aklla Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Men igjen, er dette fakta eller noe de sier for å begrense egen skade? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Tror du Kjersti Haugland kan påvirke verdens aksjepriser, eller er det en annen måte hun skal kunne begrense skaden på? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Ikke verdens aksjepriser, men forhindre at flest mulig selger i fond hos de... Fond er vel en inntektskilde det også, som alt annet hos banken. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Når inntjeningen til fondene er proposjonsalt med antall kroner som står inne i fondet er de ikke akkurat nøytrale nei Lenke til kommentar
foenix Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg tror vi bare må innse at festen er over for denne gang. Jeg skjønner ikke at noen ønsker å sitte long og tape ti-tusenvis av kroner mens kursene raser nedover. Det kommer alltid en tid det går oppover igjen, men hvorfor ta disse enorme og kostbare tilbakestegene istedenfor å gå ut av markedet eller shorte og heller tjene penger på nedgangen? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Hvis man visste sikkert at det vil fortsette å gå ned, men vet man det sikkert? Jeg tenker at hvis jeg går ut nå, så vil det være typisk at det fyker opp rett etterpå. Endret 24. august 2015 av Delvis Lenke til kommentar
foenix Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Ingenting er sikkert når det gjelder børs, bare overveiende sannsynlig. Historien viser at børsene krakker med 8-9 års mellomrom og vi er inne i en slik tidsepoke i disse dager.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Hvis man visste sikkert at det vil fortsette å gå ned, men vet man det sikkert? Jeg tenker at hvis jeg går ut nå, så vil det være typisk at det fyker opp rett etterpå. Er det jeg tenker også, at om jeg selger i morgen fyker kursen opp igjen. Men igjen, jeg har mye å tape og har ikke mulighet til å vente på at markedet skal ta seg opp... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Spørsmålet blir da hvilke andre steder man kan flytte beholdningen, der man tjener på det? I bankene er det jo nesten ikke rente lenger. Men man taper hvertfall ikke direkte.Når det gjelder fond tar jeg det ganske rolig. Der skal det stå lenge likevel. Litt mer usikker ang. enkeltaksjene. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 "i madrassen" er bedre enn på en fallende børs... Men man vet jo aldri hva som er best før det er for sent Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 Hørte på haugland fra DNB gjest i økonominyhetene i dag. Hun var ikke så redd, og tror Kina får kontroll. Det får de selvsagt til slutt. Men etter at det har gått ned hvor mye? Lenke til kommentar
StianStut Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Slettet! Endret 17. oktober 2015 av StianStut Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Spørsmålet blir da hvilke andre steder man kan flytte beholdningen, der man tjener på det? I bankene er det jo nesten ikke rente lenger. Men man taper hvertfall ikke direkte. Når det gjelder fond tar jeg det ganske rolig. Der skal det stå lenge likevel. Litt mer usikker ang. enkeltaksjene. Siden rentene i Norge kommer sannsynligvis til å bli kuttet, og at rentene i verden er ganske lave, er det vanlig å overføre pengene til obligasjonsfond. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Hørte på haugland fra DNB gjest i økonominyhetene i dag. Hun var ikke så redd, og tror Kina får kontroll. Det får de selvsagt til slutt. Men etter at det har gått ned hvor mye? I følge Haugland kan Kina fryse børsen sin hvis den kommer inn i en for dårlig periode. Det har de gjort før. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Hørte på haugland fra DNB gjest i økonominyhetene i dag. Hun var ikke så redd, og tror Kina får kontroll. Det får de selvsagt til slutt. Men etter at det har gått ned hvor mye? I følge Haugland kan Kina fryse børsen sin hvis den kommer inn i en for dårlig periode. Det har de gjort før. Det hjelper jo ikke, for når børsen er fryst kommer du deg ikke ut, og når den åpner igjen har selve frysen gjort markedene enda mer nervøse og gjør det enda vanskeligere å komme seg ut. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Det var også andre argumenter, som at Kina har lite gjeld og noe annet jeg ikke husker. Så de trodde ikke Kina ville få en "hardlanding" som det ble uttrykkt.Ser forvaltere råder folk med sparepenger i aksjer til å sitte stille. Børsen kraftig opp fra start, men. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Jeg trekker meg ut ihvertfall, selv om profitten er halvert, så kan jeg evt. kjøpe når markedet er litt bedre igjen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Har tapt såpass mye jeg at tror jeg blir sittende. Får bare være med videre ned hvis det skjer. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Det går garantert opp igjen, jeg selger jo tross alt og det kan jo ikke være rett... Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Det går garantert opp igjen, jeg selger jo tross alt og det kan jo ikke være rett... Markedet går opp igjen etter at Kina kuttet rentene sine. Det er kanskje litt lurt å vente litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå