TorsteinHiA Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 jeg har en stasjonær pc som jeg trenger ny harddisk til pga trenger mer lagringsplass. jeg vil beholde den gamle der jeg har windows på. kan jeg koble den nye harddisken sånn at jeg får windows på den eller må jeg kjøpe windows på nytt? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Kjøp og koble til. Før hadde du en master/slave problematikk, men denne er borte på nyere disker. Sjekk at du har kablene du trenger. Nyere disker bruker S-ata og s-ata strøm Ta gjerne et bilde av innsiden av maskinen om du er usikker. Er maskinen gammel? Endret 23. februar 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Kjøp og koble til. Før hadde du en master/slave problematikk, men denne er borte på nyere disker. Sjekk at du har kablene du trenger. Nyere disker bruker S-ata og s-ata strøm Ta gjerne et bilde av innsiden av maskinen om du er usikker. Er maskinen gammel? Er nokså sikker på at jeg har rette kabler men er usikker på at jeg får windows på den nye harddisken når jeg kobler den til. Hvis heg kobler den nye harddusken til sammen med den gamle og starter opp pcen. Funker den som normalt da eller må jeg gjøre noe på innstillingene? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Du har da plass til mer enn 1 harddisk Plugg i en ny og start opp. Dukker den ikke opp med det samme må du initialisere og formatere den, det er en enkel sak. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå