Gå til innhold

Handle mobtel i sverige?

palandw

Anbefalte innlegg

Lager heller en ny post om dette temaet.

1. Må man betale toll hvis man drar til sverige og handler, og blir stoppa?

2. Har man mulighet til å levere telefonen inn hvor som helst i norske butikker hvis det oppstår feil som dekkes av garantien?

3. Er det firmware likt telefoner som selges i norge, altså mulighet for norsk språk o.l.?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regler for fritak fra toll og avgifter

Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt.

Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land.

Sakset fra toll og avgift. Det kan være vært å merke seg at dette kun gjelder varer til personlig bruk (ikke for salg osv)

Lenke til kommentar

[FONT=Impact]Hvis du kjøper mobil over disk i Sverige bør det ikke være noe problem. Heller ikke om du skulle bli stoppet i Tollen. Tollere vet jo ikke om du har kjøpt telefonen i Norge eller i et annet land.

Bestiller du derimot fra en Svensk nettbutikk kan du få deg en liten overraskelse.

Jeg gjorde nemlig det. En uke etter at telefonen er mottatt, så får jeg en regning fra Tollpost som gjøre at telefonen blir dobbelt så dyr. Kunne like gjerne kjøpt den i Norge.[/font]

Lenke til kommentar

Jepp bestiller du varer i utlandet som blir sent til Norge så gjelder 200 kr regelen.

Dvs koster varen mer enn 200 kroner blir det toll, moms, og gebyrer. (Blir fort dyrt)

Så du bør nok reise over selv. Når det gjelder garatier - er ikke sikker men innbillier meg at det kan være vanskelig -dra innom et mobilverksted eller kontakt Nokia å spør. Hvis Nokia dekker skaden på garantien er jo saken grei hvis ikke... håper du ikke bor for langt fra Sverige :-)

Lenke til kommentar

jeg kjøpte min over disk i Sverige, og har akkurat hatt den inne til garanti reparasjon, det gikk helt glatt. Ingen som stusset på at den var kjøpt i utlandet. Men det gjaldt sonyericsson, vet ikke hvordan Nokia stiller seg til det. Leverte den hos Nordialog tvetenveien 6, oslo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...