Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøvde i dag å overklokke min cpu, kom opp i mot 18% med luft kjøling og en stabil varme på 70 grader ved full load 30 min test. MEN så legger jeg merke til PCH varmen, den viste 126c.

Jeg søkte litt rundt men fant ikke stort om greia som jeg skjønte noe av, tror jeg fikk med meg at det var varmen ved hovedkortet mot cpu?

Jeg er også litt usikker på hvilket program som er lurt å sjekke gradene sine ved cpu klokking.

Jeg klokket ned igjen og klarer ikke helt å forstå PCH varme og jeg vil ikke si at programmet jeg bruker til å sjekke det virker helt pålitelig da varmen spretter opp og ned hele tiden.

Noen forslag til hva som er årsaken til det? og hvorfor er sensoren helt bananas?

Edit: Kan årsaken være at jeg bruker mer enn et program til å sjekke varmen samtidig?

Endret av deaf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort?

Program?

Ghz? (når du overklokket)

Org Kjøler?

Psu?

Svar på disse først.

Oi, beklager. Glemte helt dette.

Program - Aida64 Extreme

Motherboard Name - Asus Z97-Deluxe

CPU Type - QuadCore Intel Core i7-4790K, 4400 MHz (44 x 100) Original Clock 4000 MHz (CPU Alias Devil's Canyon) - Klokket til 4700MHz

CPU-Kjøler - Noctua NH-U14S

PSU - EVGA SuperNOVA 750 G2

Endret av deaf
Lenke til kommentar

Ustabile avlesninger kan kommer hvis du bruker flere programmer samtidig til å vise temp.

PCH er chipset temp på hovedkortet. 126*c er MYE (altformye(!?))

Hvor høy volt brukte du for å nå 4,7ghz? 1,40-1,60v someplace?

Jeg har inntrykk av at 4,5-4,6ghz er en "normal" grei overklokking av 4790k før du må særlig over 1.30v og at opp til 4.7ghz og høyere får du et godt volt øknings"hopp".

Lenke til kommentar

Ustabile avlesninger kan kommer hvis du bruker flere programmer samtidig til å vise temp.

PCH er chipset temp på hovedkortet. 126*c er MYE (altformye(!?))

Hvor høy volt brukte du for å nå 4,7ghz? 1,40-1,60v someplace?

Jeg har inntrykk av at 4,5-4,6ghz er en "normal" grei overklokking av 4790k før du må særlig over 1.30v og at opp til 4.7ghz og høyere får du et godt volt øknings"hopp".

Ja, det var det jeg trodde. Tror nok avlesningen av temp kan ha vært litt feil, tviler på at den ville gått mot 120C uten å skru seg av. Det meste ville vell smeltet.

Jeg er litt usikker på hva jeg brukte på volt nå etter som jeg skrudde ned igjen, tror det var 1.43v.

Ja, jeg syntes det var litt rart den klarte seg så godt på tempen på så høy klokkefreq.

Følger med på varmen videre fremover og får lese meg litt opp på klokking :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...