Hallowenman Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg driver på med iRacing som er en racing simulator hvor man kjører mot andre folk (ikke mot dataen). iRacing er veldig seriøst og de beste innenfor iRacing (en veldig liten gruppe av alle medlemene) tar dette så seriøst som om det skulle være en ekte racing karriere og er med i løps serier årlig hvor de kan vinne 10 000 dollar. For ikke så veldig lenge siden ble det startet opp Norges Mester i iRacing. Jeg ønsker å delta i dette, eller i hvertfall å kunne drive på med iRacing som en seriøs hobby. Desverre koster det penger for å kjøpe de banene og bilene man ønsker å kjøre og det koster også penger månedlig for å være medlem. Er det noen som vet om noen som er int. i å sponse noe sånt som dette? Har prøvd å skrive seriøse og ordentlige søknader til f.eks. NAF, men de ønsker ikke å sponse slikt. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Har ingen erfaring med spillet, men om du ikke har råd til månedsavgiften, banen og bilene som blir brukt, så tror jeg neppe det er noen som vil sponse deg. Det at du ikke har disse tingene, betyr også manglende erfaring på bilene og banene du ønsker og kjøre, noe som også betyr at du ikke vil havne blandt de folkene på toppen under løp ol. Som igjen betyr at de som evt sponser deg, vil få null tilbake. Altså bortkastet penger. Mitt tips er å tømme sparegrisen, kjøp de kartene\bilene som trengs i de vanlige løpene, så bli såpass flink at du er blandt de øverste etter hvert løp. Da har du iallefall en slags "CV" du kan vise til evt fremtidige sponsorer. Ser på nettsiden at det koster fra $3 pr måned. Dette er jo ikke voldsomt mye, så om dette noe du vil fortsette med må du nesten bare investere de kronene, så bli bedre! lykke til. Lenke til kommentar
Hallowenman Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Månedsavgiften er ikke noe problem, men banene til å delta i hver sesong (hvert år er delt inn i 4 sesonger, og i 1 sesong bruker de gjerne 12 ulike baner). Om man deltar i samme løps serie, altså samme bil i samme serie, så vil du til slutt ende opp med å eie nesten alle banene som er tilgjengelig. Dette vil altså si å kjøpe baner til en total verdi av ca. 2000 dollar. Det er i hvertfall det som blir sagt på forumene, at om du satser skikkelig på f.eks. noe innenfor NASCAR, oval baner, koster det rundt 2000 dollar for å komme skikkelig i gang. Jeg ser nødvendigvis ikke etter sponsorer som er på utkikk etter å sponse meg fordi jeg er blandt de beste sjåførene, men derimot noen som er villig til å sponse meg slik at jeg kan drive på med dette som en seriøs hobby. Innenfor f.eks. RC fly miljøet er det jo en organisasjon her i Norge som gir penge støtte til unge som driver på med det slik at de kan delta i f.eks. konkuranse, men de sponser dem ikke fordi de mener at de er veldig gode, men derimot for at flere ønsker og kan delta i det. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Så vidt meg bekjent, er det ingen offentlige sektorer som vil 'sponse' folk for dataspilling. Da må man se etter privataktører. Noe som ikke vil skje om man ikke er blandt de beste, slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå