ub40 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 ja, hva legger dere i det å være eksklusiv med noen? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 at man ikke har fysisk kontakt med noen andre av det motsatte kjønn til en involveringsgrad lik eller større enn leppekontakt mellom partene. 2 Lenke til kommentar
kollolll Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 At man ikke har romantiske eller fysiske intensjoner med andre personer. 2 Lenke til kommentar
ragge_jz Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 at man ikke har fysisk kontakt med noen andre av det motsatte kjønn til en involveringsgrad lik eller større enn leppekontakt mellom partene. hehe. Hvilke lepper ? Lenke til kommentar
DjengisFaen Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 At kun er med en person der og da. "Jeg og Anette var eksklusive igår, vi pratet bare med hverandre og avfeide alle andre." Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 At man ikke gjør "romantiske" ting med andre som den man er eksklusiv med ikke kan få vite om. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 I selv det beste forhold (god kommunikasjon) vil det alltid være to meninger om hva noe innebærer, f.eks. eksklusivitet. Jeg tenker som så at om du lurer på om noe er innenfor grensene, kan du spørre deg selv "Ville jeg gjort denne handlingen om jeg visste at partneren min så meg?" Ofte vil da svaret "ja" bety at det er greit, og svaret "nei" bety at du ikke bør gjøre det. Jeg mener f.eks. at man i et eksklusivt forhold ikke bør/kan/skal ha sex med andre på noen måte og heller ikke kline for eksempel. Men noen mennesker har rene vennskapsforhold hvor det er lov å kysse på munnen, f.eks. som en hilsen. Litt rart, men det hender. Det betyr jo ikke nødvendigvis at det er utroskap i bildet eller at det er noen gale "intensjoner" av den grunn. Men igjen, det er avhengig av mye trygghet (skapt av god kommunikasjon), og jo mer handlefrihet i et forhold jo bedre kommunikasjon kreves. Om man unngår det motsatte kjønn fullstendig vil nok selv den mest "sjalu" kjæreste være fornøyd Lenke til kommentar
ragge_jz Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 det er jo også de parene som synes det er greit å invitere med seg andre inn i senga for sex. trekant og den slags... Så folk legger veldig ulike ting i "eksklusivitet". Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Eksklusiv betyr utelukkende at man ikke søker eller tar imot seksuelle eller romantiske henvendelser. Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Definisjonen er pr definisjon at det er en dårlig oversettelse. En: "In an exclusive relationship"/"Going steady" = No: "Være sammen"/"Kjærester". 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå