Gjest Bruker-68389 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Har en SSD med windows 7 på som tuller litt. Har lagt inn fresh windows for bare et par dager siden og alt fungerte fint intill imorges. Nå får jeg opp bootmgr is missing, og om jeg prøver å sette i windows cd'en for å kjøre repair, så finner den ikke windowspartisjonen. I tillegg om jeg prøver å innstallere windows på nytt så skjer det ikke noe når jeg trykker på install knappen, den bare står og jobber men ingenting skjer videre. Har resatt cmos og skrudd av maskina helt osv men samme feil hver gang. Noe annet jeg kan gjøre for å få windows innstallasjonen til å starte ? Vet disken kan være bogus og at jeg trenger ny, men det må jeg ta litt etterhvert. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Har du flere disker? Mye mulig bootpartisjonen din har havnet på en av disse. Sette eventuetl en av de som bootdisk så kanskje du er reddet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Jepp har flere disker. Ser ut som bootpartisjonen ligger på en annen disk kalt X. Men vet fortsatt ikke hvorfor windows innstalleringen kødder og ikke vil starte :-/ Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Det høres ut som den prøver å aksessere SSDen, men at noe henger seg oppe. Dette kan nok potensielt få WIndows-installasjonen til å stå å jobbe og jobbe for å prøve å få kontakt. Mens når den prøver å boote, så får den kanskje timeout, og oppgir feilkoden "bootmgr is missing". Du har ikke koblet til noen andre harddisker/lagringsmedier som kunne ha fucket opp? internt eller eksternt. Hvis ikke så ville jeg prøvd å bytte Sata-inngang på HKet. Og om ikke dette gikk, så ville jeg nok trodd SSDen er defekt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Når jeg kommer hjem skal jeg prøve å nappe ut alle hd'ene utenom SSD'en og se hva som skjer da. Skal også prøve forskjellige Sata-innganger for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Som allerede foreslått så kobler du vekk samtlige andre disker/drev og har kun en SSD koblet inn og satt opp som primær boot device i BIOS. Force boot på minnepinne / DVD og forsøk så å kjøre en fresh install. Husk å slette alle partisjoner og opprett ny. Windows Repair er beklageligvis ikke verd mye. Mange ganger (for ikke å si alltid?) finner den min windows installasjon heller.ER Essentials for Windows kan kanskje hjelpe deg mer men koster vel penger(?) https://neosmart.net/EasyRE/ [Edit]: Kommandoen sfc /scannow fra CMD kan også forsøkes. Hvis du får reinstallert windows så kan du kjøre opp de andre drevene dine, ta kopi av viktig innhold, slette partisjonene på disse og sette dem opp på nytt (for å få vekk boot filer som er havnet feil). Endret 23. februar 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Nappet ut alle diskene foruten SSD nå og da funker det med windows installering igjen. Slettet en 100MB partisjon på den disken også for å fjerne gammel drit... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Det var den gamle "system reserve". Ikke farlig å slette den - installasjonen lager ny (som du sikkert så "advarsel" om også). fint det orndet seg. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Ja, disse harddiskene er noen jævler. Ødelegger alt støtt. ^^ Men ja, som Kyrre S. nevnte, så må Windwos ha den 100 MB partisjonen. Men spiller ingen rolle om du sletter den (da den opprettes igjen), så no worries. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå