-Fersken- Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Hei vurdere å oppgradere pcen min og søker derfor tips og råd i den forbindelse. Føler at det er størst behov for en oppgradering av skjermkortet, men lurer litt på om det kan vere lurt å kjøpe noe litt rimeligere enn 970 gtx for å heller ta en real overhaling av pcen ved en senere anledning. MB: P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5-3570K GPU: AMD Radeon HD 6870 1GB Minne: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Endret 24. februar 2015 av -Fersken- Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Da er det ikke så mye. Enten bruktmarked eller 960 Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Hei!Med tanke på spill så er nok det beste å oppgradere til 970 cpu-en du har skal vel uansett ikke ligge så langt bak de nyeste i ytelse . Men om har lyst å spare litt penger, er vel det beste å gjøre slik som EGF sier. Endret 24. februar 2015 av The mystical forest Lenke til kommentar
-Fersken- Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 Hva tenker dere om hvordan resten av komponentene holder seg iforhold til et nytt skjermkort da, f.eks 970? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Hva med å overklokke, legge til coolermaster 212 evo? Har du SSD disk? Bruk heller penger på det i første omgang. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Dine komponenter passer fint sammen med GTX 970. En grei prosessorkjøler som Hyper 212 Evo er også en god og rimelig oppgradering fra stock kjøler. Da kan du få en fin liten overklokk på din CPU. Det er ingen grunn til å oppgradere CPU og HK med det første. Det er mer naturlig å legge til en SSD og mere minne når pengene strømmer inn. 1 Lenke til kommentar
-Fersken- Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 Har en 128 gb ssd disk, men hvilket 970 GTX skjermkort anbefaler dere da? og vil jeg få noen fordeler av å velge ASUS sin versjon av 970 gtx iforhold til kompatibilitet? Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Har en 128 gb ssd disk, men hvilket 970 GTX skjermkort anbefaler dere da? og vil jeg få noen fordeler av å velge ASUS sin versjon av 970 gtx iforhold til kompatibilitet? Du vil egentlig ikke få noen særlige fordeler annet enn det visuelle. Denne nettsiden her skal ha gjort tester på de fleste versjonene av 970, så kan du se selv (er ikke de store forskjellene) : http://www.guru3d.com/articles_pages/asus_geforce_gtx_970_strix_review,1.html Største forskjell på de forskjellige variantene er vel kanskje utseende. Så er det jo litt pris, støy og temperatur. Endret 24. februar 2015 av The mystical forest Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Kompabilitet er ikke et problem, men Asus GTX 970 Strix er et godt valg. Lenke til kommentar
namhvo Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Anbefaler at du sjekker om kabinettet er stort nok til skjermkortet. Ellers er Asus, MSI og Gigabyte gode alternativer Lenke til kommentar
-Fersken- Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 Skal gjøre det men er ikke hjemme så får ikke sjekket det nå, men ser ut som det da blir oppgradering av skjermkort til 970 gtx og en kjøler til cpu må nesten måle plassen der også, har et Antec Nine Hundred kabinett så er litt trangt der. Lenke til kommentar
namhvo Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Antec Nine Hundred kan ta cpu kjølere inntil 160mm i høyden. Men du får nesten sjekke det nærmere Gode alternativer til cirka 300 kr er mulig å finne, blant annet - Coolermaster EVO 212 - Scythe Kotetsu - Scythe Mugen - Silverstone Argon AR2 Ellers så finnes det en haug med andre gode men dyrere alternativer som kjølere fra Noctua Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Skal gjøre det men er ikke hjemme så får ikke sjekket det nå, men ser ut som det da blir oppgradering av skjermkort til 970 gtx og en kjøler til cpu må nesten måle plassen der også, har et Antec Nine Hundred kabinett så er litt trangt der. Kabinettet er nok neppe noe å bekymre seg for plassmessig men det er greit å sjekke for sikkerhets skyld. Derimot kan hovedkortet ha en layout som kan gi problemer med store kjølere både når det gjelder avstand fra CPU-socket til PCIe til grafikk i tillegg til kapasistorer som kan være for høye. Greit å se etter når du først åpner kabinettet. Tester av kjølere Endret 24. februar 2015 av torfinns Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Finnes jo gode og billige lukkede vannkjølere visst plass er et problem. Har selv forrige modell av denne å kjører fint en overklokk på 4,5Ghz å holder meg under 80 grader under full load. Jeg byttet vifta som følgte med til Noctua å den lager omtrent ikke en lyd Lenke til kommentar
-Fersken- Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 Kommer ikke hjem før om en liten uke så har sjekket litt på nett og funnet ut at det skal vere plass i kabinettet: (Maximum Video Card Size: 16" (406mm) (Note: some video cards may require removal of the adjacent hard drive cage). Så da spørst det bare hvilket av 970 gtx det blir, siden det ikke er så store forskjeller på di så er det vell nesten bare å gå etter pris? og en kan vell heller ikke forvente noe serlig prisnedgang i den nærmeste fremtid? Lenke til kommentar
-Fersken- Skrevet 26. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2015 Noen som kan fortelle meg forskjellen på ASUS sine to 970 kort ASUS GTX 970 Black og ASUS GTX 970 Strix? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Er det ikke det at det følger med bakplate på stix? EK-FC970 GTX Strix Backplate - Black ASUS Strix 970 Backplate Sikkert lurt for vannkjøling eller om man skal ha skjermkortene nærme hverandre. Lenke til kommentar
ChTh Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Er det ikke det at det følger med bakplate på stix? EK-FC970 GTX Strix Backplate - Black ASUS Strix 970 Backplate Sikkert lurt for vannkjøling eller om man skal ha skjermkortene nærme hverandre. Funker kun med EK vannblokk Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 STRIX-utgaven har noe bedre kjøleløsning, men BLACK-utgaven har flere DP-utganger. Lenke til kommentar
-Fersken- Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Da har jeg fått målt i kabinettet og har maksimalt 31 cm å gå på før jeg må modifisere kabinettet med å ta ut ene hardiskholderen. Høyden er på ca 18 cm fra hovedkort så det skal vell akkurat gå med en 212 evo? Har også en siste ting jeg lurer på å det er strømforsyningen, har nå en på 500W og den begynner å bli en god del år gammel burde jeg oppgradere denne ifbm med kjøp av nytt skjermkort? Endret 5. mars 2015 av -Fersken- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå