pierce007 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Har det noen intensjoner/fordeler å sette opp 3 SSD i Raid fremfor feks 1XSSD og 2XHD? RAID 1 eller 0? Data/mine dokumenter lagres i skyen. Endret 23. februar 2015 av pierce007 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Spør du meg er det litt tullete å sette SSDs i raid. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Høyere lese-/skriveytelse og mindre støy. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Bragging rights Har du penger til å kjøre all lagring på SSD så er det klart å foretrekke. Men det hadde kostet her hjemme .. Et smart og relativt rimelig valg er vel å ha en SSD til OS og software, og så har du 2 HDD i Raid1 til backup. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Glemte å nevne at dette er en bærbar. Har 2 ssd liggende i tillegg til ene som er i maskinen.tenkte å bytte ut hdene med ssd. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Har du plass til 3 drev i laptopen? Er det en workstation som du har tatt ut DVD rom på da? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Har du plass til 3 drev i laptopen? Er det en workstation som du har tatt ut DVD rom på da? Riktig! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Hvis du ikke har behov for plassen som HDD gir så kjør på. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Liker den saftige sekvensielle ytelsen. Gir tilnærmet dobling i flytteoppgaver, og grei økning i installering og utpakking av filer etc... De kommer gjerne litt på samme tid, og gjerne mange av dem når de først kommer. Og selvsagt er det også da man helst ikke skal vente. Men sånn normalt sett er det ikke fryktelig vits. Det er fint, men ikke noe must. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Liker den saftige sekvensielle ytelsen. Gir tilnærmet dobling i flytteoppgaver, og grei økning i installering og utpakking av filer etc... De kommer gjerne litt på samme tid, og gjerne mange av dem når de først kommer. Og selvsagt er det også da man helst ikke skal vente. Men sånn normalt sett er det ikke fryktelig vits. Det er fint, men ikke noe must. Raid er et must for å få flytta data fortest mulig når man har 10Gbit lan hjemme mellom hovedpc og server Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Har en Nas og 40/40 linje som jeg streamer litt frem og tilbake osv. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Bragging rights Har du penger til å kjøre all lagring på SSD så er det klart å foretrekke. Men det hadde kostet her hjemme .. Et smart og relativt rimelig valg er vel å ha en SSD til OS og software, og så har du 2 HDD i Raid1 til backup. 3x850pro 256GB @ Asrock X99 ws 10GB. Ser ut som om du kjører stock cpu siden du får litt lavere score enn meg. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) .. Skal jeg sjekke ut. --------------------------------------------- Endret 23. februar 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Liker den saftige sekvensielle ytelsen. Gir tilnærmet dobling i flytteoppgaver, og grei økning i installering og utpakking av filer etc... De kommer gjerne litt på samme tid, og gjerne mange av dem når de først kommer. Og selvsagt er det også da man helst ikke skal vente. Men sånn normalt sett er det ikke fryktelig vits. Det er fint, men ikke noe must. Raid er et must for å få flytta data fortest mulig når man har 10Gbit lan hjemme mellom hovedpc og server Hehe, selvsagt. På stasjonære maskiner så er det must. Da har man ikke på seg ventehanskene. 10 Gbps laptopene har jeg dog enda til gode å se, og resten av maskinen er jo sjeldent noe å hyle for. XD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå