JFM Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Hei. Sommeren 2014 ble mitt og eks-kjærestens forhold over. Vi har ei datter ilag (født mai 2013). Gidder ikke si så mye om bruddet. Det var krangling. Hun fortalte at hun skulle anmelde meg for vold, og at jeg aldri skulle få ha noe med dattera mi å gjøre. Som sakt så gjort. Hun anmeldte meg, nekta meg å se dattera vår, og truet med politi hver gang jeg prøvde å ta kontakt Etter å ha fått avhør (ca 1,5mnd etter bruddet) ble saken fort henlagt. "Henlagt mtp bevisets stilling" Etter dette tok jeg advokat, og fikk saken om samvær med barnet opp i tingretten i starten av februar. Jeg har nå begynt å ha dattera mi noen timer i helgene for å bygge opp far-datter forholdet igjen. Så hele saken om samvær ser ut til å ordne seg nå. Men tilbake til emnet. Anmeldelsen! Den ble henlagt på bakgrunn av "bevisets stilling". Hva betyr det? Det betyr vell at jeg kunne hverken bevises skyldig eller uskyldig? Hva har dette å si videre i livet mitt? Hører mye rart. Noen mener at jeg ikke kan reise til f.eks USA. Har og hørt at jeg ikke kan få meg jobb i f.eks barnehage (ikke at jeg har planer om det, men fortsatt greit å vite). Mener jeg leste at jeg aldri vil kunne gifte meg uten at min ektefelle må skrive under på at hun godtar at jeg er en "muligens voldsmann" Er redd min eks-kjærestes tull vil følge meg resten av livet. Hva stemmer? Kan hun trekke tilbake anmeldelsen på noen måte nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) En dom kan ha en del å si, men ikke en anmeldelse. (dog kan den teoretisk sette restriksjoner dersom saken ennå ikke er ferdig etterforsket/behandlet, enkelte kan få forbud mot utenladsreiser inntil saken kommer opp etc, men dette vill den anmeldte/saksøkte få beskjed om.) Det hadde vært litt for lettvindt om folk kunne plage noen de ikke liker resten av livet kun ved å levere inn en politianmeldelse. Endret 23. februar 2015 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Med andre ord du har ingenting å bekymre deg over. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Det finnes et par punkter der en anmeldelse er relevant, for eksempel dersom du skal sikkerhetsklareres. Da blir du spurt om du noensinne er anmeldt for noe. Men det får ingenting å si for utreise til USA, ekteskap, mv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå