Gå til innhold

[Løst] Dobbel usblader med 2A?

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en god usblader med 2 eller flere usbporter der mer enn en port gir 2A av gangen, og som faktisk klarer å gi 2A til både Android og ios enheter?

Er etterhvert blitt så mange enheter som skal lades her i hus at det vil bli langt mer praktisk å få det mer samlet fremfor drøssevis med kontakter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fortsatt slik at det er forskjellige signaler på pinne 2&3 som bestemmer om enheten vil lade maks. Apple og Samsung har sine egne proprietære standarder i tilegh til USB bc 1.2 ladestandarden. Kontrolleren i laderen er avgjørende for hvilke standarder som støttes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Pt har jeg bare tiporteren. Jeg har ikke gjort noen omfattende testing, men den lader i hvert fall iPhone, iPad og alt av HTC. Men om den er raskere/langsommere enn originalen, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Vil USB3-standarden være fullstendig standardisert, så man ikke nødvendigvis må ha original lader?

Jeg bruker Samsung- og Sonyutstyr og -ladere om hverandre. Jeg har en god del av begge deler.

Det er sjelden et problem, men jeg har en kabel som lader langsomt, og en gammel Sony Ericsson-lader som har påstemplet lavere strømstyrke.

Bare lurer på om alle sånne problemer forsvinner med USB3?

Lenke til kommentar

Pt har jeg bare tiporteren. Jeg har ikke gjort noen omfattende testing, men den lader i hvert fall iPhone, iPad og alt av HTC. Men om den er raskere/langsommere enn originalen, vet jeg ikke.

Den lader ja, men poenget mitt er at jeg ønsker at alle enheter som kan trekke 2A faktisk gjør det også for å få raskest mulig lading av hver enhet.

Har bestilt en usb charger doctor så skal jeg se hva de ulike enhetene faktisk klarer å trekke.

Lenke til kommentar

Kan jeg lese av ladestrøm på telefonen, eller må jeg bare bruke klokka for å se hvor lang tid den bruker?

Jeg vet at det finnes USB amperemeter, men jeg vil helst slippe å kjøpe noe.

Fint om jeg kan lese det av på telefonen, enten med en app eller (helst) inne i innstillingene.

Da kan jeg lettere teste alle Micro USB-kablene og luke ut dem somgir dårlig ytelse.

Lenke til kommentar

Vet at det fantes en slik app til nyere Samsung mobiler tidligere, og dermed finnes det garantert til andre mobiler også.

En slik enhet en kan koble i mellom koster uansett ikke mer enn 30 kroner, og da er den kompatibel med alle mobiler, nettbrett eller andre ting du ønsker å lade via usb.

Edit:

Her har du en til ca 13 kroner ferdig levert.

http://www.ebay.com/itm/USB-Charger-Doctor-Mobile-Power-Detector-Battery-Tester-Voltage-Current-Meter-/251570967031

Apper, ikke testet:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.manor.currentwidget

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.promethyl.batterychargingsourcecurrent

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Jeg har en Anker 40W 5 port lader. Denne klarer å levere 8A totalt / 2,4 på 3 porter samtidig+ resterende 0,8 på port 4 etc... Den har også egen teknologi som sørger for å levere det maksimale med ampere som enheten støtter.

Charge faster. Save time.
PowerIQTM technology dynamically detects and adapts to your device's unique charging protocol enabling it to charge at full speed. So thanks to PowerIQTM, together with Anker's industry-leading power output, charge faster and save time.

Det finnes også en 60W utgave av denne med 6 utganger. Jeg kjøpte min på Ebay og er storfornøyd med ytelse.

Lenke til kommentar

Ja jeg har sett litt på den Anker saken med 5 porter. Den får en jo levert til under 350 kroner.

Problemet her er at jeg stoler ikke 100% på varer kjøpt inn fra selger i Hong Kong osv. Vet at de meste blir laget samme sted uansett, men føler sjansen er større for at en kjøper kopivarer på den måten enn om jeg finner en vare i Norske butikker.

Den kommer vel i tillegg uten plugg som passer her hjemme om jeg kjøper Anker på ebay.

Dette er tross alt en vare som skal stå mye i stikkontakten, og da er det greit å ikke ta noen sjanser med hensyn til sikkerhet.

Lenke til kommentar

Jeg fulgte forresten tråden din tidligere Evelen!

Jeg kjøpte denne pakken her med tre stk for 199

http://www.netonnet.no/art/mobil/lader/micro-usb/andersson-miniwallcharger21ax3/208899.5267/

Grei å ha på soverommene og den slags, men fortsatt upraktisk når 3-4 enheter blir tom for strøm samtidig på kveldstid når alle er samlet i stuen.

Jeg heller mot Anker 40 eller 50 Watt, alt etter hva jeg finner av priser på de. Vil holde meg under 350 inkludert frakt. Photive har jeg slått fra meg grunnet høy totalpris.

Lenke til kommentar

Ja jeg har sett litt på den Anker saken med 5 porter. Den får en jo levert til under 350 kroner.

Problemet her er at jeg stoler ikke 100% på varer kjøpt inn fra selger i Hong Kong osv. Vet at de meste blir laget samme sted uansett, men føler sjansen er større for at en kjøper kopivarer på den måten enn om jeg finner en vare i Norske butikker.

Den kommer vel i tillegg uten plugg som passer her hjemme om jeg kjøper Anker på ebay.

Dette er tross alt en vare som skal stå mye i stikkontakten, og da er det greit å ikke ta noen sjanser med hensyn til sikkerhet.

Den er nok like trygg som det du kjøper

Husker jeg rett så reklamerer med at den har alle former for vern inkludert som kortslutning, overopphetning, over og undervoltsbeskyttelse, som man forventer av slikt utstyr. Den har også CE merke.

Og "pluggen" kan skaffes for 40 kroner fra komplett:

https://www.komplett.no/strmkabel-2-polet-2m/117112

Kjøpte fra denne karen: http://www.ebay.com/itm/111399030210

Fikk varen raskt levert og den ser etter mine øyner genuin ut så jeg forstår ikke helt hvorfor du skal gjøre det så vanskelig.

Lenke til kommentar

Gjør det vanskelig grunnet tidligere erfaringer med elektronikk kjøpt på dx, fasttech og ebay. Varer som skal være "genuine" eller "oem" har smeltet eller skapt kraftig røykutvikling, og leiligheten har blitt reddet av en brannpose jeg hadde varene i. Dette gjaldt en tidligere powerock nødlader og en usbkabel som smeltet.

Så etter disse to episodene har jeg blitt litt mer skeptisk, men det kan jo selvsagt bare være tilfeldigheter at det var disse varene.

Skal se på selgeren du linket til. Alt sett meg ut to stk fra UK grunnet raskere forventet leveringstid sammenlignet med selgere fra Kina og Japan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...