Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2 stemmer

1. 1. Hva skal jeg gjøre med panseret?

• Rubber Spray - Svart
      1
    • Lakker samme farge som på hele bilen
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du lakkere selv?

Kan du lakkere?

Personlig syntes jeg det er penest med samme farge på hele bilen, men da bør resultatet bli like bra som resten av bilen også. Kjøper du lakkbokser på biltema med lignende farge og kjører på selv uten å egentlig kunne det helt ville jeg heller tatt plast dip.

Å ha panser som nesten er likt resten av bilen er ikke så pent, da er det bedre med noe helt forskjellig :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Skal du lakkere selv?

Kan du lakkere?

Personlig syntes jeg det er penest med samme farge på hele bilen, men da bør resultatet bli like bra som resten av bilen også. Kjøper du lakkbokser på biltema med lignende farge og kjører på selv uten å egentlig kunne det helt ville jeg heller tatt plast dip.

Å ha panser som nesten er likt resten av bilen er ikke så pent, da er det bedre med noe helt forskjellig :)

Skal du lakkere selv? Ja

Kan du lakkere? Kan og kan.. Har lakkert småting før(spoiler, flekker på bildør) etc.. Jeg ville ikke akkurat sagt til noen: "Jeg kan lakkere, skal jeg gjøre det for deg?".

Blir kanskje plast dip i første omgang da ja. Det posivite er jo at jeg kan bare fjerne det enkelt. :D

Endret av _X_
Lenke til kommentar

Om du ikke KAN lakkere og du ikke har tilgang på profesjonelt utstyr synes jeg du skal glemme å lakkere. Det finnes enklere måter å ødelegge panseret ditt på.

Menne, spøk til side dip eller folie er antageligvis det greieste. Hvor i verden holder du til? Jeg vet av noen i Trondheim som prøver å etablere seg på markedet med foliering, så de har antageligvis kunstig lave priser. Jeg så privatbilen til ene karen, den var helfoliert utvendig og en del interiørdetaljer var også tatt, han hadde brukt noe matt metallic-effekt folie, så egentlig ganske bra ut.

Lenke til kommentar

Om du ikke KAN lakkere og du ikke har tilgang på profesjonelt utstyr synes jeg du skal glemme å lakkere. Det finnes enklere måter å ødelegge panseret ditt på.

Menne, spøk til side dip eller folie er antageligvis det greieste. Hvor i verden holder du til? Jeg vet av noen i Trondheim som prøver å etablere seg på markedet med foliering, så de har antageligvis kunstig lave priser. Jeg så privatbilen til ene karen, den var helfoliert utvendig og en del interiørdetaljer var også tatt, han hadde brukt noe matt metallic-effekt folie, så egentlig ganske bra ut.

Tror det blir rubber spray på meg.

Disse skulle ha 1500,- for og rubber spray'e panseret mitt.

Jeg får jo tak i disse: http://www.gtbilprodukter.no/wp-content/uploads/sites/17/2014/07/rosaorangegr%C3%B8nnweb.jpg

Også har jeg slik lakkpistol.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker du kan få foliert et panser til ikke langt unna den prisen. Jeg tror folie gir bedre og mer langvarig finish (spesielt med forsegling av endene) enn gummispray, men med tanke på at fullpris på lakkering av et panser fort blir 7-8'000kr så er nok gummi ikke et dårlig alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker du kan få foliert et panser til ikke langt unna den prisen. Jeg tror folie gir bedre og mer langvarig finish (spesielt med forsegling av endene) enn gummispray, men med tanke på at fullpris på lakkering av et panser fort blir 7-8'000kr så er nok gummi ikke et dårlig alternativ.

Sant. Også hvis jeg vil ha tilbake orginalfargen, så river jeg jo bare av gummien fra panseret. Det er jo ganske kjekt.

Lenke til kommentar

Ville heller Platsti Dippet panseret, ganske greit hvis du har varm garasje og tålmodighet. Har original Plasti Dip sprøytemaskin og lakkert en del med det, kan hjelpe deg hvis du er i nærheten av Tønsberg..

Har hørt at Rubber Spray er bedre enn plastidip. Holdbarhet, utsendemessing og tåler mye mere(også ved vasking).

Dessverre, holder til i Trondheim jeg.

Endret av _X_
Lenke til kommentar

Hvor har du hørt dette fra? Plasti Dip er jo veldig kjent og vært ute lenge, Rubber Spray finner jeg nærmest ikke noe informasjon på en gang...

En på jobben som fortalte meg det når jeg satt å så på plast dip.

Også har jeg sett litt på YouTube på forskjell osv..

Endret av _X_
Lenke til kommentar

Videoen du viser til er begge to Plasti Dip.

Rubber Dip ER Plasti Dip, bare et annet navn. Husker ikke hvorfor det er det, men er hundre prosent likt. Videoen viser forskjellen mellom den amerikanske versjonen og den europeiske versjonen.

I USA er Plasti Dip allerede tynnet ut, og helt riktig med forhold osv. Dette er forøvrig også boksene du kjøper selv, så ingenting å bekymre seg for. Det man kjøper i Norge derimot må man tynne ut selv, som han viser i videoen også. Han har dog tynnet ut litt for mye og da blir resultatet dårlig. Jeg pleier ta helt nøyaktig 2 kopper dip med 1 kopp tynner når jeg lakkerer en bil eller deler.

Du får fortelle han på jobben din han må fordype seg litt mer i det du sier... bare fordi han sier det er bedre betyr ikke nødvendigvis det er sant. Jeg finner som sagt kun 1 norsk side på "Rubber Dip", mens Plasti Dip er veldig utbredt og mange har bra erfaring med det, og jeg jobber med det selv.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Videoen du viser til er begge to Plasti Dip.

Rubber Dip ER Plasti Dip, bare et annet navn. Husker ikke hvorfor det er det, men er hundre prosent likt. Videoen viser forskjellen mellom den amerikanske versjonen og den europeiske versjonen.

I USA er Plasti Dip allerede tynnet ut, og helt riktig med forhold osv. Dette er forøvrig også boksene du kjøper selv, så ingenting å bekymre seg for. Det man kjøper i Norge derimot må man tynne ut selv, som han viser i videoen også. Han har dog tynnet ut litt for mye og da blir resultatet dårlig. Jeg pleier ta helt nøyaktig 2 kopper dip med 1 kopp tynner når jeg lakkerer en bil eller deler.

Du får fortelle han på jobben din han må fordype seg litt mer i det du sier... bare fordi han sier det er bedre betyr ikke nødvendigvis det er sant. Jeg finner som sagt kun 1 norsk side på "Rubber Dip", mens Plasti Dip er veldig utbredt og mange har bra erfaring med det, og jeg jobber med det selv.

Åja ja jeg sjønner nå hva du mener.. Trodde det var 2 helt forskjellige ting.

Men ettersom det er det samme, så kan jeg handle fra HER?

Så kjøper jeg 2 stk. SORT til å bruke på panseret?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med Rubber Spray. Rubber Spray er et helt annet, og også ukjent merke for meg ihvertfall. Jeg har som de fleste (god) erfaring med Plasti Dip som også heter Rubber Dip. Til panseret vil du nok trenge minst 4 bokser tenker jeg, du må huske et veldig tynt lag først, også cirka 5 tykke lag så du har 5.5 lag totalt hvis du vil det skal holde bra. På felgene mine brukte jeg 3 bokser på 5 lag, og jeg har veldig enkle OEM felger 17" så du trenger litt dip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...