Miss.Risan Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Fått en innleveringsoppgave jeg stiller svakt på...: En vogn er drevet av en motor som skal kunne gå i to hastigheter.Den har et startpunkt A, skal så starte ved en startknapp å bevege seg sakte til pos. B da skal hastigheten øke fra B til pos. C for deretter å gå sakte til pos. D.Deretter skal den returnere med sakte hastighet fra pos. D til pos. A. Da stopper vogna og starter igjen ved å trykke startknappen igjen.Styringa av dette skal IKKE være ved bruk av PLS.Motoren er 1,1kW og en må prøve å finne komponenter deretter.Posisjonene skal være via endebrytere eller følere.En må improvisere og prøve å finne best mulig løsning på oppgaven.Funksjonsbeskrivelse av anlegget lages også. Er det snakk om Dahlander motor? Jeg har ikke hatt om det tidligere (for det var ikke pensum på vgs fikk vi beskjed om)... Noen som kan hjelpe her? Hvordan ser hovedstrøm- og styrestømskjema ut? Hadde satt utrolig stor pris på all hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå