Gå til innhold

Sparing i fond

Emancipate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror vi bare må innse at festen er over for denne gang. Jeg skjønner ikke at noen ønsker å sitte long og tape ti-tusenvis av kroner mens kursene raser nedover. Det kommer alltid en tid det går oppover igjen, men hvorfor ta disse enorme og kostbare tilbakestegene istedenfor å gå ut av markedet eller shorte og heller tjene penger på nedgangen?

Lenke til kommentar

Hvis man visste sikkert at det vil fortsette å gå ned, men vet man det sikkert?

Jeg tenker at hvis jeg går ut nå, så vil det være typisk at det fyker opp rett etterpå.

Er det jeg tenker også, at om jeg selger i morgen fyker kursen opp igjen. Men igjen, jeg har mye å tape og har ikke mulighet til å vente på at markedet skal ta seg opp...

Lenke til kommentar

Spørsmålet blir da hvilke andre steder man kan flytte beholdningen, der man tjener på det? I bankene er det jo nesten ikke rente

lenger. Men man taper hvertfall ikke direkte.

Når det gjelder fond tar jeg det ganske rolig. Der skal det stå lenge likevel. Litt mer usikker ang. enkeltaksjene.

Lenke til kommentar

Spørsmålet blir da hvilke andre steder man kan flytte beholdningen, der man tjener på det? I bankene er det jo nesten ikke rente

lenger. Men man taper hvertfall ikke direkte.

Når det gjelder fond tar jeg det ganske rolig. Der skal det stå lenge likevel. Litt mer usikker ang. enkeltaksjene.

Siden rentene i Norge kommer sannsynligvis til å bli kuttet, og at rentene i verden er ganske lave, er det vanlig å overføre pengene til obligasjonsfond. 

Lenke til kommentar

Hørte på haugland fra DNB gjest i økonominyhetene i dag. Hun var ikke så redd, og tror Kina får kontroll.

Det får de selvsagt til slutt. Men etter at det har gått ned hvor mye?

I følge Haugland kan Kina fryse børsen sin hvis den kommer inn i en for dårlig periode. Det har de gjort før.

Lenke til kommentar

Hørte på haugland fra DNB gjest i økonominyhetene i dag. Hun var ikke så redd, og tror Kina får kontroll.

Det får de selvsagt til slutt. Men etter at det har gått ned hvor mye?

I følge Haugland kan Kina fryse børsen sin hvis den kommer inn i en for dårlig periode. Det har de gjort før.

Det hjelper jo ikke, for når børsen er fryst kommer du deg ikke ut, og når den åpner igjen har selve frysen gjort markedene enda mer nervøse og gjør det enda vanskeligere å komme seg ut. 

Lenke til kommentar

Det var også andre argumenter, som at Kina har lite gjeld og noe annet jeg ikke husker. Så de trodde ikke Kina ville få

en "hardlanding" som det ble uttrykkt.

Ser forvaltere råder folk med sparepenger i aksjer til å sitte stille. Børsen kraftig opp fra start, men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...