Th0r Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Hvilken forsterker kan brukes med denne? http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=12620&katid=1299&id= Er litt usikker på dette med bilstereo, hva annet er nødvendig for å få ekstremt god lyd? Hvilken diskanthøyttalere kan måles med denne bassen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Tipper den er beregnet for denne forsterkeren: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=16176&katid=37&id= Skal du ha fin lyd ut av det der kommer du trolig til å ruinere deg. I tillegg til subbass må du ha vanlig bass (mellombass), mellomtoner og diskanter. Og ganske mange av de. Og da har jeg ikke engang begynt å tenke på strømforsyning. Lenke til kommentar
Th0r Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 Skjønner. Er selvfølgelig ikke aktuelt å montere dette i en vanlig bil. Skal om ikke så lenge gå til innkjøp av et oppsett til rundt 20k. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Skal du delta i DB-drag?? For 20k så kan du få mye bra, men den suben du linker til, er ikke plassen å starte da, for da havner du sikkert over 100k før du er i mål. Skal du ha et anlegg til å høre på musikk, så kommer du et stykke med 20k. Bare ikke tro at mest mulig watt betyr best, for sånn er det absolutt ikke. Kjøper du en sub med høy følsomhet, så trenger du ikke noe monsterforsterker for å drive den bra, som igjen betyr at du ikke trenger å bruke så mye penger Lenke til kommentar
Th0r Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Skal ikke ha den jeg linket til. Spurte mest for nysgjerrigheten sin skyld. Blir kanskje en gang i fremtiden. Håper at de originale diskanthøyttalerne i bilen jeg skal kjøpe er grei nok så jeg kan fokusere mere på subkasse og forsterker. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 De holder garantert ikke følge med sub og forsterker til 20k, det er helt sikkert. Men du får et bra oppsett for 20k, det du trenger er et bra frontsett med forsterker, en bra spiller, og sub med forsterker. Det som er viktig, er at komponentene passer sammen, og at du får laget riktig kasse til suben, det er VELDIG viktig. Demping av dører osv gjør også stor forskjell på lydopplevelsen i bilen. Jeg ser du nevner diskanter, men du mener forhåpentlig fulltone-høyttalere, hvis ikke så mangler du mellomtone i bilen. Et frontsett består av bassmellomtoner og diskanter, samt delefilter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå