Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Overaskele til mine foreldre ?

Anbefalte innlegg

Jeg bor hjemme og har foreldre som stiller opp og hjelper meg med alt de gjør

De kjører meg til jobb mange ganger, Har gjort klar litt mat til meg når jeg kommer hjem uten og ha spurt om dette, Vasker klær osv selvom jeg har sagt jeg kan gjøre dette selv.

De er helt fantastiske mot meg og hjelper meg som sagt med stort sett alt.

Jeg har lyst til og gjøre noe for dem eller kjøpe en gave til dem som viser dem at jeg setter veldig stor pris på alt de gjør men problemet er at jeg ikke har så alt for mye av penger + at de er nesten aldri ute av huset begge to samtidig så det er vanskelig og få stelt i stand noe hjemme osv.

Noen tips til hva jeg kan gjøre for og vise mine foreldre at jeg setter pris på alt det de gjør for meg utenom de daglige "tusen takk" og en klem i ny og ne ? :p

Anonymous poster hash: 3dde0...4c2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

flytt ut.

skjønner ikke helt hvorfor dem skal belønnes for å ha sydd puter under armene på sitt barn jeg da... det ender sjeldent særlig godt

Strålende eksempel på hvor idiotisk folk kan bli, Takk Henrik2k for at du viste oss dette.

Nevn eller gi eksempel på en situasjon hvor det vil gå dårlig om en person velger og uttrykke sin takknemlighet ovenfor alt foreldrene har gjort for ham ?

I hvilket scenario ser du for deg at det vil gå galt og gi en oppmerksomhet til sine foreldre i det formål om og uttrykke takknemlighet for en god og trygg oppvekst ?

Og det er ikke snakk om at de har sydd puter under armene mine, De har hjulpet meg med div sysler og til tider gjort småting som de vet jeg setter pris på, Selvom jeg sier at de har til tider gjort i stand mat til meg når jeg kommer hjem fra jobb vil ikke det si at dette skjer hver eneste dag, Selvom jeg sier at de har vasket klærene mine så er ikke dette noe som skjer hele tiden. Det er ikke snakk om at de har skjemt meg bort (for mye) eller gjør ting for meg fordi de er "dumsnille". Det er heller ikke snakk om at de gjør ting fordi jeg ikke ville klart det selv.

Det er snakk om at de til tider gjør det litt mer behagelig for meg og være meg. De har som sagt til tider ordnet i stand litt mat,vasket klær og hjulpet meg med transport til/fra jobb noen ganger. Dette er ikke noe jeg tar som en selvfølge og jeg vil vise min takknemlighet ovenfor dem.

Det er kanskje en selvfølge om du er 12-16 år gammel men etter det burde du begynne og ta ansvar selv, noe jeg gjør, Jeg spør ikke om de kan kjøre meg eller ordne mat/klær. Dette har de gjort med full viten om at de ikke trenger og gjøre det. Her snakker vi om 2 personer som er snille mot meg og ikke 2 personer som "passer på ungen sin".

Men som spurt tidligere så er jeg utrolig interessert i og vite hvordan eller hvorfor det vil gå galt om jeg viser mine foreldre takknemlighet for alt de har gjort for meg. Hva kan skje ? hva har du sett for deg eller opplevd tidligere siden du sier at dette ender sjeldent særlig godt ? Hva er feil med og bøye seg og si tusen takk for alt dere har gjort for meg ? Hva er farlig med og vise takknemlighet ovenfor sine foreldre ?

Anonymous poster hash: 3dde0...4c2

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis du vil være snill med dem kan du få gode karakterer på skolen, holde deg unna trøbbel og gjøre deg så uavhengig av dem som mulig så raskt som mulig....

Og hvis du vil være snill kan du svare på det han/hun faktisk spør om i stedet for å komme med filosofisk sutring om barn/foreldre-forhold. :)

Praktisk forslag: Middag. Bland deg opp i matlagingen noen uker, så lærer du veldig fort nok til å kunne lage noe helt ok selv; jeg vil tro de hadde vært glade for å slippe å lage mat en gang i blant. Enkel middag laget av andre er på mange måter bedre enn komplisert middag man må lage selv.

Endret av Djn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...