BBC Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Har plassert en stk. 13GB ATA-66 harddisk på IDE-3. Kjører Windows XP med oppdatert (5.nov.01) Promise FastTrak RAID Driver. Disken detekteres automatisk etter POST som stripet disk. I XP oppstår det derimot problemer. Bare det å se på innholdet av disken i Explorer kan ta flere minutter. Å slette filer eller flytte/kopiere filer til andre harddisker er nesten bare å utelukke. Det starter greit i 5-10 sekunder og er deretter stillt i alt fra 10 til 60 sekunder. Noen DMA-innstillinger for disken finner jeg ikke. Noen som har opplevd noe lignende eller har en løsning? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Kanskje det er noe jeg ikke har faat meg med. Men du skreiv at du hadde EN saan harddisk. Ogsaa blir den detectert slik at den pr0ver aa stripes?! Hvis du bare har EN slik disk, kan du jo ikke ha noe RAID. Saa da maa du se aa endre litt i RAID-bios'en.. Alt blir vel paa trynet hvis den pr0ver aa stripe EN disk. Man trenger jo TO disker.. ehhe. Har dessverre paa f0lelsen at du mente at du hadde 2 slike disker. Men etter det jeg fikk med meg skreiv du at du hadde EN. Eller, det kom ikke fram at du hadde TO. Men har du to har ikke jeg svaret paa problemet. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Nope... det er kun 1 disk. Og ifølge manualen settes denne opp som et stripet raid. Dette er langt ifra et raid, men sikkert mer av "administrative" hensyn fra raid-kontrolleren sin side. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Problemet er nå løst!! Alt som måtte gjøres var å sette harddisken som "cable select" :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå