Gå til innhold

Kan jeg få litt tips?

Anbefalte innlegg

Hei, er en gutt på 16år, 191cm høy og veier rundt 78-80kg. Bryr meg ikke så mye om tallet mene bryr meg om hvordan jeg ser ut. ca 8månder siden startet jeg å trene, og ca 3-4månder siden startet jeg å trene 5 dager i uken.

Jeg spiser

2brødskiver om morgen (frokost)

3brødskiver på skolen (lunsj)

kjøtt,kylling,suppe med potet,ris,salat (middag)

3-4brødskiver til kvelds

Spiser sefølgelig søtt og, mene har begynt å bli mye bedre i det siste, spiser nesten ikke noe søtt utennom i helgene. lurer på om hva jeg kunne spist/gjort annerledes for å få mer resultater? for eksempel kutte ut brødskivene med noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trener nok for mye og spiser altfor mye brødskiver, dog sier du ingenting om hva du trener og sammensetningen på maten din. Hvor mye kylling versus ris osv. Det du må gjøre er å få kontroll på makroene dine (fett, karbs, protein) og definitivt kutte i brødmaten. Vil foreslå at du lager egg som du kan ta med til lunsj, gjerne kombinert med tunfisk så er det ganske ok og veldig protein- og næringsrikt.

Altså, hva er målene dine? Det er umulig å si noe uten målene dine. Kan godt være du spiser for lite (ikke legger på deg nok muskler), med tanke på vekta di så heller jeg mot det.

Lenke til kommentar

Trener vanlig 5dagers split (styrke) og 25-30m cardio hver dag. Spiser ikke fisk (vet skjemmes lit) men egg er noe jeg kan lage til kvelds. Har ikke tid om morgenen til å styre med det.

Målet mitt er vell bare å bli kvitt fett fra brystkassa/magen. Og er telling av markoer nødvendig /:

Lenke til kommentar

Du må telle om du skal deffe.

Skal si det ble mye trening også, på kcal-underskudd vil all treningen være for å holde på muskelmassen.

Selve volumet kommer ikke til å øke et gram.

Du hadde fått bedre resultater om du halverte treningen ( 500 kcal pr dag) og spiste 500kcal i underskudd pr dag.

Ca 2000-2200 kcal pr dag med 150-180g protein , nå ligger du vel på 30-40g protein.

Ikke at det er noen deffe-vekt du har, men er det ditt eneste mål så ja, kosten må forbedres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du må telle om du skal deffe.

Skal si det ble mye trening også, på kcal-underskudd vil all treningen være for å holde på muskelmassen.

Selve volumet kommer ikke til å øke et gram.

Du hadde fått bedre resultater om du halverte treningen ( 500 kcal pr dag) og spiste 500kcal i underskudd pr dag.

Ca 2000-2200 kcal pr dag med 150-180g protein , nå ligger du vel på 30-40g protein.

Ikke at det er noen deffe-vekt du har, men er det ditt eneste mål så ja, kosten må forbedres.

Når du sier mer proteiner, hvilke kilder tenker du da?

Jeg vil helst ikke begynne på proteinpulver, mest på grunn av at jeg har andre ting å bruke penger på. Holder det med å bytte ut noen matvarer med andre? For eksempel brødmat? Bør man spise mer kjøtt, fisk og kylling, og spise mindre ris og poteter? Egg er jo selvfølgelig en mulighet.

Lenke til kommentar

En stor grønnsakssalat (metthetsfølelese på deff) og en boks tunfisk, ta med en del mais også. Har du dette som et fast måltid hver dag er du oppe i 40-50g proteiner bare her.

2dl havregryn + melk til frokost = 20-25g

100g biff av det magrere slaget = 22g proteiner. De fleste klarer vel en 300g`s biff.

For den billigere varianten, velg kylling/kalkunfilet

En boks SKYR = 15-19g proteiner

Kan være greit å merke seg hvilke påleggsprodukter som inneholder lite fett og mye proteiner. Det er proteiner i nesten alt man spiser og man når målet sitt fortere enn man aner. Eks CottageCheese, kokt skinke, kalkun/kyllingpålett osv.

osv osv..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke vits i å svare etter en slik post :rofl:

De er de brødskivene som mangler prorteinrikt pålegg eller tilbehør.

Knekkebrød er vanlig brød uten vann, samma ulla , men brød på deff hadde jeg blitt sulten av.

En salat med kylling og kikerter kunne man 10-dobblet volumet og blitt stappmett.

Med litt krydring så smaker det spennende også.

for eks kylling, kikerter , selleri, salat, gulrot, paprika, agurk og små tomater

Endret av War
Lenke til kommentar

Hihi @war :) ...kikerter har jeg ikke testa :) ...

Og her her sitter jeg helt i andre enden aqv tråden, sprengmett på fett og karbo...digre biffer ligger i fryseren, men jeg kan bare se og ikke røre..

Fillærn som jeg angrer på at jeg deffa meg helt ned før jeg startet opp igjen på bulk...tenkte vel at det var greit å kvitte seg med den gamle møkka først men har nok tapt en del på det :hm:

Bland inn litt grønnsaker og @supersaxy. "salat" er litt spedt :hmm: ...det bør være litt "mat" i det, slik som kålrot/hodekål/gulrot - kun for å få fyllt opp magan litt. åsså er det jo sunt i tillegg :wee:

Husk at jo sunnere du prøver å bli, desto høyere matbudsjett trenger du...desverre...slik er ihvertfall min erfaring.

Last ned appen "pristilbud"...eller var det "mattilbud" den het...her er det mye bra :dremel:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tenkte salat som i salat med grønnsaker og kanskje litt kylling eller tunfisk :)

Bor fortsatt hjemme, så spiser som regel det mamma lager til middag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...