olar0701 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 For å gjøre en lang historie kort…. For 18 mnd siden kjøpte jeg en DELL XPS 27 med touchskjerm. I tillegg kjøpte jeg også en utvidet «fikse-på-stedet-neste-dag-service» ved hardwarefeil. For 6 uker siden startet sirkuset; vertikale røde striper som dukket opp med ujevne mellomrom og en touchskjerm som sluttet å virket. Feilen ble meldt inn til DELL og følgende har skjedd – så langt: To forskjellige IT-teknikere har vært i heimen totalt fem ganger og brukt ca 10 timer Skjerm har blitt byttet tre ganger og hovedkort en gang Etter gang 5, konkluderte teknikeren med at de ikke «kom i mål» og at DELL ville sende en erstatningspc. Da jeg kontaktet DELL for ca 14 dager siden, fikk jeg beskjed av en hyggelig svenske at saken ble «eskalert» og at jeg trolig fikk ny pc. For en drøy uke siden fikk jeg beskjed at jeg fikk erstatnings pc og at jeg ville få en «quote» med spesifikasjoner på ny pc som jeg måtte godkjenne. Deretter har det ikke skjedd noe – komplett tysnad – til tross for purringer. Jeg begynner rimeligvis å bli lei av heile greia… Hva har jeg egentlig krav på i h.t. Forbrukerloven? Ny pc er jo udiskutabelt, men kunnet aller helst tenkt å fått pengene igjen og valgt noe _helt_ annet enn DELL. Noen med tilsvarende erfaringer, enten med DELL eller andre leverandører? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Selger har rett til å utbedre en feil to ganger. Dersom samme feil oppstår en tredje gang har du rett til å heve kjøpet: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#%C2%A730 Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Takk for tipset, Valotunk. Da blir det nok å gå den veien med mindre Dell viser en helt annen holdning rimelig kjapt. Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Hei Olar0701. Jeg beklager så mye at du har hatt en slik negativ erfaring med vår teknisk support.Som privat kunde, har du rett til en ny erstatning eller retur av varen med refundering.Det jeg kan gjøre for deg er å se på saken din, og prøve å eskallere dette internt for å få en raskere løsning.Har du noe service tag du kan sende meg i privat meldig? Ha en fin dagSimona SchwarzDell | Social Media & Communities ProfessionalFølg os på Twitter: @DellLytter Endret 24. februar 2015 av DellCare Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 28. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2015 Hei Olar0701. Jeg beklager så mye at du har hatt en slik negativ erfaring med vår teknisk support. Som privat kunde, har du rett til en ny erstatning eller retur av varen med refundering. Det jeg kan gjøre for deg er å se på saken din, og prøve å eskallere dette internt for å få en raskere løsning. Har du noe service tag du kan sende meg i privat meldig? Ha en fin dag Simona Schwarz Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Hei Simona, Har sendt deg en melding. Håper på din assistanse. Ola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå