Gå til innhold

DAGENS DINGS: Smarte strømkuber

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke problemet nei, det har du rett i. 

Har du flere dingser enn denne kan takle må du ha flere sånne eller en skjøteledning. Er det innvendingen din mot denne? Det er i såfall helt meningsløst. Da finnes problemet kun inni ditt hode. 

Det er det samme som å si at det er et problem med en femseters bil at den ikke er stor nok om man skal ha med femti personer. Stemmer jo teknisk sett, men so what? Det er fortsatt ikke brannfarlig eller noe problem på noen som helst måte utover at man må ha med mer stæsj. 

(Forøvrig lades det meste på USB nå, så man trenger ikke én lader per dings. Og man kan alltids ta med noen sånne som dette. Siden det går 60 av dem før man har makset en Powercube (eller et sett powercubes) har man da mulighet til å lade 600 USB-enheter samtidig. Burde holde.)

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at man ikke har lov til å koble sammen mange er noe du finner på, og hvor mange kontakter som er tilgjengelig er det vanskelig å gjøre noe med. Herregud. 

Det er mulig å koble sammen flere PowerCube-kontakter, så lenge det samlede strømforbruket ikke overstiger 16 ampere. Maks effekt er 3500 watt. 
Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Det at man ikke har lov til å koble sammen mange er noe du finner på, og hvor mange kontakter som er tilgjengelig er det vanskelig å gjøre noe med. Herregud. 

Det er mulig å koble sammen flere PowerCube-kontakter, så lenge det samlede strømforbruket ikke overstiger 16 ampere. Maks effekt er 3500 watt. 

hvor mange ut tak man har tilgjengelig er det , som du sier lite å gjør noe med 

men når man er ute på reise så kan det være en stor begrensing.

Skal man ladde alt man har ( alt fra barbermaskin og tannøste til data dingser )  så er ikke denne løsningen optimal 

Det var det jeg ville frem til

Lenke til kommentar

Skal man ladde alt man har ( alt fra barbermaskin og tannøste til data dingser )  så er ikke denne løsningen optimal 

Det var det jeg ville frem til

Den er bedre enn å ikke ha den, og som regel bedre enn å ha med en padde. 

hva mener du med "padde" ?

Er det noe jeg ikke vet om ?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Den begrensningen har du uansett.

En stikkontakt i veggen er tilkoblet ledning med et begrenset tverrsnitt.

Denne ledningen er igjen tilkoblet en sikring.

Kobler du for mye på en stikkontakt vil sikringen gå om du er heldig, er du uheldig tar det fyr i ledningen i veggen.

Dette er ikke en begrensning på skjøtekabel eller powercube.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...