Zirkonium Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hey folkens, Nå har det seg slik at jeg er totalt blokka for kunnskap innenfor den bærbare pc verdenen. Det jeg er på utkikk etter en en bærbar pc til rundt 1500,- kr som egner seg helt ok til surfing på senga for å si d slik heh. (det er d som kreves av den, alt annet den kan utføre blir en bonus Jeg har sett litt rundt og fant denna til 1400,- : Compaq Armada 4220T med følgende specs: 266 MHz Intel Pentium MMX 32 MB RAM 4 GB Hard Disk Windows 95 12.1 inch diplay 6.2 pounds See more technical details: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...pc&vi=tech-data (kommer uten nettverkskort) Det jeg da lurer på er om denna skulle holde både prismessig og til mitt surfebehov? Eventuelt andre muligheter? Haster! Så svar fort Mvh Sveinung Østgård Lenke til kommentar
It's me Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Det er et greit tilbud det. Er jo langt ifra en god maskin, men holder til internett og mp3. Brukte bærbare er dyre, så tviler på at du finner noe bedre til den prisen. Go for it, synes nå jeg. Lenke til kommentar
Zirkonium Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Takker for svaret, noen som har noen flere innvendinger eller kommentarer før jeg smekker på å kjøper denne? Er det for lite ram til win 95 og surfing slik jeg har blitt fortalt av noen? eller er dete uproblematisk? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 som du sier er det knapt med ram... men det holder vel til surfing ja. Kanskje du oppgraderer en gang om noen legger det ut på auksjon billig Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Ikke kjøp Compaq. Har dårlige erfaringer med flere Compaq maskiner som henger seg å som er umulige å få til å funke odrentlig. Lenke til kommentar
Zirkonium Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Hehe øystein Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Sånn rent bortsett fra at den maskinen der kjører Win95, og at det nok vil begrense surfinga mer enn minnet vil, så er det jo en helt OK maskin. Problemet ligger i at den ikke har CDrom, og dermed kan man liksom ikke installere så mye på den Har akkurat maken i kjelleren med CDrom dokking, men CDrommen kar konka og leser ikke brent media, så jeg får ikke installert Linux. (Installasjoner via FTP krever mer enn 32MB minne..) Mitt råd: Ikke kjøp. Jeg kjøpte min "sengesurfer" på et konkurssalg for 500,- Det er en IBM iSeries 1400. (Celeron 466, 128MB minne, 6GB disk og 13,3'' TFT) Har du litt tålmodighet kommer du garantert over noe. Bare les under konkursrubrikkene i avisa! Lykke til! -KJ Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hvis du har tenkt å surfe trådløst så bør du ikke gå under 450Mhz da kortene krever en del. Selv så kjøpte jeg en 600Mhz med cdrom og 10Gb disk og 196MB ram for 3000,- engang, solgte den forrige uke for samme pris. og kjøpe en 1,7Gh, 20Gb disk, 256Mb ram og 3dkort for 5300,-. Lenke til kommentar
godal Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hey folkens, Nå har det seg slik at jeg er totalt blokka for kunnskap innenfor den bærbare pc verdenen. Det jeg er på utkikk etter en en bærbar pc til rundt 1500,- kr som egner seg helt ok til surfing på senga for å si d slik heh. (det er d som kreves av den, alt annet den kan utføre blir en bonus Jeg har sett litt rundt og fant denna til 1400,- : Compaq Armada 4220T med følgende specs: 266 MHz Intel Pentium MMX 32 MB RAM 4 GB Hard Disk Windows 95 12.1 inch diplay 6.2 pounds See more technical details: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...pc&vi=tech-data (kommer uten nettverkskort) Det jeg da lurer på er om denna skulle holde både prismessig og til mitt surfebehov? Eventuelt andre muligheter? Haster! Så svar fort Mvh Sveinung Østgård Synes denne blir litt for dårlig... 400mhz er helt greit,men når dugår ned i 266og 32 mb ram, da vetdu at ting går fryktelig, tregt,i tillegg vil maskinen sikkert konke i løpet av 1-2 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå