Oystein.90 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg er koblet til et åpent hotellnettverk som viser tilkoblet, men at "internett ikke kan nåes". Ingen reaksjon i nettleser og div program. Legger ved skjermbilde med nettverkinfo. Noen løsninger? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Kanskje det er nettet som ikke virker. Kan for eksempel være en router som er påslått, men som ikke er tilkoblet modemet. Test med mobilen eller nettbrettet ditt om det fungerer bedre. Det er ikke sikkert at det er Macen din sin feil. Hvis det heller ikke fungerer, kan du kontakte resepsjonen. Kanskje de kan fikse det. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Vanlig policy på fellesområder som hotell/flyplass osv er at du må logge deg på. Prøv å starte browser, den skal med det samme route deg til en påloggingsside. Denne infoen får du vanligvis i resepsjonen på hotell. På flyplass bruker du ofte bilettkoden din. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Han skriver "ingen reaksjon i nettleser" Det vanlige er at uansett hvilken nettside han forsøker å åpne, vil han bli møtt med en påloggingsside i stedet. Først når han har tastet påloggingsinformasjonen vil han klare å besøke andre nettsider. Kommer det ikke opp en påloggingsside når du forsøker å åpne en nettside? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Det er veldig vanskelig for oss å si med sikkerhet hva problemet skyldes. Ta kontakt med resepsjonen og spør om de har problemer, eller om du må gjøre noe spesielt for å få tilgang, dersom ingen av rådene du har fått over hjelper. Jeg vil legge til at det er særdeles dumt å bruke åpne, offentlige, usikrede nettverk. Vær klar over at alt du gjør kan sees av hvem som helst som er koblet til det samme nettverket. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Det er derfor jeg har VPN. Ikke noe avansert. Bare en bra Asus-router hjemme. På åpne, offentlige nett ruter jeg all trafikken kryptert hjem. Lenke til kommentar
Oystein.90 Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Nettet funker fint på min iPhone og en annen kompis på hotellet, har også fått til nett. Det er ikke noe pålogging i nettleser. Klar over at lukket nettverk er tryggere, men har ikke så mange valg her. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Om det er så problematisk så deler du da bare nettet via telefonen Lenke til kommentar
Oystein.90 Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 Har prøvd. Men virker som telefonen kun deler 3G nettet, ikke wifi. Da blir det fort litt dyrt. Noen løsninger? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Hmm, burde jo være mulig om du bruker kabel til telefonen? Virker rart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Har du oppgradert Mac'en til nyeste versjon av OSX. Det var noe tull med WiFi på de(n) siste, som er løst i nyeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå