Gå til innhold

mest komfortable øreplugger til 500 kr ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IEM i lav prisklasse med bra lyd og ekstremt god komfort er

Phillips SHE-3590/3595 (siste med mic/kontroll).

eller Panasonic RP-HJE120/RP-TCM125-K (siste med mic/kontroll).

Panasonicene er de mest komfortable standard IEM jeg har prøvd noen gang.

Alle koster < 150 kroner men lyden tilhører prisklassen opp til 3-400.

 

http://thewirecutter.com/reviews/best-headphones-under-40/

 

http://www.head-fi.org/t/674203/review-philips-she-3590

http://www.head-fi.org/t/594945/6-panasonic-rp-hje120-surprisingly-usable

Endret av bar1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hvilke propper du velger, så er det den delen som går inn i ører som avgjør stort sett hvor komfortable dem er. Jeg ble vist en skumgummivariant fra amerika for noen år siden som jeg har brukt siden. Dette er en universal skumgummi som former seg etter øret ditt. Fungerer på en måte som en ørepropp , man klemmer dem flate og dytter dem inn i øret, mens dem utvider seg til øret ditt. Jeg har i senere tid forsøkt meg på de svarte variantene, men jeg får raskt vondt i øret og lyden er ofte ikke helt "fullstendig" Jeg kommer nok aldri til å gå tilbake til de medfølgende svarte gummi sakene, og jeg vil fortelle alle jeg kjenner om dette produktet, for for meg var det som to forskjellige verdener.

Jeg vil anbefale deg å sjekke det samme. Dem leverer på 1-2 uker , og du får 3 sett for under 250 med frakt , om jeg ikke husker feil. Jeg ville også anbefalt deg den dyreste modellen, da denne også beskytter øreproppene mot ørevoks, uten tap av lydkvalitet og det er de som sitter best.

 

Sjekk om modellen du kjøper , støtter dette ved å bruke tip finder menyen øverst. Jeg er nokså sikker på at du ikke kommer til å angre.

 

www.complyfoam.com

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Hadde et sett med ComplyFoam på mine Shure og disse var merkbart mer behagelige enn de svarte "olivene" som Shure bruker. Har også brukt de sammen med Klipsch Image S4 og da nærmer man seg ~500kr. Største ulempen jeg fant var at de samlet ganske mye ørevoks, enda man renset ørene daglig/ annenhver dag med bomullspinner. De ble ganske ubrukelige etter et par vask.

Lenke til kommentar

IEM i lav prisklasse med bra lyd og ekstremt god komfort er

Phillips SHE-3590/3595 (siste med mic/kontroll).

eller Panasonic RP-HJE120/RP-TCM125-K (siste med mic/kontroll).

Panasonicene er de mest komfortable standard IEM jeg har prøvd noen gang.

Alle koster < 150 kroner men lyden tilhører prisklassen opp til 3-400.

Haha, jeg kjøpte faktisk SHE-3590 på Target i USA når mine forrige IEMs mistet lyden på den ene siden og jeg trengte bare noe billig som fungerte for flyturen hjem. Var ikke klar over at det var en såpass verdsatt modell. Kan vel si meg enig i at lyd og komfort var ganske imponerende til pris, men de har ikke satt noen dypere spor enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, jeg kjøpte faktisk SHE-3590 på Target i USA når mine forrige IEMs mistet lyden på den ene siden og jeg trengte bare noe billig som fungerte for flyturen hjem. Var ikke klar over at det var en såpass verdsatt modell. Kan vel si meg enig i at lyd og komfort var ganske imponerende til pris, men de har ikke satt noen dypere spor enn det.

 

 

Ja, ekstremt billige, med bra lyd sett i forhold til pris x 3. Byggekvaliteten er selvfølgelig ikke noe å skryte av.

Panasonicene jeg nevnte er hakket mer komfortable enn Philips og har en noe mer tilbakelent lyd (mindre V stil).

Over dammen får man disse til USD 5-7. Billigste jeg har sett her er 90 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...