Gå til innhold

Selvknusende skjerm på Sony Xperia Z


HVREIM

Anbefalte innlegg

Mobilen min, Sony Xperia Z2, var ca tre måneder gammel. Den har aldri falt ned noen sted og jeg har helt siden den var ny oppbevart den i en godt polstret etui av lær. Etter å ha ligget på nattbordet en natt oppdaget jeg to sprekker i frontskjermen. Sprekkene førte til at touchskjermen ikke lenger fungerte. Ser at mange har opplevd det samme.
Etter noen dager hadde batteriet blåst seg veldig opp og presset bakskjermen løs fra rammen slik at nedre del av skjermen hadde en avst...and til rammen på ca 10 mm.

post-374514-0-69801900-1424644756_thumb.jpg

Jeg kjørte til forhandler som sendte inn mobilen til serviceverksted og etter ca en måned kunne jeg hente den ferdig reparert. Lcd-skjerm og batteri var byttet og telefonen var resatt til fabrikkinnstillinger og lagt inn nyeste programvare. Årsaken til skaden ble fastslått til fabrikasjonsfeil og dermed gikk reparasjonen på garantien. Da jeg mottok telefonen var den helt tom for strøm. Satte den til ladning i ca fem timer og da jeg skulle slå den på hadde batteriet på nytt est ut og presset bakglasset løs fra rammen på samme måten som før reparasjonen slik at det bare hang fast i øvre del av rammen. Touchskjermen hadde ikke sprekt, men når jeg la den på et plant underlag var det tydelig at den var presset i en bue.Det er tydelig at her har Sony en fabrikasjonsfeil som ligger i en av komponentene som ikke ble byttet ved den første reparasjonen. Jeg tok kontakt med Sony Xperia Support og forklarte situasjonen. Det verste med henvendelsen til Sony Xperia Support var at jeg ikke fikk så mye som et forsøk på beklagelse om at jeg hadde opplevd problemer med min Sony Xperia Z2 enda det hele tiden var klart at dette skyltes fabrikasjonsfeil. I to e-poster etterlyste jeg en slik beklagelse. Dette synes jeg er en utrolig arrogant holdning Sony Xperia Support har til sine kunder og vel verd å merke seg for de som skal ut å kjøpe seg ny mobil.

Her er mobilen rett etter reparasjonen

post-374514-0-85023600-1424644758_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony må få smekk på pungen!

 

Du må nesten gå til media med saken(du vil gjøre mange en tjeneste) og klage til alle instanser(hvis du ikke har råd til å få tak i en bra advokat på saken). Sjefene gjemmer seg alltid. Det kunne ha gått mye verre.

Batterier skal ikke bare ese ut, ene gangen kan være i en av en million tilfeller, men rett etter en reparasjon skjer det igjen! Det skal ikke skje.

 

Syns det er bra at du nevner dette på forumet og syns TEK burde ha skrevet om saken.

Lenke til kommentar

Trur det er mange som har opplevd det samme. Eit raskt nettsøk viser mange som har opplevd sprekt skjerm på sin Xperia Z telefon uten at det har vore nokon ytre årsak. Dei fleste som har opplevd dette har møtt ein avvisende holdning frå Sony som meiner kundene må ha påført skaden sjølv. Ein slik utesing av batteriet, forårsaka av ein bugs i telefonen, kan presse på og gi sprekt skjerm uten at glasset nødvendigvis har løsna frå ramma og gjort det så syneleg som her.

Lenke til kommentar

Hadde Sony visst sitt eget beste her, så hadde de gitt deg ny telefon, en stor beklagelse, ferie til syden i tre uker, og diverse annet smøring!

Dette er jo ikke bare dårlig kundebehandling, det verste er jo at begge disse tilfellene er veldig brannfarlige, og kunne lett gått galt!

Gå til VG eller noe, og 'blow the whistle'!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...