Hertug Fluesopp Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Kanskje de kan få hjelp av Snute? Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Det kan dem bære drit i. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Mikrotransaksjoner er helt ok så fremt det ikke ødelegger kjernen i spillet, slik som å kjøpe end game gear i WoW/Diablo eller oppgraderte units i Starcraft etc. Jeg skjønner ikke hvorfor prinsippet om at alt i et spill skal være gratis etter at du har kjøpt det i utgangspunktet skal være et prinsipp så beinhardt at alle spill som ikke følger det skal boikottes. Hvis mikrotransaksjoner ble ulovlig, så ville sannsynligvis spill blitt utgitt og glemt av utviklerne ganske fort siden alle pengene ville ligge i å lage nye spill.Enig i at videreutvikling koster penger dette må finansieres.Problemet med mikrotransaksjoner er at det er stor sjanse for at fokus flyttes over på det som skal inn i cash shop og ikke innhold som skal forbedre spillet. Verste tilfellet og du får pay to win. Men jeg er uenig i risikoen her. Jeg tror de fleste spillutviklere er ganske bestemt på at man ikke skal gi folk som betaler ekstra fordeler som ødelegger spillet for de andre. Det ville være å skyte seg selv i beinet siden spillet ville bli oppfattet som useriøst, iallefall for spill hvor multiplayer står i fokus. Det eneste problemet jeg ser er at hatter og andre effekter blir så populært i visse spill at utviklerne bruker mer tid på disse enn å videreutvikle spillet, men det tror jeg de er ganske klar over kan være en dårlig langtidsstrategi. Ja og du og jeg ville ikke gjøre det, nå ville EA om inntektene begynte å falle Kirkegården over F2P MMO som døde pga unødvendig grådighet begynner å bli stor. Godt eksempel, om du betaler Premium abonnement skulle du ikke trenge å betale mer for å få nødvendige bonuser, alså ikke xp gain, men mer bankplass osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå