Gå til innhold

Regler for bruk av Pantelapp ?

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg lurer på en ting, Om jeg panter på en kiwi butikk i for eks oslo. Kan jeg da "heve" denne pantelappen på en annen kiwi butikk ?

For jeg har ganske mye jeg skulle panta 2-300 kr men den butikken jeg ønsker og bruke disse pengene i har en veldig gammel panteautomat så jeg har ikke lyst og pante disse flaskene i samme butikk som jeg ønsker og bruke pengene i :S

merkelig problem ? :p

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Jeg lurer på en ting, Om jeg panter på en kiwi butikk i for eks oslo. Kan jeg da "heve" denne pantelappen på en annen kiwi butikk ?

For jeg har ganske mye jeg skulle panta 2-300 kr men den butikken jeg ønsker og bruke disse pengene i har en veldig gammel panteautomat så jeg har ikke lyst og pante disse flaskene i samme butikk som jeg ønsker og bruke pengene i :S

Kan du ikke bare stikke innom en eller annen matbutikk for å pante alle tomflaskene, og så få igjen pengene for dette i kontanter?

Dermed kan du ta med disse pengene til en hvilket som helst annen butikk / kjøpesenter, og bruke opp pengene der?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, merkelig problem. Pant dem, bli kvitt dem.

Pantelappen er kun gyldig i butikken du panter flaskene i, selvom du går til en annen butikk i samme kjede.

Det var surt, den butikken jeg ønsker og handle i har tilbud på noe kun den butikken har pga for stor bestilling men samtidig så har den butikken en utrolig dårlig panteautomat som nesten ingen bruker :p

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare stikke innom en eller annen matbutikk for å pante alle tomflaskene, og så få igjen pengene for dette i kontanter?

Dermed kan du ta med disse pengene til en hvilket som helst annen butikk / kjøpesenter, og bruke opp pengene der?

Trudde de hadde gitt seg med og gi kontanter tilbake :S Men nå har ikke jeg panta noe særlig de i det hele tatt xD

Lenke til kommentar

Når du panter flasker, hever du pantelappen i kontanter i kassen.

Du er ikke nødt til å handle varer. Du får kontanter i hånda. Disse kontantene kan du bruke hvor du vil.

Om du har 2-300 kroner i flasker med deg kan det være en fordel å kjøre til en større butikk som har kapasitet til å ta hånd om alle flaskene. Bare for å være grei med de stakkarene som jobber på en lokal Joker, som får bakrommet fullt av flasker.

Du får uansett kontanter i den butikken hvor du utfører pantingen. Du trenger ikke å handle varer for beløpet.

Å pante store mengder flasker går raskere i større butikker med større panteautomater.

De minste panteautomatene er frittstående, på størrelse med kjøleskap, som samler opp alle flaskene inni seg.

Den blir raskt full. Da må de ansatte tømme den 1-3 ganger før du har tømt sekken din.

Kjør til en større butikk som har en mer industriell panteautomat. Den blir "aldri" full, og du skaper mindre arbeid for deg selv og de ansatte.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

ikke at 2-300 kr er mye i pant. jeg panta i sommer og da panta jeg for ~2450kr.

Måtte vært en svær tilhenger, minst? En søppelsekk er vel omtrent 80-90 kroner tror jeg.

har hatt fest både fredag og lørdag så da ble det litt pant, Var og panta det for ca en time siden og jeg fikk 363 kr :p

Lenke til kommentar

Når du panter flasker, hever du pantelappen i kontanter i kassen.

Du er ikke nødt til å handle varer. Du får kontanter i hånda. Disse kontantene kan du bruke hvor du vil.

Om du har 2-300 kroner i flasker med deg kan det være en fordel å kjøre til en større butikk som har kapasitet til å ta hånd om alle flaskene. Bare for å være grei med de stakkarene som jobber på en lokal Joker, som får bakrommet fullt av flasker.

Du får uansett kontanter i den butikken hvor du utfører pantingen. Du trenger ikke å handle varer for beløpet.

Å pante store mengder flasker går raskere i større butikker med større panteautomater.

De minste panteautomatene er frittstående, på størrelse med kjøleskap, som samler opp alle flaskene inni seg.

Den blir raskt full. Da må de ansatte tømme den 1-3 ganger før du har tømt sekken din.

Kjør til en større butikk som har en mer industriell panteautomat. Den blir "aldri" full, og du skaper mindre arbeid for deg selv og de ansatte.

Ja jeg jobbet en liten stund i butikk selv så jeg tar hensyn til om butikken har kapasitet til og ta seg av panten :p

Lenke til kommentar

ikke at 2-300 kr er mye i pant. jeg panta i sommer og da panta jeg for ~2450kr.

Måtte vært en svær tilhenger, minst? En søppelsekk er vel omtrent 80-90 kroner tror jeg.

full toyota hiace plus noen sekker extra, ble 2 turer, til 2 butikker ;)

skjer ikke en gang til, tar for lang tid.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Når man har et enomt lass med flasker, bør man finne en tilsvarende stor butikk for å pante dem.

Det er som nevnt stor forskjell på Coop Mega med to panteautomater side om side, og en lokal Joker med frittstående automat midt på gulvet. Flott at du fordeler det på to butikker.

Jeg har jobbet på en bensinstasjon der vi tok imot pant manuellt.

Flaskene ble lagt i noen stinkende sekker på bakrommet.

Hver søndag kom det et par menn som samlet opp ølbokser etter lørdagsfesten og pantet hos oss. De hadde en handlevogn full, og kjøpte rulletobakk for pengene.

Heldigvis begynte Kiwi med søndagsåpent, så da gikk de heller dit.

Jeg hadde kolleger som insisterte på at det var vår plikt å ta imot alt sammen, så det gjorde vi.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Når man har et enomt lass med flasker, bør man finne en tilsvarende stor butikk for å pante dem.

Det er som nevnt stor forskjell på Coop Mega med to panteautomater side om side, og en lokal Joker med frittstående automat midt på gulvet. Flott at du fordeler det på to butikker.

Hver søndag kom det et par menn som samlet opp ølbokser etter lørdagsfesten og pantet hos oss. De hadde en handlevogn full, og kjøpte rulletobakk for pengene.

Jeg hadde kolleger som insisterte på at det var vår plikt å ta imot alt sammen, så det gjorde vi.

Jepp, Jobber på bensinstasjon selv og selvfølgelig har vi også en sånn idiot som kommer med et fult lass av flasker selvom det tar han like kort til og kjøre til kiwi som vi har i nærheten som har 2 panteautomater, og på toppen av det hele jobber vi kun 1 av gangen på den stasjonen jeg arbeider på.

Lenke til kommentar

Jepp, Jobber på bensinstasjon selv og selvfølgelig har vi også en sånn idiot som kommer med et fult lass av flasker selvom det tar han like kort til og kjøre til kiwi som vi har i nærheten som har 2 panteautomater, og på toppen av det hele jobber vi kun 1 av gangen på den stasjonen jeg arbeider på.

Skulle gjort det på pur faen hvis jeg var han, komme med et helt lass til deg som du måtte telle opp og greier :p

Lenke til kommentar

Skulle gjort det på pur faen hvis jeg var han, komme med et helt lass til deg som du måtte telle opp og greier :p

Vi har nå hengt opp lapp om at vi ikke tar imot større partier med pant pga kapasitet. Vi har nemlig ikke lov til og forlate butikken om det er kunder inne. Og vi har ikke mulighet til og telle opp så mye pant inne i butikken og vi vil heller ha 1 sur kunde som ikke kan pante en søppelsekk med flasker en 10 sure kunder som står i kø siden jeg må gå bak og telle flasker :p

Endret av Eriksendrul
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...