Gå til innhold

Tips til oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Hei vurdere å oppgradere pcen min og søker derfor tips og råd i den forbindelse.

Føler at det er størst behov for en oppgradering av skjermkortet, men lurer litt på om det kan vere lurt å kjøpe noe litt rimeligere enn 970 gtx for å heller ta en real overhaling av pcen ved en senere anledning.

MB: P8Z77-V PRO

CPU: Intel Core i5-3570K

GPU: AMD Radeon HD 6870 1GB

Minne: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz

Endret av -Fersken-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dine komponenter passer fint sammen med GTX 970. En grei prosessorkjøler som Hyper 212 Evo er også en god og rimelig oppgradering fra stock kjøler. Da kan du få en fin liten overklokk på din CPU.

Det er ingen grunn til å oppgradere CPU og HK med det første. Det er mer naturlig å legge til en SSD og mere minne når pengene strømmer inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har en 128 gb ssd disk, men hvilket 970 GTX skjermkort anbefaler dere da? og vil jeg få noen fordeler av å velge ASUS sin versjon av 970 gtx iforhold til kompatibilitet?

Du vil egentlig ikke få noen særlige fordeler annet enn det visuelle. Denne nettsiden her skal ha gjort tester på de fleste versjonene av 970, så kan du se selv (er ikke de store forskjellene) :): http://www.guru3d.com/articles_pages/asus_geforce_gtx_970_strix_review,1.html

Største forskjell på de forskjellige variantene er vel kanskje utseende. Så er det jo litt pris, støy og temperatur.

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Antec Nine Hundred kan ta cpu kjølere inntil 160mm i høyden. Men du får nesten sjekke det nærmere :)

Gode alternativer til cirka 300 kr er mulig å finne, blant annet

- Coolermaster EVO 212

- Scythe Kotetsu

- Scythe Mugen

- Silverstone Argon AR2

Ellers så finnes det en haug med andre gode men dyrere alternativer som kjølere fra Noctua :w00t:

Lenke til kommentar

Skal gjøre det men er ikke hjemme så får ikke sjekket det nå, men ser ut som det da blir oppgradering av skjermkort til 970 gtx og en kjøler til cpu må nesten måle plassen der også, har et Antec Nine Hundred kabinett så er litt trangt der.

Kabinettet er nok neppe noe å bekymre seg for plassmessig men det er greit å sjekke for sikkerhets skyld. Derimot kan hovedkortet ha en layout som kan gi problemer med store kjølere både når det gjelder avstand fra CPU-socket til PCIe til grafikk i tillegg til kapasistorer som kan være for høye. Greit å se etter når du først åpner kabinettet.

Tester av kjølere

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Kommer ikke hjem før om en liten uke så har sjekket litt på nett og funnet ut at det skal vere plass i kabinettet: (Maximum Video Card Size: 16" (406mm) (Note: some video cards may require removal of the adjacent hard drive cage). Så da spørst det bare hvilket av 970 gtx det blir, siden det ikke er så store forskjeller på di så er det vell nesten bare å gå etter pris? og en kan vell heller ikke forvente noe serlig prisnedgang i den nærmeste fremtid?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått målt i kabinettet og har maksimalt 31 cm å gå på før jeg må modifisere kabinettet med å ta ut ene hardiskholderen.

Høyden er på ca 18 cm fra hovedkort så det skal vell akkurat gå med en 212 evo?

Har også en siste ting jeg lurer på å det er strømforsyningen, har nå en på 500W og den begynner å bli en god del år gammel burde jeg oppgradere denne ifbm med kjøp av nytt skjermkort?

Endret av -Fersken-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...