Gå til innhold

[Løst] Forviklinger med DELL


Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort…. For 18 mnd siden kjøpte jeg en DELL XPS 27 med touchskjerm. I tillegg kjøpte jeg også en utvidet «fikse-på-stedet-neste-dag-service» ved hardwarefeil. For 6 uker siden startet sirkuset; vertikale røde striper som dukket opp med ujevne mellomrom og en touchskjerm som sluttet å virket. Feilen ble meldt inn til DELL og følgende har skjedd – så langt:

 

  • To forskjellige IT-teknikere har vært i heimen totalt fem ganger og brukt ca 10 timer
  • Skjerm har blitt byttet tre ganger og hovedkort en gang
  • Etter gang 5, konkluderte teknikeren med at de ikke «kom i mål» og at DELL ville sende en erstatningspc.

Da jeg kontaktet DELL for ca 14 dager siden, fikk jeg beskjed av en hyggelig svenske at saken ble «eskalert» og at jeg trolig fikk ny pc.

 

For en drøy uke siden fikk jeg beskjed at jeg fikk erstatnings pc og at jeg ville få en «quote» med spesifikasjoner på ny pc som jeg måtte godkjenne. Deretter har det ikke skjedd noe – komplett tysnad – til tross for purringer.

 

Jeg begynner rimeligvis å bli lei av heile greia… Hva har jeg egentlig krav på i h.t. Forbrukerloven? Ny pc er jo udiskutabelt, men kunnet aller helst tenkt å fått pengene igjen og valgt noe _helt_ annet enn DELL. Noen med tilsvarende erfaringer, enten med DELL eller andre leverandører?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Olar0701.

 

 

Jeg beklager så mye at du har hatt en slik negativ erfaring med vår teknisk support.
Som privat kunde, har du rett til en ny erstatning eller retur av varen med refundering.
Det jeg kan gjøre for deg er å se på saken din, og prøve å eskallere dette internt for å få en raskere løsning.
Har du noe service tag du kan sende meg i privat meldig?

 

Ha en fin dag

Simona Schwarz

Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLytter

Endret av DellCare
Lenke til kommentar

Hei Olar0701.

 

 

Jeg beklager så mye at du har hatt en slik negativ erfaring med vår teknisk support.

Som privat kunde, har du rett til en ny erstatning eller retur av varen med refundering.

Det jeg kan gjøre for deg er å se på saken din, og prøve å eskallere dette internt for å få en raskere løsning.

Har du noe service tag du kan sende meg i privat meldig?

 

Ha en fin dag

 

Simona Schwarz

 

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

 

 

Hei Simona,

 

Har sendt deg en melding. Håper på din assistanse.

 

Ola

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...