arenei Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hei! Jeg vurderer å kjøpe en komplett maskin på bruktmarkedet. I den sammenheng lurte jeg på om komponentene vil ligge i en haug inne i kabinettet etter at det var sendt med posten eller om dette vil gå helt greit uten skader...? Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med dette? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Går greit som regel, pakken er forsikret gjennom posten opp til 10K... Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Har gått bra når jeg har sendt. Pass bare på at den er pakket på en fornuftig og støtsikker måte. Pakken er som sagt forsikret av posten i tilfelle uhellet skjer. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 pass på kjøleribber spesielt og løse harddiskrammer, løsner disse er ****** løs Lenke til kommentar
It's me Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Du kan være uheldig, men hvis senderen av pakken pakker pakken godt, bør det gå greit. Som sagt er pakken forsikret igjennom posten. For all del bør du åpne pakken på posten. Hvis pakken er blitt most el. har du nesten ingen mulighet til å få igjen penger hvis den er blitt ødelagt hvis du åpner den hjemme. Åpner du den på posten kan du med en gang vise at den er ødelagt, og slipper å måtte bevise at du ikke selv har ødelagt den. Lenke til kommentar
Raz Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Har gjort det mange ganger og det har aldri gått galt. Som de andre sier, pakk den godt inn. Originaleska til kabinettet fungerer fint. Dersom det står ei tung ribbe på cpu'en bør du kanskje vurdere å ta denne av før du sender pakken dog. Lenke til kommentar
snole Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg ville absolutt tatt av kjøleribben på CPU'en. De fleste nyere PC'er har rimelig feite ribber m/vifte. Et par harde støt, og den løsner, og da kan alt skje inni der..... Lenke til kommentar
arenei Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Takk for god respons Jeg skal passe på at kjøleribben er tatt av og andre eventuelt løse deler er festet/tatt av. Mvh. Are Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 En i klassen sente fra Arendal til Bergen et chieftec kabinettet med bla 3 disker inni. Orginal embalasje. kjøleblokken var skrudd av. Blikket som holder hardiskene hadde slitt seg av og diskene lå i en rue oppå skjermkort og i bunn. Kabinettet må ha fått et fall på flere meter. Pcen ble sendt tilbake til posten med krav på 10k i nye deler. Etter 2 uker kom pcen tilbake. Det var bare til å bestille nye deler og sende regning til posten. De hadde ikke peiling men godtok at disker som hadde blitt utsatt for sånne påkjenninger ble skiftet. Så nå har han til sammen 380 GB hardisk plass.... MVH Øyvind Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Sendte min maskin i orginal embalasje i posten, den ble rimlig smashet, hele hardiskramme var bendet ut, og skruene i festene knekt, slik at feste ramma og disken hadde hoppet rundt i maskina på resten av reisen og gjort vi og bred skade. Fikk nytt Mobo, CPU og RAM mener jeg å huske (tror det var multicom de sendte den til for reperasjon), HDen var mirakuløst nok uskadd (den IBMen tåler alt ). Måtelig fornøyd, fikk duron 1200 istedet for athlon 750, men de bytta ut mitt herlig ASUS mobo med noe noname-greier, men det har funka greit hittil, kabinettet ble skifta ut med noe billig crap, men det gamle kabinettet var også billig crap, så kan vel ikke klage. AtW Lenke til kommentar
icaruz Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hva med å bruke et annet firma enn posten for å sende pakken? Sist jeg kjøpte nytt kabinett, så kom det i posten. Det var pakket i orginalemballasjen (=godt innpakket) og hadde en bulk på undersiden. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Alt som sendes med posten bør tåle et fall på 1,5 meter. Pakkene ruller på et samlebånd og detter ned i et bur for videre transport. Fra samlebåndet og ned til bunnen av disse burene er det 1,5 meter. Er kabinettet ditt det første som kommer rullendes på samlebånde så.. ja.. kræsj. Personlig ville jeg aldri sendt noe jeg var redd for på denne måten. En støtskade er ikke alltid lett å se, og den kan dukke opp lenge etterpå. Var en fra posten innom jobben som skulle kjøpe noe datautstyr.. han som ga meg tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå