Gå til innhold

[Løst] Dobbel usblader med 2A?

Anbefalte innlegg

Hmm.. Opplevde noe lignende med en dritbillig 2 port 12V lader fra en DX-lignende side, men laderen kostet 15 kroner "2.1A". Koblet til 2 mobiler der original-laderen til disse mobilene leverte 1.5A. Fungerte bra første 5 minuttene, etterpå veltet det ut røyk fra denne og den ble raskt kastet.

Igjen så opplever jeg Anker laderen jeg kjøpte som et kvalitetsprodukt, og ledning kan kjøpes billig uansett så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sendt forespørsel til et par selgere av "Anker 60W 6-Port Family-Sized Desktop USB Charger" nå i håp om at de kan skrive ned totalprisen til under £28. Så får jeg se om noen er interessert i det.

Tenker jeg venter til i morgen kveld med å se hvem som svarer og hva de eventuelt svarer. Er der noe håp blir det denne, om ikke går jeg for modellen under.

Lenke til kommentar

Da var de gjort. Fikk de tilbakemeldingene jeg ønsket i fra flere, så da er en "Anker 60W 6-Port Family-Sized Desktop USB Charger" kjøpt på ebay.

Dette virker å være nøyaktig hva jeg er ute etter. Får nå samlet all lading av enheter på en og samme plass, og med 2A på alle 6 portene.

Blir artig å teste hvor kompatibel den er med ulike enheter, og hva strøm de forskjellige enhetene vil trekke i fra den. Står jo listet noen enheter som ikke er kompatibel, men der ikke noen av de jeg har likevel.

Takker så mye for hjelpen.

Lenke til kommentar

Jeg var også på jakt etter en slik for en stund tilbake, forsøkte til og med bestille 2 stykker, men gikk vist noe galt med bestillingen begge gangene, så jeg la det litt på hylla.

Om du husker det, lyst til å skrive litt om hvordan den virker når du får den?

Klarer den lade flere enheter samtidig uten problemer osv.

Har 3-4 mobiler, et par nettbrett og diverse annet utstyr, da blir det litt av et lader kaos. :)

Lenke til kommentar

Det er fortsatt slik at det er forskjellige signaler på pinne 2&3 som bestemmer om enheten vil lade maks. Apple og Samsung har sine egne proprietære standarder i tilegh til USB bc 1.2 ladestandarden. Kontrolleren i laderen er avgjørende for hvilke standarder som støttes.

Sikker på det? Min samsunglader lader min nexus-telefon med høy ladestrøm.

AtW

Lenke til kommentar

Da var de gjort. Fikk de tilbakemeldingene jeg ønsket i fra flere, så da er en "Anker 60W 6-Port Family-Sized Desktop USB Charger" kjøpt på ebay.

Dette virker å være nøyaktig hva jeg er ute etter. Får nå samlet all lading av enheter på en og samme plass, og med 2A på alle 6 portene.

Blir artig å teste hvor kompatibel den er med ulike enheter, og hva strøm de forskjellige enhetene vil trekke i fra den. Står jo listet noen enheter som ikke er kompatibel, men der ikke noen av de jeg har likevel.

Takker så mye for hjelpen.

Utmerket, kan du linke til akkurat den du kjøpte hos rett selger?

Lenke til kommentar

Ser Bolse 7-Port USB Charger også får greie omtaler, blir vel enten den eller en Anker® 60W 6-Port Charger som kreps79 har bestilt på meg tror jeg. Ligger noen små video tester på yioutube av begge, og de ser begge ut til å dekke behovet mitt ihvertfall.

Tom Bäcker, hadde du den 10 ports laderen fra Teknikkmagasinet? I så fall, hvor mange enheter har du ladet samtidig med den? Sliter litt med å se for meg den klare 10 enheter på en gang, men fikk litt lyst til å teste den for å slippe vente på postgang, ikke at jeg egentlig har noe hastverk men.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Jeg var også på jakt etter en slik for en stund tilbake, forsøkte til og med bestille 2 stykker, men gikk vist noe galt med bestillingen begge gangene, så jeg la det litt på hylla.

Om du husker det, lyst til å skrive litt om hvordan den virker når du får den?

Klarer den lade flere enheter samtidig uten problemer osv.

Har 3-4 mobiler, et par nettbrett og diverse annet utstyr, da blir det litt av et lader kaos. :)

Kan komme med en tilbakemelding når den dukker opp. Etter tester jeg har sett så gir den ut 2A på hver port når alle er i bruk, men om noen enheter trekker mindre så vil den gi mer til de som trenger det. Kobler en til 5 enheter kan en i teorien få 2,4A ut på hver port. Totalen er altså maks 12A, og ser ikke ut til å ha noe problem med å lade 6 enheter samtidig.

Plukket med noen micro usb kabler også, var vel på 30 cm. Dette er bare for å slippe 1,5-2 meter lange ledninger på alt.

Bolse 60W så jeg litt på i starten, men den koster en god del mer enn hva jeg ønsker å bruke inkludert frakt.

Utmerket, kan du linke til akkurat den du kjøpte hos rett selger?

Så klart, tar det så snart jeg er hjemme.

Endret av kreps79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hei esoteric!

Laderen har to modi: enten 1A på alle 10 porter, eller 2,4A på 5 porter (og de fem andre uten strøm). Jeg kjører bare den med 2,4A på fem porter, og da får vi faktisk ladet 5 enheter (random sammensetning av iPhone, iPad og diverse HTC-mobiler) samtidig. Jeg har ikke målt strømstyrke eller ladetid, men den virker uansett helt ok.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt slik at det er forskjellige signaler på pinne 2&3 som bestemmer om enheten vil lade maks. Apple og Samsung har sine egne proprietære standarder i tilegh til USB bc 1.2 ladestandarden. Kontrolleren i laderen er avgjørende for hvilke standarder som støttes.

Sikker på det? Min samsunglader lader min nexus-telefon med høy ladestrøm.

AtW

Samsungladeren støtter nok bc 1.2, som skal være universell, men det er ikke gitt at laderen til Nexusen støtter Samsungs (proprietære) standard.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg hatt ladere i bruk i ca en uke, så kan jo komme med noen få ord her.

Pakkene kom fint igjennom uten toll. Verdi på pakken var satt til under tollgrensen på begge pakkene, så det gikk strålende.

Den kommer fint innpakket så en får ett bra inntrykk alt her. Kabel for strøm som følger med vil ikke passe uten overgang, så her må en kjøpe en ny om en ikke alt har. Koster rundt 40 kroner. Nå har jeg bare åpnet den ene pakken, så godt mulig at den som ble sendt i fra UK inneholder riktig plugg.

Selve ladere er mindre enn jeg så for meg i forkant. Den måler 9.9 x 7 x 2.6 cm og veier 268g. Kunne gjerne sett at den stod litt stødigere, hadde gummiføtter eller noe som gjorde at den ikke så lett forflytter seg ved tilkobling av enheter.

Den lader alt jeg har koblet til uten problem. Har prøvd mange ulike enheter, og alt lader som det skal. Klarer fint 4 nettbrett og 2 mobiler samtidig, uavhengig av om det er apple eller sony produkter. Har dessverre ikke 6 nettbrett, så får ikke testet om det går.

Jeg har ikke fått målt hvor mye strøm den gir på hver utgang siden jeg ikke har mottatt nødvendig utstyr til dette enda, men jeg har ingen grunn til å betvile at den gjør som det står i beskrivelsen, 12A fordelt på 6 porter. Galaxy Tab 3 er vanligvis ekstremt kresen på ladere dersom det går helt tomt for strøm. Til nå har det kun vært original lader fra Samsung som har klart å få liv i brettet igjen, men det går også strålende på det nye ladere,

Alt i alt er jeg strålende fornøyd. Nå får jeg ladet 6 enheter i en og samme lader så jeg slipper å oppta minst fire stikkontakter slik som tidligere. Jeg kjøpte jo med en 6 pakning med 30 cm usbkabler, så med disse tilkoblet blir det ryddig og fint. 6 ledninger på 1,5 meter tror jeg ville blitt kaos.

Anbefales til alle som ønsker å lade mer enn en enhet av gangen på en oversiktlig og rask måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...