Thoto79 Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2015 Det er vanskelig når noe tragisk er positivt for oss og våre interesser. Men er det egentlig tragisk, eller bare positivt, eller begge deler? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Norsk-IS-kriger-er-drept-i-Syria-eller-Irak-7951063.html Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Leste artikkelen på NRK, og såg at de kan bli siktet for terrorisme og at straffen har blitt mye høyere (opp mot 30 år).Men de setter ikkje ein direkte "grense" på hvor lenge de må sitte, de sier at det kan være alt fra 1-30. Hva kommer det ann på? Og om de hadde blitt sikta for landsvik setter man da ein grense, altså at da blir det 21 år eller hva antall år det er, eller blir det like vagt, "vedkommende kan få 21, men han kan også få 10år?" Narr meg til å le. Forsvarerene begynner tydeligvis å bli desperate her. Om dette skulle stemme så burde vedkommende dømmes for dumskap i tillegg og ilegges 3 års tvungen skolegang..... Hmm, vedkommende befinner seg i krig i Syria, når man endrer loven i Norge, derav følger det at personen er dum ettersom han ikke har fått med seg lovendringen som ikke engang de i Norge har fått med seg? Men på hvilkent tidspunkt var det greit å melde seg inn i IS for å så tjenestegjøre med våpen?   Jeg vet ikke om du drar avgårde nå, men om vi enda prater om det disse tiltalte skal ha gjort i Syria så hadde handlingene selvfølgelig vært ulovlig innenfor Norges grenser også. Må nordmenn kjøre i 100 på autobahn fordi det er forbudt å kjøre fortere i Norge? Regner med lover og slikt blir anderledes når du går i krig mot ein organiasjon/land og IS er vel ein ulovlig organiasjon som gjør ulovlige ting og at synspunktet på de er likt i Norge, samt i Irak og Syria? Så om det ikkje bryter norske regler fordi de ikkje er på norskt område så bryter de vertfall lover i landet de var i.Selv om de er medlem i IS og er i de ulike landene trur du ikkje de får med seg noe form for nyheter? De hadde jo ein fra Norge som sendte de supplies osv, trur du ikkje han hadde nevnt at det de gjør er ulovlig når han følgte med på tv/radio?.IS blir vel sett på som ein terror organisasjon, står vel lover mot terror som de ulike :FN/EU/NATO har laga som går internasjonalt. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2015 Kanskje tiltalen er hemmelig? Neppe, halve poenget med rettsaken er jo tross alt å sette ett eksempel og gjøre det avskrekkende og kollaborere med IS. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Men på hvilkent tidspunkt var det greit å melde seg inn i IS for å så tjenestegjøre med våpen? Det var vel greit så lenge det var Assad som var den store stygge ulven. Loven (om det var det du henviste til med greit) de er tiltalt for å ha brudt ble innført 21 juni 2013 mens de var i Syria. De fikk neppe telex fra overvåkningspolitiet om at frikvarteret var over. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Men på hvilkent tidspunkt var det greit å melde seg inn i IS for å så tjenestegjøre med våpen? Det var vel greit så lenge det var Assad som var den store stygge ulven. Loven (om det var det du henviste til med greit) de er tiltalt for å ha brudt ble innført 21 juni 2013 mens de var i Syria. De fikk neppe telex fra overvåkningspolitiet om at frikvarteret var over. Ble IS sett på som ein terrororganisasjon (av EU (osv)) før 21 juni 2013? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Ble IS sett på som ein terrororganisasjon (av EU (osv)) før 21 juni 2013?Vanskelig å si, siste EU liste jeg hat tilgang til er fra 2010, da er de ikke tilstede. De er heller ikke tilstede på UKs liste per idag https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/408400/terrorism.pdf Overvåkningspolitiet har akkurat 0 organisasjoner på deres egen liste. http://www.ba.no/Innenriks/article3389025.ece [Anmerkning: Litt gammel, men finner intet som tyder på at de har klart å lage noen liste i mellomtiden] Det skal vel bemerkes at det forekommer meg som merkelig at man skal straffes for å melde seg inn i en klubb fordi denne klubben står på en eller annen liste? Eller enda værre du kan straffes for å melde deg inn i en klubb som står på Statens hemmelige liste. Endret 19. mars 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2015 Ble IS sett på som ein terrororganisasjon (av EU (osv)) før 21 juni 2013?Vanskelig å si, siste EU liste jeg hat tilgang til er fra 2010, da er de ikke tilstede.De er heller ikke tilstede på UKs liste per idaghttps://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/408400/terrorism.pdf Overvåkningspolitiet har akkurat 0 organisasjoner på deres egen liste.http://www.ba.no/Innenriks/article3389025.ece [Anmerkning: Litt gammel, men finner intet som tyder på at de har klart å lage noen liste i mellomtiden] Det skal vel bemerkes at det forekommer meg som merkelig at man skal straffes for å melde seg inn i en klubb fordi denne klubben står på en eller annen liste? Eller enda værre du kan straffes for å melde deg inn i en klubb som står på Statens hemmelige liste. Tror ikke "klubb" er riktig definisjon av det vi prater om her. Du ufarliggjør en militant ekstrem Islamistisk terror organisasjon.. spørsmålet må bli hvorfor? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Tror ikke "klubb" er riktig definisjon av det vi prater om her. Du ufarliggjør en militant ekstrem Islamistisk terror organisasjon.. spørsmålet må bli hvorfor?Tja, Mandela sto vel på USAs terrorliste frem til 2008 http://www.washingtonpost.com/blogs/the-fix/wp/2013/12/07/why-nelson-mandela-was-on-a-terrorism-watch-list-in-2008/ Jeg ufarliggjør dem ikke, tvert imot jeg legger dem i samme kurv som de utvilsomt mest dødelige terrororganisasjonene, nemlig nasjonalstatene. Disse prøver du stadig på å ufarliggjøre, spørsmålet må bli hvorfor? Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Ble IS sett på som ein terrororganisasjon (av EU (osv)) før 21 juni 2013?Vanskelig å si, siste EU liste jeg hat tilgang til er fra 2010, da er de ikke tilstede. De er heller ikke tilstede på UKs liste per idag https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/408400/terrorism.pdf Overvåkningspolitiet har akkurat 0 organisasjoner på deres egen liste. http://www.ba.no/Innenriks/article3389025.ece [Anmerkning: Litt gammel, men finner intet som tyder på at de har klart å lage noen liste i mellomtiden] Det skal vel bemerkes at det forekommer meg som merkelig at man skal straffes for å melde seg inn i en klubb fordi denne klubben står på en eller annen liste? Eller enda værre du kan straffes for å melde deg inn i en klubb som står på Statens hemmelige liste. Om du melder deg inn i ein slik gruppe er du med å støtter terrorismen de driver med, samt det de står for. Og i deres tilfeller var ikkje de bare "medlemmer", de hjalp ein terror organisasjon iforhold til våpen, samt ledelse av hele dritten og væpnet tjeneste for IS. Det er det eg synes de bør straffes for. Slik eg ser forskjellen: Ta ein vanlig frivelig organisasjon foreksempel røde kors, du har da man er medlem (betalt) men thats it, og så har man at man er aktivt med og hjelper til, er med i de ulike tingene de gjør osv. De 3 som er nevnt i NRK linken i trådstart, de var med aktivt og ikkje bare "betalte" medlemmer (i det tilfellet med IS blir det vel ikkje betalte medlemmer men det at de er medlem uten å være "med"). Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Tja om det har GJORT noe galt, bør man ikke dømmme dem for sine handlinger?? Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Tja om det har GJORT noe galt, bør man ikke dømmme dem for sine handlinger?? Det å se på individer som gjør ulovlige ting (mord og terrorisme in general) uten å melde fra er vel teoretisk ulovlig. Om du da er med på aktivitetene de har, er du med i ein terrorist gruppe som eit aktiv medlem der du aksepterer de ulike ulovlige aktivteten de gjør og hjelper de med aktiviteten på noe form måte så er jo du teoretisk med på selve den ulovlige aktiviteten. Eksempler: Noen har krasjet, livene deres står på spill og du kjører forbi, det er ulovlig, men du var aldri med i selve krasjet. Og likevel er det ulovlig og man blir dømt for det. De nordmennene var med på aktiviteten uavhengig om de var den som holdt våpene og skøyt eller om de som såg på. De gjore ikkje noe med det. No vet eg ikkje nøyaktig hva de har sett, men de har vært væpnet 2 av de, og regner med de har reist rundom og at de eller de som de var med har skutt etter folk. Lederen (ein av de norske) har jo ledet de ulike personene i IS til å gjøre ulovlige ting. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Nå er vel disse tingene du sier er ulovlige ikke ulovlige i den Islamske Stat? Det er vel tvert imot det de allierte gjør som er ulovlig der nede i den Islamske Stat? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Nå er vel disse tingene du sier er ulovlige ikke ulovlige i den Islamske Stat? Det er vel tvert imot det de allierte gjør som er ulovlig der nede i den Islamske Stat? Det vil jo si Sharialovene som er det eneste lovene den Islamske galskapstat følger. Dvs noen av dem, regner med at horeri for eksempel ikke er greit om man praktiserer sharia heller? Selv om dette blir gjort i stor skala. Men hvem vet, hele loven er en hån mot det moderne mennesket og alle ikke-Islamister så de må uansett underkjennes og kastes på historiens skraphaug sammen med terroristene. Det har ingen betydning hva den sier og ikke sier, internasjonale lover overstyrer denne 1500 gammel religiøs propagandalovgivning, skapt for å undertrykke folket. Etter IS så er det Quatar og Saudi-Arabias tur til å bli lagt press på lik at vi blir kvitt denne religiøse fascismelovgivningen for godt. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Det vil jo si Sharialovene som er det eneste lovene den Islamske galskapstat følger. Tja, omtrent som de Norske lover er de eneste lovene den norske galskapsstat følger. Dvs noen av dem, regner med at horeri for eksempel ikke er greit om man praktiserer sharia heller? Selv om dette blir gjort i stor skala. Aner ikke, men det å kjøpe sex er visst forbudt i Norge også. Samme galskap, forskjellige plasser. Men hvem vet, hele loven er en hån mot det moderne mennesket og alle ikke-Islamister så de må uansett underkjennes og kastes på historiens skraphaug sammen med terroristene. Joda, vi kan enes om at de fleste lovene både der og i Norge er fullstendig idiotiske. Det har ingen betydning hva den sier og ikke sier, internasjonale lover overstyrer denne 1500 gammel religiøs propagandalovgivning, skapt for å undertrykke folket.Alle statlige lover er skapt for å undertrykke folket, der som i Norge. Det som ikke stemmer er at der er noen internasjonale lover som overstyrer noe som helst. Etter IS så er det Quatar og Saudi-Arabias tur til å bli lagt press på lik at vi blir kvitt denne religiøse fascismelovgivningen for godt.Tviler, de er "venner", selv om de har omtrent samme lovgivningen som IS. Det tyder på at problemet vesten har ikke er lovgivningen, men at de har "lost face" ved å tape territorie til IS. Lenke til kommentar
Dissikutere Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Dagbladet følger rettsaken live: http://livebeta.dagbladet.no/isrettssaken Kan vel heldigvis se ut til at de er deep shit med tanke på at PST har innhentet informasjon som skal kunne nagle dem fast i fengsel i lang tid (dvs strafferammen er vel bare 6 år). -Hater de vantro, har lyst til å drepe alle fra liten til stor, gå inn i en barnehage. Man får vel bare håpe at det blir satt en streng standard i denne saken. Dessverre tror jeg forsvarsadvokater klarer å forhindre rettferdighet, denne gangen også. Lenke til kommentar
Dissikutere Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Ordet "landssvik" hører gamle dager til, og burde erstattes av noe nytt. eks. vantro og vantroende Hmmm, slikt kan man vel bare mene om man ikke forstår hva en virkelig krig innebærer? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Ordet "landssvik" hører gamle dager til, og burde erstattes av noe nytt. eks. vantro og vantroende Hmmm, slikt kan man vel bare mene om man ikke forstår hva en virkelig krig innebærer? Javel, og vil du utdype litt slik at man kan oppnå å se det fra din form for virkelighet? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) Det vil jo si Sharialovene som er det eneste lovene den Islamske galskapstat følger. Tja, omtrent som de Norske lover er de eneste lovene den norske galskapsstat følger. Dvs noen av dem, regner med at horeri for eksempel ikke er greit om man praktiserer sharia heller? Selv om dette blir gjort i stor skala. Aner ikke, men det å kjøpe sex er visst forbudt i Norge også. Samme galskap, forskjellige plasser. Men hvem vet, hele loven er en hån mot det moderne mennesket og alle ikke-Islamister så de må uansett underkjennes og kastes på historiens skraphaug sammen med terroristene. Joda, vi kan enes om at de fleste lovene både der og i Norge er fullstendig idiotiske. Det har ingen betydning hva den sier og ikke sier, internasjonale lover overstyrer denne 1500 gammel religiøs propagandalovgivning, skapt for å undertrykke folket.Alle statlige lover er skapt for å undertrykke folket, der som i Norge. Det som ikke stemmer er at der er noen internasjonale lover som overstyrer noe som helst. Etter IS så er det Quatar og Saudi-Arabias tur til å bli lagt press på lik at vi blir kvitt denne religiøse fascismelovgivningen for godt.Tviler, de er "venner", selv om de har omtrent samme lovgivningen som IS. Det tyder på at problemet vesten har ikke er lovgivningen, men at de har "lost face" ved å tape territorie til IS. Jeg vet du hater lover og regler i sin helhet, men jeg vet du også ser de ekstreme forskjellene på norsk og sharia lovgivning. Den ene er skapt for og av folket, den andre er hostet opp for å undergrave sannhet og true folket til å måtte tilpasse seg ett teokratisk diktatur. Så da tenker jeg vi lar akkurat den sammenlikningen der ligge. Endret 20. mars 2015 av Thoto79 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg vet du hater lover og regler i sin helhet, ...Det stemmer ikke, jeg misliker kun urettferdige lover. Desverre er det mer av disse enn av de rettferdige lovene. Setter punktum der. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg vet du hater lover og regler i sin helhet, ...Det stemmer ikke, jeg misliker kun urettferdige lover. Desverre er det mer av disse enn av de rettferdige lovene. Setter punktum der. Det går på øyet som ser, jeg vil si de aller fleste lovene jeg har kommet borti i Norge virker gjennomtenkt og rettferdige. Punktum. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå