Darkbill Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Hei Har gått til anskaffelse av min første subwoofer. Har en Forester SH Premium som har en bitteliten OEM sub under setet med en rar tilkobling, men heldigvis line-in. Jeg tok ut denne, og loddet på en RCA plugg. Da tok jeg minus(-) og skjoldet rundt, altså 2 kabler på det ytterste laget på RCA pluggen, og pluss(+) på det midterste på RCA pluggen, og koblet til wooferen. Har såtrekket kabler litt "midlertidlig" med 16mm2 kabler og jordet i en bolt til sete. Har også koblet til remote-on i den gamle løsningen og loddet fast der og koblet til under setet igjen (se bilde) Wooferen funker bra, men jeg hører litt motorstøy i bakgrunnen, spesielt når musikken er av. Det hjelper ikke å skru ned bassen på radioen, da blir kun bassen skrudd ned/lavere mens støyet er like høyt. Støyet forsvinner totalt hvis jeg kobler fra RCA pluggen fra forsterkeren. Hva skyldes dette? Har prøvd å jorde i dørhengselen og fordi jordkabelen som fulgte med kittet var ganske kort, men samme problem. Bør jeg prøve å trekke jordkabel direkte til batteriet istedenfor? Kabelen som kommer fra OEM sub kommer jo ut under setet, med gankse tynne kabler, der jeg har koblet til denne igen (annet enn strøm) og setet er jo det jeg har jordet på nå. Hører jo også i høytaleren når jeg justerer setet elektrisk. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Prøv å legge en ledning fra skjermen på rca-pluggen, og til jord, og se om det hjelper Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Se om strøm og phono ligger nær hverandre, evt krysser hverandre noe sted i bilen, dette kan føre til støy. Jeg var ikke plaget av støy tidligere, men byttet ene forsterkeren min, og denne var nok litt mer følsom for støy. Men der hjalp det å bare flytte phono og strøm kabler litt lengre unna hverandre.. bare snakk om noen få cm. Ellers er det mulig å kjøpe støyfilter.. men det beste er å bli kvitt støyen på andre måter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå