Ragnar115 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg vet du hater lover og regler i sin helhet, ...Det stemmer ikke, jeg misliker kun urettferdige lover. Desverre er det mer av disse enn av de rettferdige lovene. Setter punktum der. Kan eg få spørre deg hva du synes er urettferdig? Altså, spesefike lover du synes er direkte urettferdig? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) Kan eg få spørre deg hva du synes er urettferdig? Altså, spesefike lover du synes er direkte urettferdig? Alle lover som ikke følger utfra den forenklede Kardemommelov eller som ikke overholder likhet for loven. Rundt regnet 99.9% av det norske lov- og regel-verket. Endret 20. mars 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Kan eg få spørre deg hva du synes er urettferdig? Altså, spesefike lover du synes er direkte urettferdig? Alle lover som ikke følger utfra den forenklede Kardemommelov eller som ikke overholder likhet for loven. Rundt regnet 99.9% av det norske lov- og regel-verket. Kardemommeloven har en og annen mangel i dagens samfunn vil jeg si Hva med økonomisk kriminalitet hvor den ene mener han ikke gjør noe moralsk galt, mens den andre føler han blir svindlet? Hva sier o`store kardemomme om slikt for eksempel? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 (endret)     Kan eg få spørre deg hva du synes er urettferdig? Altså, spesefike lover du synes er direkte urettferdig?Alle lover som ikke følger utfra den forenklede Kardemommelov eller som ikke overholder likhet for loven. Rundt regnet 99.9% av det norske lov- og regel-verket. Kardemommeloven har en og annen mangel i dagens samfunn vil jeg si Hva med økonomisk kriminalitet hvor den ene mener han ikke gjør noe moralsk galt, mens den andre føler han blir svindlet? Hva sier o`store kardemomme om slikt for eksempel? o`store kardemomme sier: "La den uavhengige jury eller dommeren avgjøre!" Endret 20. mars 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 (endret)     Kan eg få spørre deg hva du synes er urettferdig? Altså, spesefike lover du synes er direkte urettferdig?Alle lover som ikke følger utfra den forenklede Kardemommelov eller som ikke overholder likhet for loven. Rundt regnet 99.9% av det norske lov- og regel-verket. Kardemommeloven har en og annen mangel i dagens samfunn vil jeg si Hva med økonomisk kriminalitet hvor den ene mener han ikke gjør noe moralsk galt, mens den andre føler han blir svindlet? Hva sier o`store kardemomme om slikt for eksempel? o`store kardemomme sier: "La den uavhengige jury eller dommeren avgjøre!" Hehe, uavhengig av hva da? Finnes det noe som er 100% objektivt nøytralt? Endret 20. mars 2015 av Thoto79 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hehe, uavhengig av hva da? Finnes det noe som er 100% objektivt nøytralt? Uavhengige av partene, i motsettning til dagens situasjon der dommeren i enhver konflikt er valgt og betalt av Staten (inkludert for konflikter med Staten). Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Hehe, uavhengig av hva da? Finnes det noe som er 100% objektivt nøytralt? Uavhengige av partene, i motsettning til dagens situasjon der dommeren i enhver konflikt er valgt og betalt av Staten (inkludert for konflikter med Staten). Hadde blitt uhyrlig skeptisk om dommeren var betalt av noen andre, for eks ett "uavhengig" privat firma som vi vet alltid vil ha økonomiske interesser som bakteppe. Kan ikke se andre løsninger enn at staten tar dette ansvaret. Det vil også minimere korrupsjon imo. Men uansett hvordan vi vrir og vender på det vil ett menneske alltid være farget av noe. Tifligere erfaringer etc, dette kommert man ikke unna. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hadde blitt uhyrlig skeptisk om dommeren var betalt av noen andre, for eks ett "uavhengig" privat firma som vi vet alltid vil ha økonomiske interesser som bakteppe. Kan ikke se andre løsninger enn at staten tar dette ansvaret. Det vil også minimere korrupsjon imo. Tja, kanskje det at den ene part i en tvist, alltid betaler dommeren inkludert etter pensjon, vil gjøre vedkommende mindre innstilt på å akseptere bestikkelser fra Statens motpart. At enten den tapende part betaler dommer, eller at dommer betales 50/50 av partene er naturlig nok "usynlige" løsninger om man ikke vil se at noen andre enn Staten skal ha kontroll med domstolene. & Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Hadde blitt uhyrlig skeptisk om dommeren var betalt av noen andre, for eks ett "uavhengig" privat firma som vi vet alltid vil ha økonomiske interesser som bakteppe. Kan ikke se andre løsninger enn at staten tar dette ansvaret. Det vil også minimere korrupsjon imo. Tja, kanskje det at den ene part i en tvist, alltid betaler dommeren inkludert etter pensjon, vil gjøre vedkommende mindre innstilt på å akseptere bestikkelser fra Statens motpart. At enten den tapende part betaler dommer, eller at dommer betales 50/50 av partene er naturlig nok "usynlige" løsninger om man ikke vil se at noen andre enn Staten skal ha kontroll med domstolene. & Er vel ikke alltid noen har anledning til å betale noenting til noen i en straffesak. Sånn som i dette tilfellet her med de norske forræderne så tror jeg ikke det er mye å hente. Det må bli staten som betaler både rettsaken og for fengselsoppholdet. Derfor er det ekstra ille at nordmenn drar ned for å bedrive bestialske handlinger mot menneskeheten, blir de tatt som i dette tilfellet må vi (dvs ikke du men oss skattebetalere), betale for ugjerningene deres. Utgiftene er enorme, men når det er sagt så er det vel verdt det når "betalingen" er å se de råtne i fengsel, som Breivik. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Er vel ikke alltid noen har anledning til å betale noenting til noen i en straffesak. Sånn som i dette tilfellet her med de norske forræderne så tror jeg ikke det er mye å hente. Det må bli staten som betaler både rettsaken og for fengselsoppholdet. Derfor er det ekstra ille at nordmenn drar ned for å bedrive bestialske handlinger mot menneskeheten, blir de tatt som i dette tilfellet må vi (dvs ikke du men oss skattebetalere), betale for ugjerningene deres. Utgiftene er enorme, men når det er sagt så er det vel verdt det når "betalingen" er å se de råtne i fengsel, som Breivik. Det må da være ett tankekors, også for dere tilhengere av Status Quo, at det er offrene for kriminalitet som skal betale politiet, påtalemyndighet, forsvarer, dommere og fengselsstraff, mens den kriminelle ikke behøver å gjøre en døyt? 1 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 [...]Derfor er det ekstra ille at nordmenn drar ned for å bedrive bestialske handlinger mot menneskeheten, blir de tatt som i dette tilfellet må vi (dvs ikke du men oss skattebetalere), betale for ugjerningene deres. Utgiftene er enorme, men når det er sagt så er det vel verdt det når "betalingen" er å se de råtne i fengsel, som Breivik. Men "vi" trenger da ikke betale en krone for noe som skjer i Syria? Er det Assad som sender regning på hva eventuelle norske statsborgere gjør i IS? Hvem bryr seg om vi ikke betaler? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) [...]Derfor er det ekstra ille at nordmenn drar ned for å bedrive bestialske handlinger mot menneskeheten, blir de tatt som i dette tilfellet må vi (dvs ikke du men oss skattebetalere), betale for ugjerningene deres. Utgiftene er enorme, men når det er sagt så er det vel verdt det når "betalingen" er å se de råtne i fengsel, som Breivik. Men "vi" trenger da ikke betale en krone for noe som skjer i Syria? Er det Assad som sender regning på hva eventuelle norske statsborgere gjør i IS? Hvem bryr seg om vi ikke betaler? Tenker på IS farerne ifra Norge som returnerer og blir dømt. Endret 20. mars 2015 av Thoto79 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Men "vi" trenger da ikke betale en krone for noe som skjer i Syria? Er det Assad som sender regning på hva eventuelle norske statsborgere gjør i IS? Hvem bryr seg om vi ikke betaler? Det er vel heller den norske regjering som jobber på oppdrag fra Assad med å bekjempe IS. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Men "vi" trenger da ikke betale en krone for noe som skjer i Syria? Er det Assad som sender regning på hva eventuelle norske statsborgere gjør i IS? Hvem bryr seg om vi ikke betaler? Det er vel heller den norske regjering som jobber på oppdrag fra Assad med å bekjempe IS. Vel, jeg har en kompis som er sivil sjømann som for under ett halvår siden fikk "en ordre" om å ta imot og frakte/fjerne våpen (blandt annet kjemiske våpen) ifra Assad regimet. Dette var på ordre ifra norske myndigheter så tror virkeligheten er litt mer kompleks enn hvordan du maler den. Det er jo selvfølgelig ett paradoks at sånn som situasjonen er idag så er jo selvfølgelig Assad regimet det beste av to onder. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 [...]Det er vel heller den norske regjering som jobber på oppdrag fra Assad med å bekjempe IS. Som en kollegial gest, statsleder-til-statsleder, fra Harald og Erna til Assad og vennene? Jaja, trodde vi hold med al-Saud familen og andre venner av vår Hellige familie, jeg, men i urolige tider kan man kanskje luske litt utenom blodslinjer gitt av gud også. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 [...]Det er vel heller den norske regjering som jobber på oppdrag fra Assad med å bekjempe IS. Som en kollegial gest, statsleder-til-statsleder, fra Harald og Erna til Assad og vennene? Jaja, trodde vi hold med al-Saud familen og andre venner av vår Hellige familie, jeg, men i urolige tider kan man kanskje luske litt utenom blodslinjer gitt av gud også. Ja er så syk hele greia med kongefamilien vår på statsbesøk til ett av verdens mest radikal ekstremistiske land for å hylle den nye demente kongen av sharialovgivning... Skulle tro det hele var en spøk, men dessverre er ikke olje og penger noen spøk. Den nye kongen der hadde visst rukket å halshogge flere "troløse hunder" enn IS hadde klart i samme tidsperspektiv (var vel en 20 + henrettelser iløpet av de første ukene den nye senile Kongen der nede hadde sittet med makten). Kan vi vær så snill, både kongefamile og regjerning, ta avstand ifra ALLE som bryter menneskerettigheter snart?? Vi har (både kongefamile og regjerningsmedlemmer) å ta avstand ifra både Saudi-Arabia, Assad og IS om vi skal ha noen som helst troverdighet videre. snakker om dobbelmoral. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 [...]Ja er så syk hele greia med kongefamilien vår på statsbesøk til ett av verdens mest radikal ekstremistiske land for å hylle den nye demente kongen av sharialovgivning... Skulle tro det hele var en spøk, men dessverre er ikke olje og penger noen spøk. Den nye kongen der hadde visst rukket å halshogge flere "troløse hunder" [...] Trodde det var nettopp den slags du ville ha mer av jeg: strenge straffer for troløse hunder, kjettere, bolsjeviker, quislinger, landssvikere og andre fiender av Nasjonen? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Strenge straffer for troløse hunder? Det er jo oss det i deres øyne. Og bolsjeviker og kjettere? vel de har jeg fint få formeninger om i denne sammenheng. Landssvikere derimot regner jeg vi er enige om at burde straffes? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 [...]Landssvikere derimot regner jeg vi er enige om at burde straffes? Nei, hvorfor skulle de det? Har vi ett så kjipt land at folk vil svike det er det vel ikke verdt å straffe for? 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 [...]Landssvikere derimot regner jeg vi er enige om at burde straffes? Nei, hvorfor skulle de det? Har vi ett så kjipt land at folk vil svike det er det vel ikke verdt å straffe for? Signaturen din redder deg inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå