Vi har fått beskjed om at det er lurt å lese de 5 kapitlene i "Forskningsmetode for økonomisk-administrative fag" som også står i pensum Hvor mange spørsmål som vil ha fokus på dette vet jeg derimot ikke, men jeg regner med det blir noe siden det har blitt nevnt i flere forelesninger Overrasker ikke meg. Vårt årskull har blitt grillet fra begynnelsen av (høst 2013). Vi er en del av et eksperiment. Et ondsinnet og sadistisk eksperiment. "Dette årskullet skal vi teste til de ikke tåler mer, slik at vi får kartlagt maksgrensen". Alle tidligere eksamensoppgaver er relativt like i alle fag, men så fort vi får utgitt eksamensoppgavene våre på eksamen, så er det helt nye typer spørsmål, helt nye vinklinger som aldri har blitt gjennomgått osv. Det er bare buss-for-tog-eksamener hele veien. Nå skal de sprenge grensene for hva den gjengse student makter på eksamen rent tidsmessig også. Eller så er det en tvist. Spørsmålene kommer ikke allikevel, han fikk oss bare til å kaste bort tid på å pugge 5 kapitler fremfor å øve på det som gjelder. Uansett hva som skjer, så slår det negativt ut for oss. Garantert. Umulig å flykte fra bullshit i vårt årskull. Labrats, hele gjengen. Foreleserne er de rampete guttungene med forstørrelsesglassene, mens vi er maurene som ligger og blir svidd på bakken. Alltid festlig. 4 min per spam holder i massevis, mange av spørsmålene trenger man ikke et min på engang. Vår foreleser i Bergen sa til oss at det ikke vil komme noen overraskelser og at tidligere eksamensoppgaver som gjelder. Når det kommer til metode delen av faget, så ble dette gått gjennom av vår foreleser på 2x45 min. Egro så er ikke det akkurat veldig mye. Har man kontroll på tidligere eksamener, samt god forstårelse av casen så burde denne eksamen gå veldig greit for de fleste. Ingen konspirasjon-teori med andre ord:-) Folk har hatt dårlig med tid før. På mange oppgaver kan man fort måtte bruke flerfoldige minutter, og folk som sliter i dette faget vil da slite enda mer. De stakkarene som kanskje sikrer seg en ståkarakter eller er litt innafor, vil måtte belage seg på stryk e.l. Jeg er for øvrig ikke en av disse, men jeg kjenner flere dette kan slå negativt ut på. Det er pussig at slike endringer alltid skal gå på bekostning av vårt årskull. At 4 minutter per oppgave er nok for en som er dreven er ikke noe holdbart argument. Man må jo tenke på massene. Kan snu det om og tenke at flere spm vil tilsi at spm blir lettere siden det er mindre tid. Lenke til kommentar
Thanos Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Hei! Er det noen som vet hvor forskjellige denne eksamen vil bli fra tidligere eksamener? Ser at det skal være 45 oppgaver. Er det fortsatt 3 timers eksamen? Syns 4 minutt på hver oppgave hørtest litt vell lite ut. Tror du at de to eksamene som ligger ut for 2014 er noen lunde like med den vi får i år, eller er det blitt opplyst at den blir veldig forskjellig? Det jeg lurer på er egentlig om fager et "nytt" i år, altså har fager skiftet navn/fagkode i 2015? Det eneste vi har fått beskjed om er at det vil bli fler spørsmål om metode i forhold til hva som er gitt tidligere, og at det er det som gjør at det er litt fler spørsmål. Vi har fått beskjed om at det er lurt å lese de 5 kapitlene i "Forskningsmetode for økonomisk-administrative fag" som også står i pensum Hvor mange spørsmål som vil ha fokus på dette vet jeg derimot ikke, men jeg regner med det blir noe siden det har blitt nevnt i flere forelesninger Overrasker ikke meg. Vårt årskull har blitt grillet fra begynnelsen av (høst 2013). Vi er en del av et eksperiment. Et ondsinnet og sadistisk eksperiment. "Dette årskullet skal vi teste til de ikke tåler mer, slik at vi får kartlagt maksgrensen". Alle tidligere eksamensoppgaver er relativt like i alle fag, men så fort vi får utgitt eksamensoppgavene våre på eksamen, så er det helt nye typer spørsmål, helt nye vinklinger som aldri har blitt gjennomgått osv. Det er bare buss-for-tog-eksamener hele veien. Nå skal de sprenge grensene for hva den gjengse student makter på eksamen rent tidsmessig også. Eller så er det en tvist. Spørsmålene kommer ikke allikevel, han fikk oss bare til å kaste bort tid på å pugge 5 kapitler fremfor å øve på det som gjelder. Uansett hva som skjer, så slår det negativt ut for oss. Garantert. Umulig å flykte fra bullshit i vårt årskull. Labrats, hele gjengen. Foreleserne er de rampete guttungene med forstørrelsesglassene, mens vi er maurene som ligger og blir svidd på bakken. Alltid festlig. 4 min per spam holder i massevis, mange av spørsmålene trenger man ikke et min på engang. Vår foreleser i Bergen sa til oss at det ikke vil komme noen overraskelser og at tidligere eksamensoppgaver som gjelder. Når det kommer til metode delen av faget, så ble dette gått gjennom av vår foreleser på 2x45 min. Egro så er ikke det akkurat veldig mye. Har man kontroll på tidligere eksamener, samt god forstårelse av casen så burde denne eksamen gå veldig greit for de fleste. Ingen konspirasjon-teori med andre ord:-) Folk har hatt dårlig med tid før. På mange oppgaver kan man fort måtte bruke flerfoldige minutter, og folk som sliter i dette faget vil da slite enda mer. De stakkarene som kanskje sikrer seg en ståkarakter eller er litt innafor, vil måtte belage seg på stryk e.l. Jeg er for øvrig ikke en av disse, men jeg kjenner flere dette kan slå negativt ut på. Det er pussig at slike endringer alltid skal gå på bekostning av vårt årskull. At 4 minutter per oppgave er nok for en som er dreven er ikke noe holdbart argument. Man må jo tenke på massene. Kan snu det om og tenke at flere spm vil tilsi at spm blir lettere siden det er mindre tid. Vi blir prøvekaniner, og når de ser at det ikke fungerer for massene, drar neste kull nytte av det. Da beslutter de nok å redusere vanskelighetsgraden på spørsmålene, eller å fjerne nyinnføringen. Bankers Lenke til kommentar
kiise Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Noen som kan gi meg en begrunnelse for hvorfor d) er riktig svaralternativ i oppgave 3, Våren 2014? Lenke til kommentar
Thanos Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Noen som kan gi meg en begrunnelse for hvorfor d) er riktig svaralternativ i oppgave 3, Våren 2014? Ta en titt på histogrammet du har laget i stata. Du skal kunne lese av den at svaralternativ d) er korrekt. Histogrammet for "age" altså. Du ser at det er både færre og lavere bars over 80 enn det er under 30 (som du pinpointer nøyaktig midt mellom 20 og 40. Lenke til kommentar
bi-ruler Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Noen som kan gi meg en begrunnelse for hvorfor d) er riktig svaralternativ i oppgave 3, Våren 2014? Ta en titt på histogrammet du har laget i stata. Du skal kunne lese av den at svaralternativ d) er korrekt. Histogrammet for "age" altså. Du ser at det er både færre og lavere bars over 80 enn det er under 30 (som du pinpointer nøyaktig midt mellom 20 og 40. Jeg tenker at det kan komme noe lignende spm til våre histogram.. men hva kan man si om disse histogrammene våre bfra fordelingen? Lenke til kommentar
mafj01 Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Hei! Er det noen som vet hvor forskjellige denne eksamen vil bli fra tidligere eksamener? Ser at det skal være 45 oppgaver. Er det fortsatt 3 timers eksamen? Syns 4 minutt på hver oppgave hørtest litt vell lite ut. Tror du at de to eksamene som ligger ut for 2014 er noen lunde like med den vi får i år, eller er det blitt opplyst at den blir veldig forskjellig? Det jeg lurer på er egentlig om fager et "nytt" i år, altså har fager skiftet navn/fagkode i 2015? Det eneste vi har fått beskjed om er at det vil bli fler spørsmål om metode i forhold til hva som er gitt tidligere, og at det er det som gjør at det er litt fler spørsmål. Vi har fått beskjed om at det er lurt å lese de 5 kapitlene i "Forskningsmetode for økonomisk-administrative fag" som også står i pensum Hvor mange spørsmål som vil ha fokus på dette vet jeg derimot ikke, men jeg regner med det blir noe siden det har blitt nevnt i flere forelesninger Overrasker ikke meg. Vårt årskull har blitt grillet fra begynnelsen av (høst 2013). Vi er en del av et eksperiment. Et ondsinnet og sadistisk eksperiment. "Dette årskullet skal vi teste til de ikke tåler mer, slik at vi får kartlagt maksgrensen". Alle tidligere eksamensoppgaver er relativt like i alle fag, men så fort vi får utgitt eksamensoppgavene våre på eksamen, så er det helt nye typer spørsmål, helt nye vinklinger som aldri har blitt gjennomgått osv. Det er bare buss-for-tog-eksamener hele veien. Nå skal de sprenge grensene for hva den gjengse student makter på eksamen rent tidsmessig også. Eller så er det en tvist. Spørsmålene kommer ikke allikevel, han fikk oss bare til å kaste bort tid på å pugge 5 kapitler fremfor å øve på det som gjelder. Uansett hva som skjer, så slår det negativt ut for oss. Garantert. Umulig å flykte fra bullshit i vårt årskull. Labrats, hele gjengen. Foreleserne er de rampete guttungene med forstørrelsesglassene, mens vi er maurene som ligger og blir svidd på bakken. Alltid festlig. 4 min per spam holder i massevis, mange av spørsmålene trenger man ikke et min på engang. Vår foreleser i Bergen sa til oss at det ikke vil komme noen overraskelser og at tidligere eksamensoppgaver som gjelder. Når det kommer til metode delen av faget, så ble dette gått gjennom av vår foreleser på 2x45 min. Egro så er ikke det akkurat veldig mye. Har man kontroll på tidligere eksamener, samt god forstårelse av casen så burde denne eksamen gå veldig greit for de fleste. Ingen konspirasjon-teori med andre ord:-) Folk har hatt dårlig med tid før. På mange oppgaver kan man fort måtte bruke flerfoldige minutter, og folk som sliter i dette faget vil da slite enda mer. De stakkarene som kanskje sikrer seg en ståkarakter eller er litt innafor, vil måtte belage seg på stryk e.l. Jeg er for øvrig ikke en av disse, men jeg kjenner flere dette kan slå negativt ut på. Det er pussig at slike endringer alltid skal gå på bekostning av vårt årskull. At 4 minutter per oppgave er nok for en som er dreven er ikke noe holdbart argument. Man må jo tenke på massene. Kan snu det om og tenke at flere spm vil tilsi at spm blir lettere siden det er mindre tid. Vi blir prøvekaniner, og når de ser at det ikke fungerer for massene, drar neste kull nytte av det. Da beslutter de nok å redusere vanskelighetsgraden på spørsmålene, eller å fjerne nyinnføringen. Bankers Regner med du er klar over at det er normalfordeling på resultatene, ergo hvis man gjør det veldig dårlig senker de kravene og omvendt hvis mange gjør det veldig bra. Ergo er vi IKKE prøvekaniner.. Lenke til kommentar
mafj01 Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Noen som er uenig i meg i dette, og isåfall hvorfor?? Kommunenavn: Nominal M2pris: forholdstall omsetninger: Forholdstall innbtot: Forholdstall til29: intervall til39: intervall Synes denne er vrien mtp at m2pris også kan være intervall siden det er lite sannsynlig at gj.kvadratmeterpris er null, samme med innbtot. Samme med til29 og til39, disse kaj jo egentlig også være ordinal ettersom det ikke gir mening å rangere verdien mellom 20 og 29 og 30 og 39. (dvs, har ikke noe betydning om hvor gammel man er så lenge man er innenfor en av de) Noen som har noen tanker? Lenke til kommentar
Dipanshu Sharma Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 (endret) Noen som er uenig i meg i dette, og isåfall hvorfor?? Kommunenavn: Nominal M2pris: forholdstall omsetninger: Forholdstall innbtot: Forholdstall til29: intervall til39: intervall Synes denne er vrien mtp at m2pris også kan være intervall siden det er lite sannsynlig at gj.kvadratmeterpris er null, samme med innbtot. Samme med til29 og til39, disse kaj jo egentlig også være ordinal ettersom det ikke gir mening å rangere verdien mellom 20 og 29 og 30 og 39. (dvs, har ikke noe betydning om hvor gammel man er så lenge man er innenfor en av de) Noen som har noen tanker? Jeg er litt uenig i til29 og til39. Selv om feks til29 er alle personer mellom 20 og 29 år så kan denne variabelen ha alle mulige verdier fra 0 og avstanden mellom verdiene vil ha mening (verdiene kan rangeres og har et naturlig nullpunkt), altså et forholdstall. Endret 6. mai 2015 av Dipanshu Lenke til kommentar
agenda Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 HEI er det noen som vet hvordan man leser av gjennomsnitt i stata tabellen ?? Lenke til kommentar
mafj01 Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 (endret) Noen som er uenig i meg i dette, og isåfall hvorfor?? Kommunenavn: Nominal M2pris: forholdstall omsetninger: Forholdstall innbtot: Forholdstall til29: intervall til39: intervall Synes denne er vrien mtp at m2pris også kan være intervall siden det er lite sannsynlig at gj.kvadratmeterpris er null, samme med innbtot. Samme med til29 og til39, disse kaj jo egentlig også være ordinal ettersom det ikke gir mening å rangere verdien mellom 20 og 29 og 30 og 39. (dvs, har ikke noe betydning om hvor gammel man er så lenge man er innenfor en av de) Noen som har noen tanker? Jeg er litt uenig i til29 og til39. Selv om feks til29 er alle personer mellom 20 og 29 år så kan denne variabelen ha alle mulige verdier fra 0 og avstanden mellom verdiene vil ha mening (verdiene kan rangeres og har et naturlig nullpunkt), altså et forholdstall. Forholdstall er det nok ikke, ettersom det ikke har noe å si om man er 21 eller 29. Du må huske at det er verdiene fra 20 til 29. Ergo så har det ikke et naturlig nullpunkt. Mener jeg hvert fall, vi har lært at årstall er et intervallnivå, og ettersom vi ser på tall fra 20 til 29 så gir det ikke mening at å rangere disse så lenge de er innenfor denne gruppen Endret 6. mai 2015 av mafj01 Lenke til kommentar
Dipanshu Sharma Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Noen som er uenig i meg i dette, og isåfall hvorfor?? Kommunenavn: Nominal M2pris: forholdstall omsetninger: Forholdstall innbtot: Forholdstall til29: intervall til39: intervall Synes denne er vrien mtp at m2pris også kan være intervall siden det er lite sannsynlig at gj.kvadratmeterpris er null, samme med innbtot. Samme med til29 og til39, disse kaj jo egentlig også være ordinal ettersom det ikke gir mening å rangere verdien mellom 20 og 29 og 30 og 39. (dvs, har ikke noe betydning om hvor gammel man er så lenge man er innenfor en av de) Noen som har noen tanker? Jeg er litt uenig i til29 og til39. Selv om feks til29 er alle personer mellom 20 og 29 år så kan denne variabelen ha alle mulige verdier fra 0 og avstanden mellom verdiene vil ha mening (verdiene kan rangeres og har et naturlig nullpunkt), altså et forholdstall. Forholdstall er det nok ikke, ettersom det ikke har noe å si om man er 21 eller 29. Du må huske at det er verdiene fra 20 til 29. Ergo så har det ikke et naturlig nullpunkt. Mener jeg hvert fall Enig i at til29 inneholder verdier for personer mellom 20 og 29 år (altså et intervall), men du må også huske på at denne variabelen teller antall personer som er innenfor denne kategorien. Det har ingenting å si om en person er 21 eller 29 år, men det har noe å si dersom til29 er 10 eller om den er 10 000 feks. Kan godt hende jeg har feil, men det er slik jeg tenker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå