sentralfyr1 Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Fikk plutselig et merkelig problem!!! Den blå ringen på musa snurrer rundt hele tiden(win 7) Ut ifra hva jeg vet så er det et ett eller flere programmer som jobber i bakgrunnen. Har prøvd å slå av prossesser og programmer uten hell. Er også usikker på hva jeg kan slå av. Musa spinner ikke rund når jeg skriver dette eller har musa rettet over en link Her er noen av prosessene som går nå Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Du mener at musepekeren viser symbolet for aktivitet. Sjekk innstillingen din i Kontrollpanel. Velg Mus, Pekere. Trykk på Bruk Standardinnstillinger. Hva skjer når du restarter PC? Blir pekeren slik med en gang? Lenke til kommentar
sentralfyr1 Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Du mener at musepekeren viser symbolet for aktivitet. Sjekk innstillingen din i Kontrollpanel. Velg Mus, Pekere. Trykk på Bruk Standardinnstillinger. Hva skjer når du restarter PC? Blir pekeren slik med en gang? Ja det er helt riktig. Testet windows standardinstillinger, fortsatt det samm bortsett fra at rundingen endret seg fra running til timeglass Pekeren blir ikke slik med en gang,virker som om den blir slik når den har lastet inn alt av prosesser o.l Endret 25. februar 2015 av sentralfyr1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Prosesser jeg ikke umiddelbart kjenner igjen: wmime.exe uninstallmonitor.exe updater.exe Vet du hva disse er og hvor de kommer fra? Høyreklikk gjerne på dem og trykk properties for å se hvor på disken de ligger. Lenke til kommentar
sentralfyr1 Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 Prosesser jeg ikke umiddelbart kjenner igjen: wmime.exe uninstallmonitor.exe updater.exe Vet du hva disse er og hvor de kommer fra? Høyreklikk gjerne på dem og trykk properties for å se hvor på disken de ligger. Kjenner igjen alle bortsett fra "wmime.exe" Avsluttet disse og ingen endring Kan også se at det er noe som bruker mye minne her hos meg, Ca 80% Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Start i Safe Mode for å se om det skjer da også? Kan være et program som feiler så det ikke kan sette musepeker tilbake til normal. Lenke til kommentar
sentralfyr1 Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 Start i Safe Mode for å se om det skjer da også? Kan være et program som feiler så det ikke kan sette musepeker tilbake til normal. Hat testet i SafeMode og da fungerer alt som det skal Lenke til kommentar
sentralfyr1 Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Start i Safe Mode for å se om det skjer da også? Kan være et program som feiler så det ikke kan sette musepeker tilbake til normal. Hat testet i SafeMode og da fungerer alt som det skal Finnes det noen mulighet til å se hvilken prosess som starter når?? Etter en reboot så ser alt normalt ut med vanlig musepeker, men etter ca 30sek så begynner det å snurre igjen. en reboot tar ca 30 sekunder for meg, så det er vel ganske brukbart Akkurat nå bruker maskinen 22% minne og mellom 40 og 50% prosessor forbruk uten at noen spesielle programmer kjøres av meg, kun firefox akkurat nå uten noen utvidelser Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Autoruns er et avansert program for alt som har med oppstart å gjøre. https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx Lenke til kommentar
sentralfyr1 Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Autoruns er et avansert program for alt som har med oppstart å gjøre. https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx Prøver det Takk!!! Lenke til kommentar
sentralfyr1 Skrevet 28. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2015 Kjørte Glary Utilitys og restartet pc igjen og alt ser helt normalt ut nå Vet dessverre ikke hva som er endret men det ser fint ut foreløpig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå