Bruker-308643 Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 Hva har du lyst å gjøre? Hva interesserer deg? Det er det jeg synes er vanskelig å vetta. Føler jeg blir fort lei av ting. Og så har vi ikke så mage muligheter der jeg bur. Du er bare 16 år, det gjør ikke så mye at du har mange spørsmål og få svar akkurat nå. Det tror jeg gjelder mange i den alderen. Flytt gjerne til et sted med flere muligheter når du blir eldre. Ja, det sier familien også, men har veldig lust å høre hva andre sier også. Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Noen av dem mest interessante menneskene jeg kjenner vet ikke den dag idag hva dem vil gjøre med livet sitt. Hvilke mål og mening livet skal ha for dem. Dem har ikke låst seg inn i en boks og er ofte kalt livs nytere. Du er 16år...ikke stress. Du er ung og hormonene dine går på høygir. Om du ikke får ut noe av den energien så kan det gi utslag på alle slags måter. Begynn med noen fysiske aktiviteter og få ut energi. Kroppen vil gi deg mer energi og humøret vil forhåpentligvis øke over tid. Føler du at du sliter med tunge tanker så reiser du til legen din og sier at du vil snakke med en psykolog. Dem biter ikke og er noe jeg egentlig vil anbefale alle til å gjøre. Å gå til psykolog er det ikke når du er sjuk i hode, og vil det påvirke framtida di? Er det vanlig å gå til psykolog? Vil bare slenge inn enn her: Nei! du trenger ikke å være "syk i hode" for å gå til psykolog. Kan være akkurat slik at du går til legen uten at du er døende. Det kan være alt mulig som plager deg oppi topplokket. Hvis du føler deprisjon over lengre tid (tomhetsfølelse?) vil jeg absolutt anbefale deg å snakke med en lege om dette. Han/hun vil eventuelt vurdere da om du har behov for å se en psykolog. Selv går jeg til psykolog for tiden for å finne ut av konsentrasjonsvansker. Og hvis du skulle føle et stigma over det å se en psykolog, så trenger du ikke å fortelle noen om det heller Lenke til kommentar
Bruker-308643 Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 Noen av dem mest interessante menneskene jeg kjenner vet ikke den dag idag hva dem vil gjøre med livet sitt. Hvilke mål og mening livet skal ha for dem. Dem har ikke låst seg inn i en boks og er ofte kalt livs nytere. Du er 16år...ikke stress. Du er ung og hormonene dine går på høygir. Om du ikke får ut noe av den energien så kan det gi utslag på alle slags måter. Begynn med noen fysiske aktiviteter og få ut energi. Kroppen vil gi deg mer energi og humøret vil forhåpentligvis øke over tid. Føler du at du sliter med tunge tanker så reiser du til legen din og sier at du vil snakke med en psykolog. Dem biter ikke og er noe jeg egentlig vil anbefale alle til å gjøre. Å gå til psykolog er det ikke når du er sjuk i hode, og vil det påvirke framtida di? Er det vanlig å gå til psykolog? Vil bare slenge inn enn her: Nei! du trenger ikke å være "syk i hode" for å gå til psykolog. Kan være akkurat slik at du går til legen uten at du er døende. Det kan være alt mulig som plager deg oppi topplokket. Hvis du føler deprisjon over lengre tid (tomhetsfølelse?) vil jeg absolutt anbefale deg å snakke med en lege om dette. Han/hun vil eventuelt vurdere da om du har behov for å se en psykolog. Selv går jeg til psykolog for tiden for å finne ut av konsentrasjonsvansker. Og hvis du skulle føle et stigma over det å se en psykolog, så trenger du ikke å fortelle noen om det heller Men kan ikke det påvirke noe på framtida f.eks at du kan ikke få den jobben får at du har gått til psykolog? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Nei. Ingen arbeidsgivere vet om du har vært hos psykolog hvis ikke du forteller det selv. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Men kan ikke det påvirke noe på framtida f.eks at du kan ikke få den jobben får at du har gått til psykolog? Tvert imot, det kan føre til at du ikke får den jobben du ønsker om du ikke får hjelpen du trenger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå