Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vett ikke hva jeg vil gjere med livet?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 16 år som vett ikke hva han vil ut av livet. Vett ikke om det er kanskje tidlig å tenka på det. Men først forteller jeg litt om meg selv. Som sagt jeg er 16 år. Går i 10 klasse på en liten skole i Hordaland, og bur selv sagt i en liten bygd. Driver ikke med noe spesielt, spilte fotball før, men slutta får det blei kjedelig fordi alle andre var så mye betre enn meg, og passa ikke helt inn.

Er ikke så veldig godt på å skriva, men skal prøva å fortell hva jeg vil med denne tråden.

Som sagt jeg vett ikke hva jeg vill ut av livet, føler livet mitt er kjedelig. Har ingen hobbyer eller noe. Har prøvd å finne hobby, men har ikke lykkes Jeg vett ikke hva jeg vil gjøre. Føler det er noe som mangler i live mitt, føler et tomhet i live mitt. Blir ikke motivert til noe. Vett ikke kanskje det er depresjon eller noe, puberteten :D. Hatter den følelsen når jeg er ikke glad, og den følelsen har jeg hvert dag. Prøvde å snakke med familien, men får ikke svar. Seier ikke at dei hjelper ikke, motsatt dei prøver å hjelpe meg, men føller at det hjelper ikke å snakke med dei. Håper noen kan hjelpa meg med det, men skjønner godt at det er vanskelig å hjelpa.

P.S Vist derre lurer på noe om meg så det er berre til å spør. Vett ikke om jeg har fortalt nokk om meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen av dem mest interessante menneskene jeg kjenner vet ikke den dag idag hva dem vil gjøre med livet sitt. Hvilke mål og mening livet skal ha for dem. Dem har ikke låst seg inn i en boks og er ofte kalt livs nytere.

Du er 16år...ikke stress. Du er ung og hormonene dine går på høygir. Om du ikke får ut noe av den energien så kan det gi utslag på alle slags måter. Begynn med noen fysiske aktiviteter og få ut energi. Kroppen vil gi deg mer energi og humøret vil forhåpentligvis øke over tid.

Føler du at du sliter med tunge tanker så reiser du til legen din og sier at du vil snakke med en psykolog. Dem biter ikke og er noe jeg egentlig vil anbefale alle til å gjøre.

Lenke til kommentar

Hva du skal gjøre resten av livet ditt, trenger du ikke å bestemme nå. Ingen vet det når de er 16. For øyeblikket er det bare valg av videregående skole du trenger å bestemme. Alt annet kan vente litt til.

Det er heller ingen som går rundt og føler seg voldsomt glad hele tida. Alle har det til dels ganske jævlig. Så lenge det ikke er et problem som hindrer deg i hverdagen, er det normalt.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Noen av dem mest interessante menneskene jeg kjenner vet ikke den dag idag hva dem vil gjøre med livet sitt. Hvilke mål og mening livet skal ha for dem. Dem har ikke låst seg inn i en boks og er ofte kalt livs nytere.

Du er 16år...ikke stress. Du er ung og hormonene dine går på høygir. Om du ikke får ut noe av den energien så kan det gi utslag på alle slags måter. Begynn med noen fysiske aktiviteter og få ut energi. Kroppen vil gi deg mer energi og humøret vil forhåpentligvis øke over tid.

Føler du at du sliter med tunge tanker så reiser du til legen din og sier at du vil snakke med en psykolog. Dem biter ikke og er noe jeg egentlig vil anbefale alle til å gjøre.

Å gå til psykolog er det ikke når du er sjuk i hode, og vil det påvirke framtida di? Er det vanlig å gå til psykolog?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ikke noe hastverk. Har selv truffet personer godt opp i førtiårene som enda ikke hadde staket ut kursen.

De færreste vet hva de skal bli, før de endelig er der.

Lenke til kommentar

Hadde jeg visst hva jeg ville som 16-åring --> O'Boy o'boy!

Nei du, jeg var innom 3 studier før jeg fant ut hva jeg ville. Selv på dette tredje har jeg kommet på 2-3 andre yrker jeg kunne tenke meg. Mine venner i 23-25 års alderen jobber fremdeles på Coop-butikker fordi de ikke vet hva de vil satse på enda.

Som 16 åring har du ikke lov å stresse om det enda, så ta livet heelt med ro!

Lenke til kommentar

Har bodd på Stord selv, og vet godt at mulighetene for fritidshobbyer der er få. Men vet at ungdomspolitikken der borte er på vei opp, visst det er noe som kan interessere deg ;)

Der jeg bur er et veldig lite plass. nærmeste matbutikk er 40 km unna(men har en lokal butikk).

Bor du på Bømlo? :p

Nei, vil egentlig ikke oppgi hvor jeg bur.

Lenke til kommentar

Vel hva går dagene dine til da? Alle har en hobby. Hva gjør du etter skolen til du sover? Stirrer i veggen?

Gjør ikke så mye. Dagen min er slik, skole. lekser,youtube, facebook andre sosiale media osv. Føler at jeg er ikke produktiv og vil gjøre noe nyttig for å berre sitte på sosiale media er ikke nyttig.

Lenke til kommentar

Hva har du lyst å gjøre? Hva interesserer deg?

Det er det jeg synes er vanskelig å vetta. Føler jeg blir fort lei av ting. Og så har vi ikke så mage muligheter der jeg bur.

Du er bare 16 år, det gjør ikke så mye at du har mange spørsmål og få svar akkurat nå. Det tror jeg gjelder mange i den alderen. Flytt gjerne til et sted med flere muligheter når du blir eldre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...