Mr_Tiger Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Noen som har lagd dette som funger med hs3/rfxcom? Tenkte å skaffe meg 2 rullergardiner med motor, men usikker på hvordan jeg kan få dette til. Noen som vet om noen som selger ferdige kit? Eller kan jeg kjøpe en slik http://rollertrol.com/store/en/diy-motorized-window-blind-kits/52-mini-motor-double-shade-starter-kit.html og montere denne inn i en ikea rullegardin. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg har Rollertrol-motorer i Ikea-rullegardiner. Tror en god del her inne har det. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 22. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2015 Er det riktig motor jeg linket til. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Tror du må ha en 18 mm motor: http://rollertrol.com/store/en/29-mini-motor-for-shades-radio-control Det eneste som kan være et problem er å få en skikkelig tetting mellom rullegardinen og motoren. Vurderer å bruke lit Sugru til neste motor jeg monterer. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Moskus, gammel tråd, men jeg fant ut (da jeg endelig kom meg til å montere dem i fjor høst) at det enkleste er å bruke O-ringer og den plasthetta som følger med Tupplur-rullegardinet. Ta av plasthetta fra mekanismen, press den utenpå den ytre valsen på RollerTrol-motoren (som er den som trekker) og surr litt elteip over, så den sitter godt i gardinet. Ta så en av disse på den lille plastkragen innerst på motoren: http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Sortimentboks/O-ringer/O-ringer-5-stk-86559/ Det samme kan brukes på den løse valsen i den andre enden (som ellers krever et par meter med teip), med en litt større O-ring innerst for å hindre at gardinet beider seg inn i valsen. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Bilder stjålet fra en som har fått metoden av meg: Endret 9. april 2015 av Pallantir Lenke til kommentar
Thomas_CH Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Jeg ser til rullergardiner også, og det virker som rollertol har en nytt relay for å kontrollere dem med z-wave? http://rollertrol.com/store/en/remote-control-for-motor/180-zwave-relay-controller-blinds-shades-window-openers.html noen har erfaring med det? Hor mye koster en somfy løsning? Hvilke alternativer har jeg til å styre motorisert Persienner med HS3-zwave? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Moskus, gammel tråd, men jeg fant ut (da jeg endelig kom meg til å montere dem i fjor høst) at det enkleste er å bruke O-ringer og den plasthetta som følger med Tupplur-rullegardinet. Fikk prøve dette nå. Den "plasthetta" har jeg til gode å finne, men det fungerer med O-ringer og en limpistol. Jeg ser til rullergardiner også, og det virker som rollertol har en nytt relay for å kontrollere dem med z-wave? http://rollertrol.com/store/en/remote-control-for-motor/180-zwave-relay-controller-blinds-shades-window-openers.html noen har erfaring med det? Hor mye koster en somfy løsning? Hvilke alternativer har jeg til å styre motorisert Persienner med HS3-zwave? Siden Rollertrol er amerikanske, er det sikkert også et amerikans Z-wave relé. Altså ikke til bruk i Europa. Men det finnes motor-kontroll i Z-wave format for oss også. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Hm. Nå tok 2 av mine Rollertrol kvelden. Står i sju stein. Hører motoren prøver å rotere, men den gir opp etter et par sekunder. Urk. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Hm. Nå tok 2 av mine Rollertrol kvelden. Står i sju stein. Hører motoren prøver å rotere, men den gir opp etter et par sekunder. Urk. Snodig! En av mine tok også kvelden i går! Sjekk serienummeret, og ta kontakt med dem. De var uheldig med en serie, så det kan være noen av dem. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Hm. Nå tok 2 av mine Rollertrol kvelden. Står i sju stein. Hører motoren prøver å rotere, men den gir opp etter et par sekunder. Urk. Snodig! En av mine tok også kvelden i går! Sjekk serienummeret, og ta kontakt med dem. De var uheldig med en serie, så det kan være noen av dem. Var i kontakt med support/Adrian i går, de sender meg nye. Uten dikkedarer. Service som det skal være Lenke til kommentar
Thomas_CH Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 hvor mye mer koster en Somfyløsning? Jeg har lest mye om Somfy er bedre enn rollertrol, men kan noen forklare hva forskjellen er? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 hvor mye mer koster en Somfyløsning? Det kan vi fortelle deg når vi har funnet noen som selger dem over disk. Noe jeg til nå ikke har funnet. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Man får dem vel bare med montering, så svaret på det er "mye". Type "Røkke-mye". Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 4 av mine 6 Rollertroller har kvelda. Fikk svar fra denne Adrian i dag. Sender dem over i morra. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Starter serienummeret på 12? Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Har pakket dem alt. Forsøkte å ringe tollvesenet for å sikre meg at jeg ikek fikk moms å dem når de kommer tilbake men det var et helvete å gjøre en "Middlertidig utførsel" sukk. Hvordan har dere gjort det når dere fikk byttemotorer i retur? Ble det skrevet "gift" på pakka? ELler "vareprøve"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå