aklla Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 "CutOffDate exceeded.Order Id Passed cannot be deleted" Så, får ikke slettet salget. Altså, hadde jeg rett, det er lurt å gjøre det motsatte av det jeg gjør... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. august 2015 Forfatter Del Skrevet 25. august 2015 Det er mulig du hadde spart på ørene ved å vente med å selge, men kanskje hadde det falt til bunns etter det igjen så du hadde tapt på kronene. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 (endret) "CutOffDate exceeded.Order Id Passed cannot be deleted" Så, får ikke slettet salget. Altså, hadde jeg rett, det er lurt å gjøre det motsatte av det jeg gjør... Det finnes ikke noe menneske i verden som kan garantere hvilken vei børsen går, men den går mest sannsynlig nedover og om du gjorde rett får du først vite om noen måneder. Jeg sitter heller ikke long i disse dager og en liten rekyl opp på børsen dagen etter en større nedgang er dessuten helt vanlig. Trenden er forøvrig nedadgående og det er den man bør følge istedenfor å la seg affisere av daglige svingninger. Endret 25. august 2015 av dagfinn99 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Endret også pensjonsfondet til ett lav-risiko fond for en stund fremover, er ikke så mye penger det er snakk om der, men det skal tross alt være der en ~40 år til, så jeg setter det nok inn i høy-risiko igjen når det når bunnen Men, kjøper ikke opp fond på en stund, lar det andre fondet mitt være som det er og heller putte det inn på sparekonto. Har uansett kommet bedre ut av det enn å ha de på sparekonto, noe jeg jeg egentlig skulle ha gjort til rådgiveren min anbefalte fond. Har uansett nok til salt i såret og enda litt til Tenker at jeg for en gangs skyld bør stå for det jeg har valgt og ikke vingle på slikt som jeg pleier. Har forøvrig 0 økonomisk sans, så det er greit å ta det sikkert Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 0 økonomisk sans er vel å ta noe i - du sparer tross alt Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 0 økonomisk sans er vel å ta noe i - du sparer tross alt Nåja, det som er til overs etter måneden er over går til sparing som oftest, hva annet skal jeg med det Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 (endret) Noen som vet hvordan det er med salg av fond i Nordea? Har som nevnt solgt, så nå har jeg verken fond eller penger... Har 0 på fond og ingen spor av pengene på konto heller, hvor lang tid tar det før det kommer inn? *føle seg fattig* Endret 25. august 2015 av aklla Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Nå er det opp opp opp på bred front. Alt har hentet seg inn igjen siden mandag. Så da er spørsmålet: Selge nå?Med tanke på at dette bare er en rekyl og det straks begynner falle igjen for alvor?Akk ja, den som bare visste. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Nå er det opp opp opp på bred front. Alt har hentet seg inn igjen siden mandag. Så da er spørsmålet: Selge nå? Med tanke på at dette bare er en rekyl og det straks begynner falle igjen for alvor? Akk ja, den som bare visste. Det at det gikk så fort ned og ganske så fort opp igjen bekrefter for meg èn ting: Som fondssparer er det ingen vits i å prøve å trekke seg ut (selv innenfor en investeringskonto) underveis i fallet for så å kjøpe igjen etter et fall. Det er umulig å vite hva som er topp og bunn og med fond så vet man heller ikke hva kursen er når man selger og kjøper. Jeg fortsetter heller min månedlige sparing som før og kan glede meg over at en del andeler vil bli kjøpt "på tilbud". Jeg tror dette som langsiktig strategi er bedre enn å forsøke å time markedet. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Ja du har nåk rett i det. Problemet mitt er at jeg ikke har noe å kjøpe for nå. Det handler altså om å la det sem er stå, eller forsøke utnytte svingninger. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Sitter du i likvide ETF'en kan du komme deg inn og ut til kjente kurser og snu deg på femøringen hvis kursene faller kraftig i løpet av noen timer. Men med fond er ikke det mulig. Da er det bedre å sitte i fondet. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Sitter du i likvide ETF'en kan du komme deg inn og ut til kjente kurser og snu deg på femøringen hvis kursene faller kraftig i løpet av noen timer. Men med fond er ikke det mulig. Da er det bedre å sitte i fondet. Statistisk sett lønner det seg å gå inn i begynnelsen av Desember og ut i Mai. Juni er en statistisk nedgangsmåned. Man kan gå inn i Juli da det er en god måned. Gå ut igjen i slutten av Juli og vær ute til begynnelsen av Desember. Dette gir på lengre sikt et bedre resultat enn å være inne hele tiden. Unntaket er dersom børsen krakker eller reiser seg igjen etter et krakk. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Ja det skal jeg gjøre. Men hvis du kjøper andeler i fond, gjelder ikke kjøpet fra akkurat den datoen du kjøper dem med kursen som er da? Lenke til kommentar
foenix Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Salgskandidat -Middels lang sikt, 26. aug 2015 Analyseforklaring OBX-indeks har brutt ned gjennom gulvet i den fallende trendkanalen, og signaliserer med dette enda sterkere falltakt. Den negative utviklingen åpner imidlertid for kortsiktige korreksjoner opp fra dagens nivå. Indeksen har tatt ut objektivet ved 512 poeng etter brudd på en hode-og-skuldre-formasjon. Kursen har nå steget noe igjen, men formasjonen indikerer videre nedgang. Indeksen har støtte ved ca 488 poeng og motstand ved ca 537 poeng. Indeksen anses samlet sett teknisk negativ på middels lang sikt. ------------------------------------------ Dette er analysen fra Investtech. Men i likhet med værvarslingen så er ingenting garantert, bare noenlunde sansynlig.. Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 På stjernehimmelen passerer Venus Jupiters ringer på samme tid som halvmåne i ne. Dette har historisk korrelert med en kraftig økning i finansaksjer i Europa i to måneder. Jeg anbefaler kjøp av DNB fra tirsdag neste uke. 5 Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Statistisk sett lønner det seg å gå inn i begynnelsen av Desember og ut i Mai. Dette er vel bare noe som gjelder Oslo Børs? Lenke til kommentar
foenix Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Statistisk sett lønner det seg å gå inn i begynnelsen av Desember og ut i Mai. Dette er vel bare noe som gjelder Oslo Børs? Det er riktig. Tallene gjelder for hovedindeksen. Man kan da investere i fond eller satse på mer risikofylte papirer som obx-opsjoner, waranter eller etf-kontrakter. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 På stjernehimmelen passerer Venus Jupiters ringer på samme tid som halvmåne i ne. Dette har historisk korrelert med en kraftig økning i finansaksjer i Europa i to måneder. Jeg anbefaler kjøp av DNB fra tirsdag neste uke. Morsomt svar som er omtrent like riktig som de fleste andre ekspertanbefalinger 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå